TheXin Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Skal koble opp en pc med flere harddisker + cd-rom osv. men problemet er at mainboardet kun har en idè utgang. Finnes det noen muligheter til split til idè kabelen elr lignende som gjør at vi kan koble på mer enn to idè enheter på den ene utgangen? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Tenker du på helt vanlige IDE kabler kan du bare kjøpe et pci kort som gir støtte for flere enheter. komplett.no har mange, det har sikkert alle andre nettbutikker også. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 jo kortere du klipper kablene jo fortere går det å laste over filer osv, så klipp dem kortest mulig 9160659[/snapback] Tørr jeg spørre hva i alle dager du sier her. Hvis det er strøm(molex) det er snakk, så kan jeg kanskje forstå sukkerbit løsningen, mene det har ingen innvirkning på hastighet. Hvis det er snakk om IDE kabelen, så tror jeg du bør ta deg en gåtur rundt kvartalet for å bli edru. Uansett IDE, eller PATA har kun støtte for 2 enheter på en kabel, Master og Slave. Lenke til kommentar
TheXin Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Men hvis det er diskusjon om det faktisk er mulig å skjøte idè kablene, er det heller mulig å få tak i en mulig "splitter" til kablene? Hvor får man evt. tak i dette? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Nei, det er ikke mulig. Kun to enheter pr. kabel. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Du må ikke finne på å splitte idekabler, idekabler kan bare ha to kontakter. Trenger du flere må du kjøpe et kontrollerkort som du setter i et ledig pcispor. Du vil da få plass til en del disker til, som regel fire. Lenke til kommentar
TheXin Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Nei, det er ikke mulig. Kun to enheter pr. kabel. 9160724[/snapback] Men siden vi da kun har en idè utgang i hovedkortet? Er det da ingen mulig til å få koblet på 2 harddisker + cd-rom? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Den eneste muligheten er å kjøpe en ekstra kontroller. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Ok, IKKE klipp i kabler for dataoverføring, det fungerer sannsynligvis dårlig. Og du kan uansett ikke ha flere enn 2 enheter på hver kanal. Du MÅ kjøpe et kontrollerkort. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Desverre ingen muligheter til det. Lenke til kommentar
TheXin Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Ok. Kontroller kort det blir Da blir det pc med harddisk og cd-rom på kompisen min også takk for hjelpen Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Nei, det er ikke mulig. Kun to enheter pr. kabel. 9160724[/snapback] Men siden vi da kun har en idè utgang i hovedkortet? Er det da ingen mulig til å få koblet på 2 harddisker + cd-rom? 9160734[/snapback] Nei. Hver ide utgang støtter maks to enheter. IKKE tre. To. Ørjan... Lenke til kommentar
TheXin Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Kan jeg bruke dette kortet? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Kortet støtter kun harddisker men det skulle da ikke være noe problem, IDE kontrolleren på hovedkortet støtter jo CDromen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Noen irrelevante poster fjernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå