Gå til innhold

Ser denne pcen bra ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke noe bilde så kan ikke se om den ser bra ut :p

Neida, det ser bra ut, ville kanskje kjøpt 64 bit hvis du først skal ha vista.

Men tror ikke du merker noe særlig forskjell, men 32 bit unytter den 3,2 gb av rammen eller noe... Vista sluker jo endel ram, så vil si det er værdt det hvis jeg tolket deg rett.

Ville kjøpt 8800gtx fremfor ultra, ekke værdt penga

Lenke til kommentar

Hmm, ok eg skal endre på maskinen litt. Trur du at du kan hjelpe meg med å finne riktig ram visst eg skal ha 4 GB? Det hadde vert veldig greit :).

Edit: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51498

Her er den oppdatert, noe eg burde legge til? Kanskje en større harddisk? Vet eg skal endre på RAMen så visst noen kunne hjelpe meg med å finne noe passende hadde det vert kjekt (Det skal være 4 GB :) ).

Men visst eg for eksempel hadde lagt i litt penger, hadde Ultra verdt noe å satse på i lengden? Eg har ikke tenkt til å overklokke eller noe som helst :p.

Kunne også tenkt meg en passende skjerm, helst en der eg kan få så godt bildet som mulig, men likevel til en grei pris.

Lurer også på om kabinettet som er valgt er stort nok til å få plass til alt, vil ikke plutselig sitte der og ikke på få plass til noe. Kanskje det er et dumt spørsmål, men har aldri vert noe mester innen data kjøping siden dette er min første gang :blush: .

Endret av Dj_Arnleif
Lenke til kommentar
Hmm, ok eg skal endre på maskinen litt. Trur du at du kan hjelpe meg med å finne riktig ram visst eg skal ha 4 GB? Det hadde vert veldig greit  :).

Edit: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51498

Her er den oppdatert, noe eg burde legge til? Kanskje en større harddisk? Vet eg skal endre på RAMen så visst noen kunne hjelpe meg med å finne noe passende hadde det vert kjekt (Det skal være 4 GB :) ).

Men visst eg for eksempel hadde lagt i litt penger, hadde Ultra verdt noe å satse på i lengden? Eg har ikke tenkt til å overklokke eller noe som helst :p.

Kunne også tenkt meg en passende skjerm, helst en der eg kan få så godt bildet som mulig, men likevel til en grei pris.

Lurer også på om kabinettet som er valgt er stort nok til å få plass til alt, vil ikke plutselig sitte der og ikke på få plass til noe. Kanskje det er et dumt spørsmål, men har aldri vert noe mester innen data kjøping siden dette er min første gang :blush: .

9167369[/snapback]

skjerm: https://prisguiden.no/product.php?productId=62686

Kabinett: https://prisguiden.no/product.php?productId=70452

Dette er det jeg er blitt anbefalt her på forumet..Og kjøpt :cool: Regner med guttane her vet hva de snakker om..Du får se og "synse" litt..

Lenke til kommentar
Kan jo legge ved det oppsettet jeg fikk hjelp til,så kan du jo se om det er noe der du vil bruke.

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=50527

9167844[/snapback]

Og det oppsettet der har alt av skjerm kabinett og alt det nødvendige :)?

Edit: https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=51498

Her er den litt oppdatert, er usikker på vilken av desse to eg skal ta: Intel Core 2 Duo E6850 og Intel Core 2 Quad Q6600. Hva synest dere?

Men siden eg aldri har kjøpt min egen maskin før, lurer eg på om eg har alt det nødvendige som skal til for at datamaskinen skal fungere?

Endret av Dj_Arnleif
Lenke til kommentar

Ser ut som du har fått med deg alt, regner med du har mus og tastatur fra før.

Veldig forskjellige meninger om hva som er best av C2D og QC, selv mener jeg Q6600 er et fornuftig valg, den er ørelite grann tregere, men det merker du svært lite til, den er fremtidsrettet og vil kjøre nyere spill som søtte mer enn en kjerne glimrende.

Lenke til kommentar

Takker så meget, da fjerner eg dual coren og så er alt i boks, takker for alle svar her i posten.

Edit: Når eg skal kjøpe delene, hvordan foregår det? Må eg gå innpå hver eneste nettbutikk og bestille dem, eller er det en annen måte :) ?

En ting til, skal det ikke vere noen vifter på denne maskinen og, eller tar eg feil :p ? Og rammen som listet på nå, passer den sammen med de andre delene? Kan eg kjøre 4 GB med den?

Endret av Dj_Arnleif
Lenke til kommentar
Takker så meget, da fjerner eg dual coren og så er alt i boks, takker for alle svar her i posten.

Edit: Når eg skal kjøpe delene, hvordan foregår det? Må eg gå innpå hver eneste nettbutikk og bestille dem, eller er det en annen måte :) ?

9168648[/snapback]

sjekk at de har varene på lager,så slepper du og vente i ukesvis.Jeg "samlet" de på 3 forskellige plasser (porto) og jeg betalte med visa,ingen problem..Det

kabinettet jeg viser til har 3 stk vifter ferdig montert.Noen bytter de,som jeg har lest.Men du kan jo prøve dem først..Du må dele handlekurven for at andre skal kunne se den(hvis det er din?)

Endret av jonnypuma
Lenke til kommentar
Når du mener 3 forskjellige plasser, mener du 3 forskjellige forhandlere? Kan du forkalre litt nøyere :p ? Unnskyld visst jeg er for mye til bry.

9168713[/snapback]

Jeg kjøpte delene på 3 forskjellige plasser(forhandlere),tok ikke det billigste heller.P.a.g de ikke hadde delene på lager.Men det var snakk om 50/100 lapp dyrere på noen ting.Satt sikker 1 time eller noe og bestilte..(første gang jeg også bestilte på nettet) Det er faktisk litt arbeid,men da får du det du vill også..

Endret av jonnypuma
Lenke til kommentar
Er ikke det et problem visst noen deler ikke fungerer? Også lurer eg på om Den rammen som er i oppsettet går an å kjøre med 4GB :).

9168785[/snapback]

Det er annbefalt og kjøre 2*2048 ram i stede for 4*1024 som jeg kjøpte..Det er vist større sjangse for problemer med 4 ram brikker..Men dette får andre utale seg om..Må melde pass her.. :whistle:

Endret av jonnypuma
Lenke til kommentar

Ok, så det er ikke verdt å kjøre 4 GB ram? Noen som kan svare på det? Men kan du svare på om det blir noe problem visst noen deler ikke fungerer?

Edit: Sorry misforstod posten din, så det jeg har nå er 2* 2048, og det burde fungere?

Endret av Dj_Arnleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...