Gannicus66 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Lurte på en ting,f.eks hva skjer hvis jeg sitter på med en kompis, og at han ikke har lappen(kompisen min kjører), Men derimot at jeg har lappen.. Får jeg Bot ell no? mister jeg lappen..? Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 vill tru du møste lappen.. men koffør kan ikje du heller kjøre, istede før han? Lenke til kommentar
Gannicus66 Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Bilen hans:P Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg tror det kommer an på det om du vet om han ikke har lappen eller ikke (noe den type bullshit). Er du usikker så ring 02800 (nummeret til nærmeste bemannet politistasjon) og spør. Er ikke ulovlig å spørre Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 sånn som jeg har forstått dette så er det passasjerens plikt å spør fører om han har førerkort. vis den som sitter på har lappen så får han bot muligens inndradd lappen i 3-6 måneder. han som kjører vil vel få 6 månederssperrefrist vis jeg husker riktig Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) du mister lappen var en sak i nyhetene om en som ble tatt for råkjøring uten lappen, det endte bla med at passasjeren mistet lappen. Nå håper jeg at jeg husker rett Beklager dårlig kildehenvisning men bedre sent enn aldri http://www.framtidinord.no/nyheter/article89215.ece følge Tromsø-avisa Nordlys hadde nemlig ikke personen som kjørte bilen førerkort. Det hadde passasjeren (19), som mistet lappen for å ha latt den 25-årige mannen kjøre bilen. Endret 28. juli 2007 av Admin'c Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 du mister lappen var en sak i nyhetene om en som ble tatt for råkjøring uten lappen, det endte bla med at passasjeren mistet lappen. Nå håper jeg at jeg husker rett 9160221[/snapback] Så er det forskjell på å kjøre lovlig med en bil å sitte på som passasjer og sitte på en som kjører over fartsgresa Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Sant, men man får en ide om hva det gjelder antar jeg. Det pleier vel å være en grunn til at han uten lappen kjører, f.eks. at den med lappen har promille og da gjelder det samme tror jeg. Ser ikke noe poeng i å sitte på med en som ikke har lappen mens jeg har det bortsett fra øvelseskjøring men det høres jo rart ut det og, fordi da er jo han med lappen i tillegg garantert vitende om at sidenmannen ikke har lappen og forhåpentligvis vet at en del ekstraregler gjelder. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Bare si at du trodde han hadde leppen... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Jeg tror nok, selv om det ikke kommer frem av artikkelen, at det var passasjeren som var bileier. Man skal ikke låne bort et kjøretøy uten å forsikre seg om at vedkommende har førerrett for det aktuelle kjøretøyet. Det er nok der overtredelsen fant sted. Edit. Leif var her. Endret 28. juli 2007 av Autofil Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Han blir tatt, 6 måneder + bot. Du mister førerkortet i 6 måneder + bot. = 2 fotgjengere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå