Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Et par enkle spørsmål om DD-WRT på WRT54GL

Anbefalte innlegg

Tenkte å legge inn DD-WRT på min WRT54GL v1.1. Men et par ting jeg lurer på:

Har lest gjennom "Linksys WRT54GL med DD-WRT"

Slik jeg da har forstått det er jeg da legger først inn dd-wrt.v23_mini_generic.bin

Så kan jeg jo sjekket om jeg er fornøyd eller om jeg vil ha mer funksjoner. Så eventuelt legge inn dd-wrt.v23_generic.bin hvis jeg vil ha flere.

Men hvis jeg da treger er det da mulig å gå tilbake til den orginale?

Er der noen ulemper/fare med DD-WRT i forhold til den originale firmawaren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la inn standard (ikke mini) på 3 wrt54gl ver 1.1 nå nettopp uten problemer. (sp2 utgaven)

Eneste er etter at firmware er lastet opp, måtte eg kjøre en re-sett på hver av de får å få kontakt. Dette gjøres ved å holde inne re-sett knappen bak på boksen i ca 30 sec. Da vil du få kontakt på ip 192.168.1.1 etterpå, men bruker root og passord admin

ingen ulemper/farer som jeg har sett/opplevd. For meg fungerer disse boksene helt utmerket, og kjører 250mw ut med ekstern antenne.

Lenke til kommentar

Tenkte jo å følge guiden til Regeli:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Må bare si at flashingen gikk bra.

Ruteren var jo i første omgang satt opp.

1. Jeg holdt inne reset knappen bak på ruteren i 30 sekunder (til ruteren skrur seg av og på).

2. Koblet meg til 192.168.1.1, passordet er jo admin som default.

Gikk til Adminstration - Firmware upgrade - browse - velgte mini filen.

3. Slappet av litt over 5 min med en cola.

4. Gjorde punkt 1 igjen.

5. Kom inn på ruteren på samme IP, men brukernavnet er root og passordet er admin som default.

6. Gikk inn på Adminstration og valgte Firmware upgrade.

7. Valgte generic filen. Ventet en stund.

8. Ferdig. Man treng ikke resette ruteren igjen, da DD-WRT gjør det selv.

9. Satte xmit power til 50mW, valgte kanal 13.

Resultat: Fra 200kb/s til 690kb/s (max) med D-Linken.

Narvis: Ta deg god tid til dette :thumbup:

Mini legges inn for å "cleare" NVRAMen i Linksysen (da noe noe av den gamle firmwaren ligg i den) + Linksys sin orginale firmware støtter ikke firmwares over 3mb. Derfor legges mini inn først. Minien har litt mindre funksjoner enn generic.

Generic, firmware som kan legges inn etter flashing av mini. Mer funksjoner osv...

Har veldig god oversikt i DD-WRT, som f.eks. signalstyrke til PCene som er koblet Wireless, load på ruteren, nice layout og ++++ av instillinger som man kan gjøre.

LES FØRST!

Det er ikke store fordelen med å øke signalstyrken, bare mer støy.

Over 100mW risikerer du sikkert å bli down syndromert :cry:

Narvis, fortell meg hvordan det gikk med deg og ;)

Spyder: Sjekk linkene tidligere i denne tråden. Kanskje de kan hjelpe deg litt på vei.

6967199[/snapback]

Så hvis der ikke er noen farer, så kan jeg jo bare komme i gang.

Mener jeg har lest at Firefox ikke var så bra å bruke til dette. Så får vel bare bruke IE.

Lenke til kommentar
......

ingen ulemper/farer som jeg har sett/opplevd. For meg fungerer disse boksene helt utmerket, og kjører 250mw ut med ekstern antenne.

9161058[/snapback]

Hei. Jeg vil bare informere at så høy sendestyrke hjelper nødvendigvis ikke rekkevidden så lenge du ikke har et trådløst-kort som kan sende på samme styrke. høyeste kort(pcmcia) jeg kan finne i norge er på rundt 31mW

Noen som kan finne et høyere er jeg glad for info :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg vil bare informere at så høy sendestyrke hjelper nødvendigvis ikke rekkevidden så lenge du ikke har et trådløst-kort som kan sende på samme styrke. høyeste kort(pcmcia) jeg kan finne i norge er på rundt 31mW

Noen som kan finne et høyere er jeg glad for info :)

9173001[/snapback]

Dette er 3 linksys bokser som kjører i WSD modus, og har 0 klienter. Grunnen er å koble sammen 2 husstander uten fri sikt med hverandre, ved bruk av et tredje punkt, derfor 3 bokser.

Her ser du eksempelet : http://www.heiasvingen.org/wireless.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...