Gå til innhold

Tester av E6x50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eh, jo. Men om du bruker de 700 kronene ekstra, vil du da kjøre E6850-en på original hastighet (3GHz)?

9167562[/snapback]

smaken er som baken :roll:

edit: er ikke det at jeg ikke har råd til en E6850, men skal ha 45nm når det kommer, så gidder ikke bruke 700 ekstra bare for å få litt bedre ytelse, fram til den tid.

Endret av twintip
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvis du virkelig skal spare penger, kjøp deg en E4300/4400 :D

9169947[/snapback]

jau, men har lyst på 1333 fsb :p og se hvor bra det klokker :ermm:

9170034[/snapback]

En kan da alltids modde en standard C2D til 1333 fsb, så sant prosessoren klarer den ekstra hastigheten. Jeg er usikker på om denne modden fungerer på en E4x00, siden den har en standard FSB på 800mhz, men teoretisk sett så skal det gå ;)

Noen her som vil prøve?

1333 FSB mod

Lenke til kommentar
Hvis du virkelig skal spare penger, kjøp deg en E4300/4400 :D

9169947[/snapback]

jau, men har lyst på 1333 fsb :p og se hvor bra det klokker :ermm:

9170034[/snapback]

En kan da alltids modde en standard C2D til 1333 fsb, så sant prosessoren klarer den ekstra hastigheten. Jeg er usikker på om denne modden fungerer på en E4x00, siden den har en standard FSB på 800mhz, men teoretisk sett så skal det gå ;)

Noen her som vil prøve?

1333 FSB mod

9172078[/snapback]

hmm, interessant :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Etter og ha lest resten av tråden som omhandlet 1333 fsb mod så ser det ut til at det skal fungere på E4x00 serien også, Men jeg ville heller ha satset på en E6300/ E6320 til dette, siden jeg tror det vil være lettere. Men det skal fungere på E4x00 også...

Muligens dette ville fungert på disse pentium c2d prosessorene også :hmm:

Men husk at hvis dette skal fungere med alt på auto så må prosessoren din takle dette:

stock multiplier x 333 @ stock Vcore

Siden i bunn og grunn blir det som om du skulle ha klokket prosessoren din opp til dette, husk at at du må ha et hovedkort som støtter 1333fsb prosessorer, noe annet vil føre til at du ikke booter.

Denne modden kan være kjekk på hovedkort ikke er klokkevennlige, men støtter 1333fsb prosessorer.

Noen som vet om hovedkortene feks. Dell bruker til sine c2d pcer har støtte for 1333mhz fsb? Isåfall skal denne modden fungere på de hovedkortene.

(Så sant prosessoren takler "formelen" ovenfor)

EDIT: dette ble vel litt OT regner jeg med, burde heller ha starta en ny tråd om det...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Etter og ha lest resten av tråden som omhandlet 1333 fsb mod så ser det ut til at det skal fungere på E4x00 serien også, Men jeg ville heller ha satset på en E6300/ E6320 til dette, siden jeg tror det vil være lettere. Men det skal fungere på E4x00 også...

Muligens dette ville fungert på disse pentium c2d prosessorene også :hmm:

Men husk at hvis dette skal fungere med alt på auto så må prosessoren din takle dette:

stock multiplier x 333 @ stock Vcore

Siden i bunn og grunn blir det som om du skulle ha klokket prosessoren din opp til dette, husk at at du må ha et hovedkort som støtter 1333fsb prosessorer, noe annet vil føre til at du ikke booter.

Denne modden kan være kjekk på hovedkort ikke er klokkevennlige, men støtter 1333fsb prosessorer.

Noen som vet om hovedkortene feks. Dell bruker til sine c2d pcer har støtte for 1333mhz fsb? Isåfall skal denne modden fungere på de hovedkortene.

(Så sant prosessoren takler "formelen" ovenfor)

EDIT: dette ble vel litt OT regner jeg med, burde heller ha starta en ny tråd om det...

9172715[/snapback]

har en E6600 som ikke går over 300 en gang :cool::cool::cool::cool::cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...