Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilia sr 50 ditech scooter HJELP!

Anbefalte innlegg

Er så heldig å ha en scooter (aprilia sr50 ditech) som klarer å holde følge med trafikken, slik at uheldige forbikjøringer unngås.

Klarte også å bli stoppet i en kontroll (laser) hvor de mente scooteren gikk for fort i forhold til det den skulle (45-55) var akseptabelt. Jeg ble målt til 62kmt.

Må derfor en tur ned på biltilsynet å bevise at den ikke går mer enn i 55kmt maks.

Bruker scooteren til småkjøring og når jeg er lei av å sitte i bilen.

Scooteren har forøvrig insprøytning og en hjerne som styrer luft/bensin.

Scooteren har fått 70cc sylinder, samt speedcontroll-sett og fjernet variator ring (sperre). Tror speedcontrollen sørger for rett turtall til enhver tid.

Scooteren gjør ihvertfall 90kmt i motvind og 110-115 på strekka når det er stille.

Forøvrig ser scooteren helt original ut og bråker minimalt. Lavt turtall selv i høyere hastighet.

Spørsmålet blir da, hvordan jeg kan få den enklest ned til 55kmt igjen? vil det holde med variator sperren? så den ikke girer opp? eller må jeg koble til en slags turtallsperre eller rett og slett endre på motorstyringa med et diagnosaparat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en ditech da jeg var mopedist selv. Det var da voldsomt mye du hadde gjort med den for å få den til å gå litt fort. Personlig fjernet jeg en av plomberingene slik at den gjorde 95 km/t på slette. Uansett, turtallsperre er vel det beste? Riktignok noen år siden jeg kjørte moped, men trimgutta synes i hvertfall det var smart da.

Lenke til kommentar

Ja, riktig riktig. Det skal sies at den ble kjøpt brukt i den stand den står nå... lurer fælt på om jeg bare kan kaste inn variator sperra og at det er nok, men det finner jeg vel bare ut med å prøve.

Noen som har gjort akkurat dette?

Ingen som har en variator sperre liggendes som passer til denne?

Lenke til kommentar

Dere er jaggu morsomme. Dere stoler blankt på speedometeret på scooterene deres?

De er nok ganske feil hvis du har vært oppe i 115. Tror du bør kjøpe deg en liten ting kalt GPS.

Og du får aldri en scooter opp i 95 ved å ta ut én av plomberingene.

Lenke til kommentar
Dere er jaggu morsomme. Dere stoler blankt på speedometeret på scooterene deres?

De er nok ganske feil hvis du har vært oppe i 115. Tror du bør kjøpe deg en liten ting kalt GPS.

Og du får aldri en scooter opp i 95 ved å ta ut én av plomberingene.

9161290[/snapback]

Takk for at du innleder en god gammeldags "pappan min er sterkere enn pappan din" diskusjon. Men, siden det var du som kjørte scooteren min da jeg hadde den så vet jo selvfølgelig du at den ikke gikk i 95, det er klart. Svinnet på speedometer er vel som regel 10-15 km, så i verste tilfelle gikk den i 80. Noe som holdt i lange baner da målet var å følge trafikken, ikke å kjøre raskest i verden.

Lenke til kommentar

Thewiz . en Aprilia SR 50 med innsprøytning har ikke noen problemer å nå 90 ved når du omprogramerer hjernen til den og endrer litt på vekter og den slaks , du må huske at når noen faktisk går inn for å trimme en scooter så er det ganske go sjangs for at de gruser girmopeder , vertfall på aks :)

Lenke til kommentar

kke bruk turtall sperre for guds skyld.. de hører dem.. feiltenner og bare faenskap.. beste måten er vel å få et verksted til å chippe den ned igjen :s ellers er det noen på mopedportalen.com som gir til utlån er program som du bruker en gameboy til å gjøre den orginal :)

kan dessverre ikke gi link da jeg bla banna derfra i stad for 2 uker... men det er ikke poeng :)

gå inn dit og spør etter programmet :) husk, det er bare til låns,. ikke kjøp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...