Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor biter du negler?

smlia

Anbefalte innlegg

Så du bet negler pga. nervøsitet/kjedsomhet.

Er det den vaneligste grunnen og kanksje?

9161358[/snapback]

Tja, det er en skikkelig uvane å bite negler/huden rundt neglene, men om man virkelig går inn for å ikke gjøre det, skal det funke. (Funka for meg).

Til alle dere som biter negler, gå inn for å ikke gjøre det! Sett en stopper, og klipp neglene deres med en negleklipper! Ser så mye bedre ut, og føles mye bedre :D

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Biter ikke negler, men huden rundt :p

Jeg bet negler da jeg var yngre, men sluttet av en eller annen grunn. Jeg vil si det er en stygg uvane, med tanke på at det samler seg mye rart rundt neglene. Meen jeg, som anitetsoj, biter av og till av huden rundt. Når det er løse hudgreier rundt neglene så er det irrterende å la dem være der. Får jeg ikke til å rive den av, så bruker jeg heller tennene. Den spises jo ikke da, spytter ut på lik linje med dem som biter negler :p

Lenke til kommentar

Har alltid gjort det =/

Provde sann "neglelakk" som smaker vondt. Men etter en stund la jeg ikke merke til smaken.

Na igar etter jeg hadde mekket pa bilen masse olje n' shit all over, merket jeg tilfeldigvis at jeg hadde fingerene i munnen. :s

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JSHtTF0R

Bite negler er en VELDIG stygg uvane, gjør det selv, hele tiden! Noen ganger biter jeg FOR mye av neglen, og det er ikke særlig godt. Spiser ikke neglene da gudskjelov. Vanskelig å slutte med det...

Lenke til kommentar
Husker en gang for lenge siden. Bet for mye slik at halve neglen for. Gjorde ikke vondt egentlig.

9163379[/snapback]

Å spørsmålet nok en gang, hvordan får du det til :dontgetit:

Ikke merke oljesmak og, ja.

I vilke situasjoner er det dere starter å bite negler da, må dere være stresset av noe slag kanskje?

Lenke til kommentar

- Hvorfor biter man negler?

* Fordi man kjeder seg, og ikke har annet å gjøre på.

- Er det vanskelig å venne seg av med?

* Det er umulig!

- Hva er så fristende med å bite negler?

* Ingenting egentlig.

- Spiser dere neglene etter på ? eller spytter dere dem bare ut.

* Spytter dem ut.

- Vil du si at det å bite negler en en stygg uvane?

* Ja!

Lenke til kommentar

- Hvorfor biter man negler? Jeg vet ikke. Har bare alltid gjort det. Liker det ikke selv, men legger ikke merke til når jeg gjør det.

- Er det vanskelig å venne seg av med? Ja. Jeg har klart perioder uten å bite noe som helst, men da gnager jeg istedet og "bøyer" neglene så de blir svake og ryker alikevel. Har prøvd med Go'negl (middel som smøres på som smaker grusomt), men til og med det klarer ikke hindre meg.

- Hva er så fristende med å bite negler? Det er ingenting fristende i det hele tatt. Det er en vane som jeg ikke klarer å venne meg av.

- Spiser dere neglene etter på ? ph34r.gif eller spytter dere dem bare ut. Det varierer. Er ikke alltid jeg selv legger merke til at jeg biter og da hender det jeg spiser. Når jeg tar meg selv i å bite spytter jeg ut.

- Vil du si at det å bite negler en en stygg uvane? Ja, så absolutt. Irriterende og litt små-ekkelt.

Lenke til kommentar
Er utrolig mye bakterier under neglene dine som du sikkert får på innsiden av tennene. Fortsatt bedre å bite enn å bruke saks?

9166138[/snapback]

tja har nå ikke blitt syk enda pga det. Sikkert mange som spiser uten å ha vaska hendene også.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg aner ikke hvorfor jeg biter negler. Det er bare noe jeg alltid har gjort, så lenge jeg kan huske. Grunnen kan vel være kjedsomhet og nervøsitet, ettersom begge har en sentral plass i hverdagen min. Selv om jeg ser på det som en stygg uvane, har jeg aldri prøvd å slutte. Jeg vil tro det vil være vanskelig å slutte, men hvis jeg går inn for det burde det ikke være noe problem. Neglene blir som oftest spyttet ut, men det hender at jeg svelger dem.

Lenke til kommentar
Biter ikke negler, men huden rundt :p

9160797[/snapback]

Både og :)

Det er ekkelt ,og smaken er ikke noe å skryte av, men pluss siden er at jeg har klippet neglene 1 gang i livet - om det er en fordel vet jeg nå ikke..

Jeg stresser mye, ubevisst og har flere plager av det , blant annet konstant hodepine og muskelvondt, blant annet i nakke og rygg region.

Ellers så biter jeg fordi det er en uvane - og av kjedsomhet.

Sjangsen for å bli syk av bakteriene er vel heller små - så lenge du ikke har vært på ekstremt ugle steder med fingrene, kunne ha nevnt et par steder, men men :p

Jeg har aldri svelget neglene, det blir i drøyeste lager, jeg gir, jeg svelger ikke :)

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg biter negler. Så samler jeg de i en kopp til det blir nok, så spiser jeg de til frokost.

Men biter bare negler når jeg er nervøs eller kjeder meg :(

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...