Gå til innhold

OpenMoko-tråden

Anbefalte innlegg

PS! Om du leser dette, og vil kjøpe denne telefonen, samt få litt ekstra for mindre pris, skriv en post i tråden "Felleskjøp av Openmoko". Bestiller man 10 telefoner om gangen får man rabatt på prisen, hodetelefoner og en bag å ha telefonen i.

Meg du hinter til?

Har bestilt for leeeeeenge siden. :wee:

Prøvde å hinte til alle tilfeldig forbipasserende i denne tråden :)

Det siste avsnittet sto vel litt for nære quoten av deg. Redigert nå.

Endret av BorN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda

Bestilt for deg er vell da noe anna enn bestilt for meg da :)

Jeg mener det er betalt jeg da

Så, når vil denne telefonen være klar for oss andre vanlige dødelige... ?

For å sitere en fyr jeg ikke tør stave navnet på som var på QBA for en liten stund tilbake.

Programvaren er på det beste alfa

Dette var jo da noen uker sia da.

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Selv tror jeg ikke vi får se en openmoko beregnet på massene med mindre det skjer noen sammenslåinger i markedet. Årsaken er ganske enkelt at openmoko har svært mye å tilby oss som ønsker å kunne gjøre akkurat hva man vil med telefonen, men ikke noe særlig å tilby de som ønsker en telefon som "bare fungerer og er kul".

Lenke til kommentar

Man kan jo håpe på at neste generasjon mobiler fra FIC kan kjøre Android. Skaffer de litt hippere design og markedsfører litt mer (og har bedre tilgjengelighet), så kan de nok fort gjøre det greit i de vanlige segmentene også tror jeg.

Men i overskuelig fremtid er jeg enig i at dette er mobiler for spesielt interesserte.

Lenke til kommentar
Man kan jo håpe på at neste generasjon mobiler fra FIC kan kjøre Android. Skaffer de litt hippere design og markedsfører litt mer (og har bedre tilgjengelighet), så kan de nok fort gjøre det greit i de vanlige segmentene også tror jeg.

Jeg er litt usikker på om jeg håper at det skjer eller ikke. All min erfaring er at når et produkt slik som dette blir et produkt for "massen" har firmaet bak en tendens til å begynne å gjøre valg som gjør produktet mindre interesant for min del.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan en telefon skal automagisk bli mer populær for "massene" ved å kjøre Android enn OpenMoko...

OM telefon vet vi jo fungerer, til basis bruk.

Mens så langt meg er kjent har Android ennå tilgode å bli testet i faktisk HW. Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan en telefon skal automagisk bli mer populær for "massene" ved å kjøre Android enn OpenMoko...

OM telefon vet vi jo fungerer, til basis bruk.

Mens så langt meg er kjent har Android ennå tilgode å bli testet i faktisk HW. Tar jeg feil?

tror google har hatt noen testenheter ute, men ikke for offentligheten, bare for masinvarepartnere...

Lenke til kommentar

1) Hvor kan det være lurt å bestille telefonen med tanke på pris, frakt og service?

Nå er vel telefonen utsolgt overalt,

2) Noen som følger med på når det kommer inn flere telefoner, og hvor?

Beklager hvis noe av dette er svart på fra før.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min hos Truebox i Storbritania. Levering på døra med UPS. Fikk den i går. Det er forhåndbestilling med leveranse fra 26. august nå. Frakt og VAT kom på £53. Det fulgte med hodetelefoner og pose. Hvordan dette er prismessig i forhold til andre vet jeg ikke.

Endret av ketilkn
Lenke til kommentar
Det jeg lurte på var om python-applikasjonene jeg utvikler i tkinter kan brukes i telefonen? Eller må jeg bruke en annen form for gui?

python-tkinter ligger inne i pakkesamlingen til ScaredyCat. Du kan også bruke python-pygtk (GTK+) som er mer innfødt for nåværende operativsystem.

Senere kommer QT inn.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte min hos Truebox i Storbritania. Levering på døra med UPS. Fikk den i går. Det er forhåndbestilling med leveranse fra 26. august nå. Frakt og VAT kom på £53. Det fulgte med hodetelefoner og pose. Hvordan dette er prismessig i forhold til andre vet jeg ikke.

Takker for infoen ;)

£53 = ca. 523 kr i frakt. Hvis jeg bestiller to telefoner blir vel frakten dyrere basert på telefonenes vekt...

Endret av BorN
Lenke til kommentar

OBS! Når du bestiller til Norge (med andre ord utenfor EU) fra et EU-land slik som Storbritania skal du ikke betale moms/VAT/whatever. Dersom du har betalt VAT, kontakt firmaet og krev å få tilbakebetalt VAT. Jeg vet det er mange firma som slurver med dette i Storbritania, men som regel ordner det seg etter en mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...