smlia Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Altså, det jeg lurer på er Hvorfor biter egentlig folk negler? Satt av en eller annen grunn å pratet med noen venner om nettop dette her en dag. Hva er det som gjør at neglebiterene biter negler? Jeg, personlig finner ingenting fristende med å nettop bite negler, er det et stoff eller noe som man mangler som får folk til å bite negler? Tvangstanker kankje? Eller klør det under der elller noe i den dur? For meg virker bare hele konseptet bak å bite negler ekkelt å kanskje en smule uhygenisk. En annen ting er, spiser de som biter negler, neglene sine etterpå? Men ok. en liten oppsumering på hva jeg lurer på: - Hvorfor biter man negler? - Er det vanskelig å venne seg av med? - Hva er så fristende med å bite negler? - Spiser dere neglene etter på ? eller spytter dere dem bare ut. - Vil du si at det å bite negler en en stygg uvane? 1 Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg personlig biter aldri negler, men tror at folk som gjør det bare har lagt det til som en stygg uvane.. 1 Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg har en lei tendens til å bite negler. Det har ingenting med smak eller konsistens å gjøre Det er rett og slett bare en veldig stygg uvane Men man slipper iallefall å styre med å klippe neglene. Det er jo greit Og nei, jeg spiser ikke neglene mine. De spytter jeg ut litt her og der, men som oftest ut av vinduet 1 Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) jeg biter negler fodi det er enklere en saks eller fil, og spytter dem seff ut etterpå. Endret 28. juli 2007 av Myrstad 1 Lenke til kommentar
paalekal Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg har bitt negler siden jeg var 6 eller noe... Aner ikke hvorfor jeg startet. 1. Hvorfor biter man negler? 2. Er det vanskelig å venne seg av med? 3. Hva er så fristende med å bite negler? 4. Spiser dere neglene etter på ? eller spytter dere dem bare ut. 5. Vil du si at det å bite negler en en stygg uvane? 1. Aner virkelig ikke 2. Ja, Jeg har prövd flere ganger men har aldri funket... 3. Utenom at man slipper og klippe dem, er det egentlig ganske ekkelt... 4. Nei det er hvertfall ekkelt. Spytter dem somregel i hånda eller på gulvet 5. Ja 1 Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 gjort det siden e var liten, har lyst å slutte men ikke f om det går, en stygg uvane uten tvil. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 hvorfor? jaja hvorfor ikke Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Biter ikke negler, men huden rundt Lenke til kommentar
smlia Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Kan ikke bare tanken på at det egentlig er ganske uhygenisk(?) stoppe dere? Dere biter jo i noe som sikkert har masse bakterer å sånnt i seg, og hmm ja jeg kjenner noen som spiser neglene etterpå de har bitt de av, å bare tanken gjør meg skikkeli kvalm. Skjønner ikke hvordan noen kan finne på noe slikt Lenke til kommentar
smlia Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Biter ikke negler, men huden rundt 9160797[/snapback] ' Huden rundt Å hvorfor det om jeg får lov til å spørre, dagens delikatesse? Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Japp! Pleier faktisk å smøre fingrene inn i ketchup, så det smaker enda bedre Lenke til kommentar
smlia Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Haha :!: nei , men seriøst! Hvorfor biter du huden rundt neglene? Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Har da ikke peiling jeg.. Men fyi, jeg tror det er like vanlig som å bite negler! Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Kan ikke bare tanken på at det egentlig er ganske uhygenisk(?) stoppe dere?Dere biter jo i noe som sikkert har masse bakterer å sånnt i seg, og hmm ja jeg kjenner noen som spiser neglene etterpå de har bitt de av, å bare tanken gjør meg skikkeli kvalm. Skjønner ikke hvordan noen kan finne på noe slikt 9160806[/snapback] kan spørre det samme spørsmålet til røykere, hvorfor ? kan ikke tanken på at det er ganske uhygenisk stoe dere osv osv? Lenke til kommentar
Requi Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Like vanlig å bite på leppa som å bite på neglene ? Lenke til kommentar
smlia Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Har da ikke peiling jeg.. Men fyi, jeg tror det er like vanlig som å bite negler! 9160843[/snapback] Så pass, bare jeg som ikke følger helt med på om folk biter selve neglene, eller huden rundt dah. Du må foresten ha god appetitt Lenke til kommentar
smlia Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Kan ikke bare tanken på at det egentlig er ganske uhygenisk(?) stoppe dere?Dere biter jo i noe som sikkert har masse bakterer å sånnt i seg, og hmm ja jeg kjenner noen som spiser neglene etterpå de har bitt de av, å bare tanken gjør meg skikkeli kvalm. Skjønner ikke hvordan noen kan finne på noe slikt 9160806[/snapback] kan spørre det samme spørsmålet til røykere, hvorfor ? kan ikke tanken på at det er ganske uhygenisk stoe dere osv osv? 9160858[/snapback] Ok, nå henger jeg ikke helt med tror jeg. Røyk = Farlig ( Hva er uhygenisk med det? ) Bite negler = Bakterie kilde (men ok greit, de henger jo på en selv, så oppfattelsen av om det er uhygenisk blir vel dempet litt av) Biting (spising?) av hud rundt negler/på leppa. Blir som å spise seg selv :!: Endret 28. juli 2007 av LuuLuu Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) 1. Hvorfor biter man negler?2. Er det vanskelig å venne seg av med? 3. Hva er så fristende med å bite negler? 4. Spiser dere neglene etter på ? eller spytter dere dem bare ut. 5. Vil du si at det å bite negler en en stygg uvane? 1. Gjort det så lenge jeg kan huske, tror jeg bare gjør det automatisk. Men hvis jeg knekker en negl eller noe, biter jeg den av med det samme. Mange forbinder neglbiting med nervøsitet og stress, men i perioder hvor jeg biter mye negler føler jeg meg ikke nødvendigvis stresset, kjedsomhet er mer sannsynlig. 2. Har prøvd et par ganger, men uten å egentlig gå inn for det. Tror ikke det er så lett å gi seg for godt. 3. Si det. 4. Spytter dem ut. Å svelge en negl må jo være som å ha en liten kniv innvortes (riktignok en veldig sløv og myk en, men dere tar poenget, sjansen er jo der for at du kan få noen skrammer innvendig (vet ikke om det er mulig, bare en liten teori. Sikker på at den stemmer til en viss grad.) 5. Ja. Endret 28. juli 2007 av athorb Lenke til kommentar
Requi Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg bet faktisk neglene mine før, MEN jeg har sluttet med det nå Hver gang man vil bite neglene (nervøsitet, kjedsomhet osv) så bare droppet jeg å gjøre det ! Har begynt å klippe neglene mine med negleklipper, ser mye bedre ut også Lenke til kommentar
smlia Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg bet faktisk neglene mine før, MEN jeg har sluttet med det nå Hver gang man vil bite neglene (nervøsitet, kjedsomhet osv) så bare droppet jeg å gjøre det ! Har begynt å klippe neglene mine med negleklipper, ser mye bedre ut også 9160992[/snapback] Så du bet negler pga. nervøsitet/kjedsomhet. Er det den vaneligste grunnen og kanksje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå