Hansy Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg tror biting av fingrer (negler og det rundt) har mange grunner,en er selvfølgelig en uvane,som igjen er grunnen til kjedsomhet og matlyst.Når man er sulten så MÅ man tygge på noe,papir og plast,itillegg til andre ting,jeg har det iallefall slik. Det er lett å gomle tak i fingeren når man sitter på pcen,og kanskje konsentrer seg ved å lese noe,eller gjøre andre ting. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Fordi jeg ikke gjør det. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Meg_* Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Å bite negler er pur psykisk. Grunnen er kjedsomhet, nervøsitet noen biter negler/huden rundt fordi de blir fristet av negl eller en hudflik som står ut og føler en tvang til "rette" på det. Eneste måten jeg vet om for å slutte er bare å tvinge seg selv til å slutte, motiver deg selv. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Grunnen til at man biter negler er fordi man er nervøs, stresse, utilpass o.l. Derfor søker man trygghet i å putte fingeren i kjeften, eller bite negler, eller tygge tyggis eller tygge på en colakork. Logisk at man får trygghet av det? Vel, når man er baby så er man sjeldent så trygg som når man er ved mors bryst og ammer. Derfor søker man ubevisst tilbake til denne trygghetsfølelsen som ligger dypt plantet inn i oss. Er en grunn til at fotballtrenere setter til livs titallspakker med tyggis i løpet av en kamp. Så når man biter negler, vil man egentlig bare ha en brystvorte å sutte på så man kan være komfortabel og trygg. Ettervært kan det bli en sikkelig dårlig vane som man utfører uansett hvordan man føler seg, og ihjeltygde negler er ikke attraktivt. Har lest dette i flere forskingsartikkeler og bøker om kroppspråk, så det er faktisk kjent som sant. Lenke til kommentar
H3N Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Dårlig vane.. vanligvis når jeg føler meg stressa, som Partlow nevner xD Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg har bitt negler, klart å venne meg av det, og deretter begynt å bite negler igjen en del ganger nå. For min del er det stort sett når jeg stresser og har generelt dårlig tid at jeg begynner å falle tilbake til gamle uvaner og dermed begynner å bite negler igjen. De siste månedene som har involvert hovedoppgave og eksamener har ført til lite søvn, mye lesing og en generelt stressende hverdag. Da er det veldig lett å begynne å bite negler. Hvorfor? Jeg aner rett og slett ikke. Det er bare noe jeg gjør. Som sissel- her oppe påpeker, så gjør du noe i det ene øyeblikket, og i det neste sitter du der med en finger i kjeften, og et par negler på skrivebordet foran deg. Jeg spiser aldri neglene. Som regel legger jeg dem i et eller annet (glass eller lignende) og hiver dem ved første anledning. Riktignok har jeg som regel ikke noe problem med å venne det av meg så fort en stressende periode er over, men så fort den kommer tilbake - følger neglebitingen med på slepet. Lenke til kommentar
Gjest Guest_x_* Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Har da ikke peiling jeg.. Men fyi, jeg tror det er like vanlig som å bite negler! biter både negler og huden rundt finger tuppene jeg, dårlig vane vil jeg tro .. Lenke til kommentar
Kjøttball Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg bet negler før, ikke pga nervøsitet eller noe, men digga det bare, eneste som hjelper er å bare slutte, det er det psykiske det går på. Sånn anti-neglelakk-bite-greier venner man jo seg til smaken av.. Lenke til kommentar
hr_krabbe Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Jeg biter negler når jeg ser at de begynner å bli lange, fordi jeg synes det er irriterende med lange negler. Jeg gidder heller ikke gå å finne fram en negl-klipper og begynne å styre slik som jeg må med tåneglene. Jeg ser ikke på det som en dårlig vane, men heller ganske naturlig. Jeg tviler på at vi hadde negl-klippere mens vi sprang rundt på savannen i Afrika. Jeg har en kompis som biter på siden av neglene til han begynner å blø. Det ser ganske motbydelig ut og jeg vil si DET er en uvane, ikke vanlig neglbiting. Endret 3. juli 2009 av hr_krabbe Lenke til kommentar
Grand Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg biter negler når jeg kjeder meg. Særlig på skolen, bussen osv. Det er en stygg uvane som jeg prøver å vende av meg, men det er ikke lett. Gjør det ubevist, noe som er veldig irriterende. Jeg spytter de bare ut igjen, synes det er ekkelt å spise de. Neglbiting er et problem, jeg får vondt i fingrene og noen av neglene mine er utrolig stygge. Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg har det egentlig ikke som vane å bite negler, men jeg gjør det om neglen har en liten flik eller noe. Om jeg ikke har en neglsaks tilgjengelig, da. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Eg gjer det berre. Aner ikkje kvifor, og det er ikkje når eg er nervøs trur eg. Kanskje eg skulle prøve slikt eit middel som smaker vondt. Lenke til kommentar
Sweetpea Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Selv bet jeg negler tidligere, det ble en vane, og tenkte ikke over når jeg gjorde det.. Spiste de ikke etterpå nei. Men så leste jeg en gang: "Å bite negler er som å slikke toalettskålen ren" - Slutta med en gang. Glemte meg nok noen ganger i starten, men... Lenke til kommentar
Gjest Hun uten negler Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 ersj. det er rett og slett uhygienisk. vet ikke hvorfor jeg begynte med det.. men jeg har som uvane og IKKE spytte dem ut det er ikke vondt eller ubehagelig. er ikke deilig å sitte å se på en spytte negler rundt om kring seg heller meg jeg biter dem ikke så mye nå lenger.. kjøpte godnegl smaker DRITT!!! Anbefales på det sterkeste vis du vil slutte Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg har egentlig ikke noen spesiell grunn til at jeg biter negler, det er bare en uvane jeg har fått. Det pleier mest å skje når jeg er nervøs, sulten(svelger da ikke negler.) ellerkjeder meg kraftig. Jeg har lenge hatt lyst til å slutte med det, men det er ikke så enkelt som alle skal ha det til. "Go'Negl" er heller ikke et stort problem, da jeg ikke synes det er så fælt som alle skal ha det til, så jeg håper det er noe jeg kan slutte med en dag. Jeg har holdt i alle år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå