AlecTBM Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Er en mobiltelefon, så har tenkt å bruke den som en mobiltelefon. Også har den GPS også da. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Freerunner eller GTA03 var tenkt ut til massene. Hva er det Freerunner kan by på som f.eks iPhone 3g eller en Nokia telefon ikke kan by på? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 tiden får vise. er noen underfundige programmer folk har snekret til nokia sine tablets, eller portet over fra linux på pc. blir vel en del av det samme her. men jeg tror det viktig er at en her har en telefon som en vet vil gå forover på programvarefronten, uavhengig av hva som skjer med produsenten. om apple bestemmer at dem ikke lengre skal støtte en tidligere generasjon iphone, hva da? er vel bedre å tenke på dette som en arm basert datamaskin med gsm, wifi og gps under panseret, den som en telefon som også kan gjøre andre ting. usb porten er vel bygget for å funke som host, altså at en kan kjøre i en usb hub og så koble til at og litt til derfra så lenge en ordner driver? dette er forøvrig jeg ser en del aktivitet rundt på tablet fronten etter at N800 og N810 viste seg å ha en usb kontroller som kunne settes i host modus. folk dytter i usb-ethernet enheter, tastatur, hardisker. tror en dreiv å rotet rundt med noe usb-vga greier. og bluetooth er det vel også, uten begrensninger for hva den blir brukt til. problemet er vel at mulighetene er for mange, potensialet for stort. det blir vanskelig å fokusere ned på noe. også spørs det hvor lett det blir bruke det for hvermannsen. ser dessverre at en del av de mest spennende prosjektene på tabletfronten aldri kommer i pakket form for enkel installasjon. en har gjerne noen tar.gz filer og 20+ sider med forumstrafikk å hjelpe seg med... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 For å fungere i Host-mode trenger Freerunner ekstern strøm. Nokia tablet'ene har en del spennende prosjekter. Carman er dritkult f.eks. Men kan dette bli portet over til Freerunner? Nokia tablet'ene er en del kraftigere. I GTA03 spekuleres det i at de skal kutte ut grafikk-chippen. Hadde vært spennende hvis AMD kom med noe på denne fronten. En konkurrent til Nvidias Tegra. Får man i det hele tatt utnyttet potensialet til VGA-oppløsningen? Som telefon finnes det bedre og billigere alternativer på markedet. Jeg kjøper Freerunner først og fremst for å støtte et opensource-prosjekt. By the way, hobgoblin, kan du liste opp noen kule prosjekter til Freerunner? Er ikke lenge til lansering nå Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Rettelse: Neo 1973 trengte eksternstrømforsyning Neo FreeRunner trenger IKKE ekstern strømforsyning For prosjekter, ta en titt på mailinglista Kommer et par i uka det. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg skal bruke den til utvikling. Kommer neppe til å bruke den som "hoved"-telefon med det første. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Ah, Sweet! Jeg haaper paa et UI som er fullstendig fingerbasert. Sjekket for en stund siden om et fingertastatur, men virker som det ikke har skjedd saa mye paa den fronten.h Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hva mener du med fullstendig fingerbasert? Er jo touchscreen, og knapper er det få av Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 At jeg ikke trenger aa ta med meg en Stylus. Freerunner har ikke en stylus-slot. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 hehe sånn sett. Ja det skulle være ganske mulig å kun bruke fingre. Men for mer presise oppgaver så skulle jeg tru man må bruke en stylus, men dette gjelder jo også alle andre enheter med touchscreen Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Joda, til noen ting er stylus mer egnet. Men overall foretrekker jeg finger. Det er vel her friheten kommer inn. Vi kan innstallere haugevis av UI saa lenge det er noen som lager dem Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Noen som vet noe om perl-støtten på den? Jeg har egentlig ikke funnet så mye info om det... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 nei det vet jeg ikke, spør på malinglista eller søk på wiki'en Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Har søkt på wiki'en for lenge siden ja, og prøvd å følge med i etterkant, men må ærlig talt innrømme at jeg ikke har funnet noe særlig. Trist i grunn, for python har jeg jo allerede på min Symbiantelefon i dag. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Skulle ikke forundre meg om du får pakka det inn. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) For å fungere i Host-mode trenger Freerunner ekstern strøm.Nokia tablet'ene har en del spennende prosjekter. Carman er dritkult f.eks. Men kan dette bli portet over til Freerunner? nå ser det ut som carman utviklingen har gått i stampe, men jeg hadde trodd det ville være mulig ja. angående perl og openmoko forresten: http://wiki.openmoko.org/wiki/Mokopedia Endret 16. juni 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det skal bli så spennende å drive med utvikling av smarte apps til denne telefonen, også kanskje videreutvikling av GPU mulighetene. NDA er virkelig bare slemt, nyter virkelig at specsene på gsm brikken "tilfeldig" ble lekket på nett. Endeløse muligheten!!! Gleder meg!!! Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Ville bare slenge meg på tråden. Frister med denne telefonen må jeg si. Har begynt å se bort i fra Iphone nå for tiden. Kanskje det blir denne i stedenfor? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Til nye folk: det dukker av og til en del interessant på blogg-planeten: http://planet.openmoko.org . Blant annet synes jeg denne var veldig interessant: http://unadventure.wordpress.com/2008/06/0...g-in-my-pocket/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå