Gå til innhold

OpenMoko-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tiden får vise. er noen underfundige programmer folk har snekret til nokia sine tablets, eller portet over fra linux på pc.

blir vel en del av det samme her.

men jeg tror det viktig er at en her har en telefon som en vet vil gå forover på programvarefronten, uavhengig av hva som skjer med produsenten. om apple bestemmer at dem ikke lengre skal støtte en tidligere generasjon iphone, hva da?

er vel bedre å tenke på dette som en arm basert datamaskin med gsm, wifi og gps under panseret, den som en telefon som også kan gjøre andre ting.

usb porten er vel bygget for å funke som host, altså at en kan kjøre i en usb hub og så koble til at og litt til derfra så lenge en ordner driver? dette er forøvrig jeg ser en del aktivitet rundt på tablet fronten etter at N800 og N810 viste seg å ha en usb kontroller som kunne settes i host modus. folk dytter i usb-ethernet enheter, tastatur, hardisker. tror en dreiv å rotet rundt med noe usb-vga greier.

og bluetooth er det vel også, uten begrensninger for hva den blir brukt til.

problemet er vel at mulighetene er for mange, potensialet for stort. det blir vanskelig å fokusere ned på noe.

også spørs det hvor lett det blir bruke det for hvermannsen. ser dessverre at en del av de mest spennende prosjektene på tabletfronten aldri kommer i pakket form for enkel installasjon. en har gjerne noen tar.gz filer og 20+ sider med forumstrafikk å hjelpe seg med...

Lenke til kommentar

For å fungere i Host-mode trenger Freerunner ekstern strøm.

Nokia tablet'ene har en del spennende prosjekter. Carman er dritkult f.eks. Men kan dette bli portet over til Freerunner?

Nokia tablet'ene er en del kraftigere. I GTA03 spekuleres det i at de skal kutte ut grafikk-chippen. Hadde vært spennende hvis AMD kom med noe på denne fronten. En konkurrent til Nvidias Tegra.

Får man i det hele tatt utnyttet potensialet til VGA-oppløsningen?

Som telefon finnes det bedre og billigere alternativer på markedet. Jeg kjøper Freerunner først og fremst for å støtte et opensource-prosjekt.

By the way, hobgoblin, kan du liste opp noen kule prosjekter til Freerunner? Er ikke lenge til lansering nå :grin:

Lenke til kommentar
For å fungere i Host-mode trenger Freerunner ekstern strøm.

Nokia tablet'ene har en del spennende prosjekter. Carman er dritkult f.eks. Men kan dette bli portet over til Freerunner?

nå ser det ut som carman utviklingen har gått i stampe, men jeg hadde trodd det ville være mulig ja.

angående perl og openmoko forresten:

http://wiki.openmoko.org/wiki/Mokopedia

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...