Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc`en skrur seg på men ikke skjermen (Bærbar)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite problem jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal fikse.

Jeg satt å spelte litt på min bærbare datamaskin (Acer travelmate 8101) da batteriet plutselig gikk. Datamaskinen gikk da inn i hibernation og skrudde seg av. Dette er jo en ting som skjer når du glømmer du har lite batteri, så jeg satt i strømmen og fant på noe annet imens. Senere på dagen når pc`en hadde stått og ladet seg opp en stund, så skulle jeg skru den på for å se en film. Det virker som om pc`en starter opp og jeg hører viften sviver, men jeg får ikke bilde på skjermen. Det virker som om pc`en ikke starter opp skikkelig, for vifta lager ikke like masse lyd som den normalt gjør. Men jeg hører pc`en gå men som sagt ikke bilde på skjermen.

Før når pc`en har gått i hibernation og jeg har vert vekke fra den lenge og skal skru de på igjen så henger den av og til når jeg logger på brukeren min, den henger så lenge at jeg må holde inne power knappen og skru den av, da jeg da skrur den på igjen så for jeg to valg, om jeg skal starte opp igjen med alt som ligger i minne, (slik at programmer osv som jeg kjørte når pc`en skrur seg av ennå kjører, eller om jeg vil flushe minne og starte opp på nytt. Viss jeg tar det første valge så henger pc`en seg igjen og jeg må gjør det samme igjen, skru av pc`en og på igjen og da velge valg nr 2 flushe minne. Lurer på om det er noe slik som skjer nå, men forskjellen er at før hadde bilde på skjermen, nå er den helt svart.

Jeg har Prøvd å trykke del, f12, f8 for å prøve å komme inn i bios, trykket på enter space og slikt i tilfelle det er knapp som gjør at pc`en skal gå videre. Tatt ut batteriet, og strømmen og latt det stå ute en stund. Når pc`en står på lukket pc`en igjen en stund og så åpne får å se om noe skjer da. Jeg har ikke peiling på hva jeg kan prøve for å få ann til å funke igjen.

Noen her så kan hjelpe meg? (Beklager en utrolig lang post, litt for lang)

Edit - Skiftet emnefelt

Endret av ppeewee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...