Xecuter Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Den sida der virker ikke rett. Du kan jo faktisk bruke den som en vanlig telefon. Den fungerer såpass nå. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 The Openmoko Freerunner kit, including the GTA02 phone unit, is a product that is being made available at the earliest possible time in its development. It comprises functional hardware with a very early, incomplete software stack. In other words, this is the 0.01 release, if people were thinking of a pure Free Software project. A Nokia 1100 or other very basic phone will be much more functional for some time. At the moment it does not work as an even impractical phone. So please think twice if this point in time is really the right time for you to order the GTA02. Remember, there will have a much more complete product at some later point, with better hardware! quote fra: https://www.truebox.co.uk/trueboxportal/ind...penMokoCaution2 Når er den klar for meg da? Er ikke interessert i å kjøpe før den er ferdig. HAHAHAHA Synd det ikke står noe dato alt som blir sagt at den ikke kan gjøre, kan den gjøre. Enten så er den veldig gammel, eller så har ikke noen fulgt med på utviklinga. Mobilen kan ringe fra UI Lenke til kommentar
yabo Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Tja.. Vet ikke jeg, advarselen kommer fra den britiske forhandleren man blir linket til av openmoko.com. Men dette er altså utdatert info, og jeg kan trygt bestille nå uten å frykte å få en uferdig telefon? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Qtopia kjører jo på denne, og det er jo et fullt funksjonelt grensesnitt er det ikke? Lenke til kommentar
Del Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Folkens, hvorfor snakker ingen om at verdens første frie mobiltelefon er i salg nå? http://www.openmoko.com/ Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Folkens, hvorfor snakker ingen om at verdens første frie mobiltelefon er i salg nå?http://www.openmoko.com/ Fordi du henger langt etter og telefonen er allerede utsolgt. Lenke til kommentar
Del Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Fordi du henger langt etter og telefonen er allerede utsolgt. Jeg så det, må jo bety at de har solgt greit. Fikk dere bestilt da? Noen som vet av en up-to-date demo av Freerunner, litt nysgjerrig på både boot-tid, respons og funksjonalitet. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Okey Har akkurat kommet hjem fra installfesten som flemming sin gruppe hadde, jeg dilta bare med. Vi møttes da på QBA og det var ikke vanskelig å finne de som jeg skulle finne (de lå 10 freerunner esker på et bord). Jeg jo da mitt første IRL møte med mobilen, og den ser faktisk pen ut, og den er god til å holde. Jeg spurte Hekkie (beklager hvis jeg skrev det feil, og jeg gjorde nok det) om hva han syns om den (han hadde hatt den en liten stund allerede) og han sier at mesteparten av programvaren er mellom alfa og beta. Noe som jeg opplevde i løpet av kvelden. For det som faktisk funker med basic image'et som følger med er da: Ringe opp og motta telefonsamtaler Sende og motta SMS Etter litt tweeking så ville også WiFi fungere, GPS fikk vi ikke fix (hvor man er). Bluetooth ble etter det jeg vet ikke testet. Nett til Neo fra PC via usb funker fint, kanskje litt for bra Dere som var der skjønner hva jeg mener. Den er tung, men ikke for tung. Skjermen er klar og fin (ser bedre ut i virkeligheten) Responsen fra skjermen er ok, følte ingen hemming der. Det er foreløpig ikke qwerty tastatur, men det skal komme. Det er ikke æøå<>;(){}[]"'\/&%¤#=? i tastaturet, med flemming skulle fikse en patch der, sa han da. Men må si det at hver tvil som jeg hadde, ble borte. Og husk, dette er programvare som utvikler seg hele tiden, i motsetning til hva de fleste er vandt med (Det du får når du kjøper den er det du får, som oftest), her så vil nok det meste bli fiksa om noen uker/måneder. For de som lurer på dette, så var disse neo'ene en modifisert v5 og ikke v6. Og fremdeles så har ikke salget av den 900 GSM modellen startet. De som var der får fylle inn det jeg har glemt/sagt feil. Ellers så var det et hyggelig møte. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvis ikke salget har startet, hvordan har de fått tlf da? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 1. De tok direkte kontakt 2. De var 40 stk 3. De er noen rævslikkere for openmoko folkan Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Høres veldig bra ut AlecTBM Gleder meg til 900 salget fra OM sine sider åpner. Noen som vet når det eventuelt blir? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 http://www.apple.com/keyboard/ Hvis jeg kjøper Apple sitt trådløse keyboard.. hva er sjangsen for at det vil funke? Jeg har funnet ut at det virker på XP. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 urk, hvorfor kan ikke apple nevne om tastaturet bruker HID profilen eller ikke? greit nok, om det funker i XP uten ekstra drivere så er det ganske sannsynlig at det bruker HID, men jaggu meg... er omtrent som disse "superdrive" som dem dytter inn i maskinene sine... "superdrive" maskinene, "genius" i hjelpeavdelinga i butikkene. snakker om å legge på nok glitter og annet til å blende selv den blinde... Lenke til kommentar
tingo Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 http://www.apple.com/keyboard/ Hvis jeg kjøper Apple sitt trådløse keyboard.. hva er sjangsen for at det vil funke? Jeg har funnet ut at det virker på XP. Det funker i FreeBSD ihvertfall. Fra /var/log/messages: ubt0: <vendor 0x0a12 product 0x0001, class 224/1, rev 1.10/11.20, addr 2> on uhub2 ubt0: Interface 0 endpoints: interrupt=0x81, bulk-in=0x82, bulk-out=0x2 ubt0: Interface 1 (alt.config 5) endpoints: isoc-in=0x83, isoc-out=0x3; wMaxPacketSize=49; nframes=6, buffer size=294 kbd2 at vkbd0 root@kg-vm# hccontrol -n ubt0hci remote_name_request 00:1e:52:f9:35:da 0 0 0 BD_ADDR: 00:1e:52:f9:35:da Name: tingo’s keyboard Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Ars-Technica har en "first look" omtale av Neo Freerunner/OpenMoko. First Look: OpenMoko's Linux-based open smartphone platform Endret 9. juli 2008 av olefiver Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 dem tok bare en kjapp oppsummering av de forskjellige firmware variantene... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Ja, det er jo bare en first look så... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Fankern da 900 salget er blir utsatt 10 dager Lenke til kommentar
Matshaugl Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Noen som vill ta over min plass i felleskjøpe? Blei rett og slett for mange utsettelser for meg, men jeg trekker meg ikke før noen kan ta min plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå