cyclo Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Uttrykk som "when hell freezes over" og "when pigs fly" driver og surrer rundt i bakhodet mitt... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 4. juli er det mulighet for at salget starter, ifølge steve Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 4. juli er det mulighet for at salget starter, ifølge steve Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 hvorfor ?? er jo ikke lenge til da Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jepp De første "universitets pakkene" er allerede kommet Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Sjekket ut mailinglista og kom frem til at det kanksje er et bedre kjøp å bestille fra Tyskland. Pulster.de selger den for 299 euro = 2404 kr. Bestiller vi fra USA må vi betale 369 USD = 1934 kr. I tillegg kommer frakt og toll for begge. Men, ved å kjøpe innenfor Europa får vi 2 år garanti. Og, siden jeg bor i Tyskland slipper jeg toll og dyr frakt Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 I tillegg kommer frakt og toll for begge. Men, ved å kjøpe innenfor Europa får vi 2 år garanti. Og, siden jeg bor i Tyskland slipper jeg toll og dyr frakt Moms, ikke toll kanskje? Eller har Tyskland toll på elektronikk (siden du bor der)? Norge har nemlig ikke toll på elektronikk. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Ah, mente selvsagt moms. Men, jeg unngår moms ettersom jeg bor i Tyskland. pulster.de er tysk forhandler. Dog, det som frister mest for min del er den økte garantien. Endret 15. juni 2008 av Raijin Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 du unngår muligens norsk moms, men jeg tror tyskland har moms på intern handel. http://en.wikipedia.org/wiki/Value_added_tax morsomt å se at usa bruker salgs-skatt (sales tax) heller den VAT/moms, og at denne ikke er satt på nasjonalt nivå men opp til den enkelte stat. pokker og, den er ikke en gang innregnet i prislappen. og siden den er pr stat så kan en bestille varer fra en stat mens en bor i en annen og slippe den lokale skatten... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Damn! Jeg glemmer det hver gang. Jeg kan kjøpe varer i Tyskland og når jeg kommer til flyplassen kan jeg få fratrukket momsen! Har handlet mye fra tyske webshopper og har aldri opplevd at jeg har måttet betale noe mer. Men, skal huske å få fratrukket momsen når jeg drar hjem til Norge Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 er vel fordi tyskland, på samme måte som norge og andre steder som bruker VAT, regner det inn i prisen. og jeg tror VAT har blitt balansert innen eurosonen slik at prisen i euro skal være den samme over alt... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Har ikke Norge toll på elektronikk?? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Har ikke Norge toll på elektronikk?? Nope. Jeg har importert elektronikk i bøtter og spann og aldri betalt noe annet enn moms. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ja så det nå. Leste litt på toll.no Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Har de Neo Freerunner i fysiske butikker i Tyskland? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Er bare Universiteter som har mottatt Freerunners foreløpig. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ja stemmer det. Men var i starten av Juli salget skulle starte for alle, ca 4. Juli sier steve Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Og Firefox 3 kommer 17. juli. Riiite Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Forresten, folkens. Hva kan man egentlig bruke Freerunner til? Jada, den kjører Linux og er åpen. Man kan bruke den som vanlig telefon, men er det noe annet utrolig kult man kan gjøre med den? Stikkordet som går igjen er "frihet". Man kan gjøre hva man vil med den. Men, som tidligere nevnt er multimedia-mulighetene begrenset. Nett-trafikk er begrenset til GPRS og Wifi. Hvor stor frihet er det egentlig i telefonen? Hva har dere tenkt å bruke den til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå