stigfjel Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Har nå satt opp en bærbar PC med Ubuntu 7.04 som foreldrene mine skal bruke. Det meste har jeg fått til å fungere. Det jeg gjerne skulle fått til, er å få til visning av VGTV og NRK Nett-TV. Har sett på diverse guider, men det står og faller på mplayerplug-in og w32codecs, som jeg ikke finner pakker på. Er det noen som sitter på en fin løsning av dette problemet? Lenke til kommentar
Valent Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 regner med at du bruker firefox, du må gå inn på tools og add-ons for så komme til firefox sin add-on side og finne passende program du kan bruke, hvis du bruker ubuntu så kan du installere codecs pakken via install/uninstall, bruker ikke ubuntu lenger så husker ikke helt spesifikt hva du skal trykke på.. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Click Applications → Add/Remove. In the top right, change the setting to All available applications. Then select Other in the left panel and then select the Ubuntu restricted extras package. Click OK. link https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Pakka heter mozilla-mplayer. Ellers er mine erfaringer at Mediaplayerconnectivity + VLC fungerer greiest, selv om det kanskje ikke er det mest elegante. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Har installert mozilla-mplayer, men det fungerte ikke så bra. Håper å kunne få en løsning som kjører inni Firefox, da foreldrene mine er ganske så nye på dette. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg tror nok de skal klare MPC fint. Mora mi klarer det, da klarer alle det. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Satte det opp slik du sa nå, med MPC og VLC. Det fungerer som bare det, og det burde ikke være noen utfordring for at det skal fungere. Takk for hjelp og innspill. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Funker ikke Totem ut av boksen? VG og NRK bruker vel WMV så du må installere ubuntu-restricted-extras som avhenger av gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse som skal gi WMV-støtte for Totem. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Stigfjel; prøv denne, funker som fjel(l)! http://linux1.no/node/2273 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Har installert alle gstreamer-plugins jeg har funnet. Men uansett så fungerer det nå, med MPC og VLC. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 ah..akai..jeg så du hadd fått årdna det etter jeg posta..doh! Det jeg trodde var galt var at totem prøvde å kjøre embedded media i browseren, men at det var noe tull med den. Så man måtte fjerne de pluginene til totem som lå i inne for firefox og erstatte de med Mplayer. Fikk intrykk av det ifølge guiden til linux1.no. Anyways det årdna seg hos deg, det er bra. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Bruker Fedora 7 og mplayer i ff. Det fungerer helt greit, men er ikke noe å rope hurra for. Kan ikke spole, stille volum etc. Og kvaliteten er mye dårligere på VG tv enn normalt (muligens også på NRK men har ikke testet så mye). Så foreløpig ingen fullgod løsning for meg (mulig det er flere instillinger jeg ikke vet om). Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Dette er så utrolig irriterende når en ser hvor mange nettsteder som har systemer som fungerer både i Linux og Windows, med bedre brukervennlighet, kvalitet på video etc. Skulle vi startet en undreskriftskapanje for å sende til nrk, vg osv....... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Dette er så utrolig irriterende når en ser hvor mange nettsteder som har systemer som fungerer både i Linux og Windows, med bedre brukervennlighet, kvalitet på video etc.Skulle vi startet en undreskriftskapanje for å sende til nrk, vg osv....... 9254142[/snapback] Ja, vi må få innholdsleverandørene til å kvitte seg med Windows Media. Liker ikke å være avhengig av M$ på noen som helst måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå