Gå til innhold

OpenMoko-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekket ut mailinglista og kom frem til at det kanksje er et bedre kjøp å bestille fra Tyskland.

Pulster.de selger den for 299 euro = 2404 kr.

Bestiller vi fra USA må vi betale 369 USD = 1934 kr.

I tillegg kommer frakt og toll for begge. Men, ved å kjøpe innenfor Europa får vi 2 år garanti.

Og, siden jeg bor i Tyskland slipper jeg toll og dyr frakt :grin:

Lenke til kommentar
I tillegg kommer frakt og toll for begge. Men, ved å kjøpe innenfor Europa får vi 2 år garanti.

Og, siden jeg bor i Tyskland slipper jeg toll og dyr frakt :grin:

Moms, ikke toll kanskje? Eller har Tyskland toll på elektronikk (siden du bor der)? Norge har nemlig ikke toll på elektronikk.

Lenke til kommentar

du unngår muligens norsk moms, men jeg tror tyskland har moms på intern handel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Value_added_tax

morsomt å se at usa bruker salgs-skatt (sales tax) heller den VAT/moms, og at denne ikke er satt på nasjonalt nivå men opp til den enkelte stat. pokker og, den er ikke en gang innregnet i prislappen. og siden den er pr stat så kan en bestille varer fra en stat mens en bor i en annen og slippe den lokale skatten...

Lenke til kommentar

Damn! Jeg glemmer det hver gang. Jeg kan kjøpe varer i Tyskland og når jeg kommer til flyplassen kan jeg få fratrukket momsen!

Har handlet mye fra tyske webshopper og har aldri opplevd at jeg har måttet betale noe mer. Men, skal huske å få fratrukket momsen når jeg drar hjem til Norge ;)

Lenke til kommentar

Forresten, folkens. Hva kan man egentlig bruke Freerunner til?

Jada, den kjører Linux og er åpen. Man kan bruke den som vanlig telefon, men er det noe annet utrolig kult man kan gjøre med den?

Stikkordet som går igjen er "frihet". Man kan gjøre hva man vil med den. Men, som tidligere nevnt er multimedia-mulighetene begrenset. Nett-trafikk er begrenset til GPRS og Wifi. Hvor stor frihet er det egentlig i telefonen?

Hva har dere tenkt å bruke den til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...