Gå til innhold

Gaming PC til rundt 10000kr uten skjerm

Anbefalte innlegg

trenger hjelp til å finne en gaming PC til ca 10000kr eller mindre.

(eller egentlig skal den være raskest mulig til lavest mulig pris)

det er allerede fastsatt at PCen skal ha:

AMD athlon 64 dualcore 6000+

minst 2GB RAM (best mulig)

alt som ikke er i kabinettet (skjerm, tastatur, mus osv) trengs ikke. trenger bare hjelp med selve maskinen.

kan noen hjelpe? *lager søøøte øyne*

EDIT:

PS: jeg skal ha kabinett ;)

Endret av stijan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trenger hjelp til å finne en gaming PC til ca 10000kr eller mindre.

(eller egentlig skal den være raskest mulig til lavest mulig pris)

det er allerede fastsatt at PCen skal ha:

AMD athlon 64 dualcore 6000+  

minst 2GB RAM (best mulig)

alt som ikke er i kabinettet (skjerm, tastatur, mus osv) trengs ikke. trenger bare hjelp med selve maskinen.

kan noen hjelpe? *lager søøøte øyne*

9159995[/snapback]

Vel har nettop satt sammen en PC dedikert til gaming med masse hjelp fra diverse forum, og for det første bør du heller satse på Intel Core 2 Duo i stedet for en AMD Athlon 64 Dualcore, men hvis du absolutt vil ha AMD er det opp til deg. Min PC er uten PCU (strøm) fordi jeg har det fra før men du kan legge til en PSU og allikevel komme under 10 000, vet ikke om du skal ha kabinett men det er nå på listen min og da har du enda mer penger til overs vet du :thumbup:

Gamer PC @ komplett

Endret av Klovnefisken
Lenke til kommentar

Fin liste det der også, ville ikke brukt så mye penger på en prossesor som du han ikke vil ha bruk for. Har ikke lest noe om det minnet du har valgt ut, men det er sikkert helt greit (dog dyrere enn midt som også er 4-4-4-12 og har fått mye annerkjennelse som et rått minne :thumbup:) Når det kommer til skjermkort er 8800 GTS 320 MB et kjempebra valg, ikke gå for et dyrere skjermkort enn dette:

DX10 performance so far is terrible, so you only need a good DX9 card for now. Spending a fortune on a card that might be replaced soon is a waste of money - because 2nd generation DX10 cards will be released once developers understand how to use it properly, or hardware manufacturers discover what's gone wrong so far. 8800GTS 320MB is the maximum card I'd go for.

Et innlegg fra en side som spesialiserer seg på dette med PC deler og sette sammen en egen PC selv (fra min post også holder på å bygge PC selv) :)

PSU'en du har valgt er alt for kraftig mener jeg. 750W er ikke nødvendig, jeg har en Hiper Type-R 580 W som er helt genial. Du kan bare fjerne alle de strømledningene du ikke behøver så slipper du rot inne i kabinettet. Er kjempe fornøyd med denne PSU'en er absolutt å anbefale :yes:

Når det kommer til kabinett er det smak og behag egentlig.

Lenke til kommentar

Her har du en fin PC stijan: Gamer PC @ komplett

Pris: 8957 kr

Hvis du har lyst til å oppgradere noe må du gjerne gjøre det, men det er egentlig unødvending. Kanskje et annet minne eller hovedkort, men de som er valgt er kjempe bra. Det er heller ikke nødvending med mer minne, 2 GB holder nå og det veldig enkelt å oppgradere senere. Hold deg til et litt billigere skjermkort og kjøp et som er dyrt nå til en billigere penge senere hvis du trenger det ;) Jeg har valgt en Samsung 500 GB harddisk, Samsung lager knalle harddisker om dagen men om du behøver 500 GB med lagringsplass er opp til deg du får dem i 320 GB og 400 GB også ;)

Der har du en utrolig rask og stillegående PC med et skjermkort som støtter DX10 og som kan kjøre nye spill glatt med ganske høy instilling uten at det vil hakke, virkelig å anbefal dette opsettet til alle der ute som vi han en bilig men bra gamer PC.

Endret av Klovnefisken
Lenke til kommentar
:roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  @ Klovnefisken, 780watten til TT er billig / watt, derfor velger jeg den. Hadde hiper for 4 uker siden, da den kortslutta og lukta svidd. Har nå en TT850W som er støyfri og modulære kabler  :love:  vet jeg ikke trenger 850W nå, men kan beholde den langt fremover i tid til evt 9800gtx.

E6850 = beste ikke-extreme dual core som er ute nå

9160257[/snapback]

Selvfølgelig er E6850 er kjempebra, men det er ikke nødvendig i et oppsett til under 10 000. Med en prislapp på 2135 kr (komplett) er den 700 kr dyrere en E6750 som er hakket dårligere og mer enn bra nok ;) Angående PSU'en du hadde valgt kan det være et smart valg så slipper du å oppgradere den senere :yes:

Lenke til kommentar

Trodde det ikke skulle gå, men har nå tatt med E6850 og PSU'en til twintip og kommer allikevel under 10 000, men har droppet harddisken fra 500 GB til 400 GB selv om jeg tror du har råd till 500 GB også. Jeg føler fortsatt ikke at E6850 er nødvendig, men hvis du absolutt vil ha toppmodellen til Intel innen Core 2 Duo (bortsett fra Extreme da) er det opp til deg.

Gamer PC @ komplett

Endret av Klovnefisken
Lenke til kommentar
Trodde det ikke skulle gå, men har nå tatt med E6850 og PSU'en til twintip og kommer allikevel under 10 000, men har droppet harddisken fra 500 GB til 400 GB selv om jeg tror du har råd till 500 GB også. Jeg føler fortsatt ikke at E6850 er nødvendig, men hvis du absolutt vil ha toppmodellen til Intel innen Core 2 Duo (bortsett fra Extreme da) er det opp til deg.

Gamer PC @ komplett

9160339[/snapback]

du har glemt kabinett ;)

edit: og minnet jeg tok med er blitt klokket til over 1200MHz, og er det beste minnet man kan få til 1500kr

edit 2: selv skal jeg ha meg dette, for å klokke. Tar den bliigste C2D nå, og ser hva som skjer når 45nm kommer :)

Det somjeg skal ha

Endret av twintip
Lenke til kommentar

Bare til det hovedkortet ditt twintip, med mndre du skal ha to skjermkort er det ikke nødvendig med det kjøp heller standard modellen som er billigere og har alle de samme mulighetene bortsett fra 2xPCi express 16

Btw har ikke glemt kabinett, han skal ikke ha det tror jeg...

Endret av Klovnefisken
Lenke til kommentar
Bare til det hovedkortet ditt twintip, med mndre du skal ha to skjermkort er det ikke nødvendig med det kjøp heller standard modellen som er billigere og har alle de samme mulighetene bortsett fra 2xPCi express 16

Btw har ikke glemt kabinett, han skal ikke ha det tror jeg...

9160540[/snapback]

skal ikke ha 2 skjermkort nei, men lavere modellen har ikke 8stk SATA? :ermm::dontgetit:

skulle han ikke ha kabinett? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nei eller vet ikke bare opfattet det som om han ikke skulle ha det, forresten er det vel på tide at trådstarter kommer med noen innspill her :p

Til twintip ta en titt på dette hovedkortet du :thumbup: Det er basert på Intel sitt nye P35 system som har gode prestasjoner, stort CO potensiale og fått mye skryt. I tillegg etter å ha tatt en nærmere titt på produktinfo virker faktisk det billigere bedre :hmm:

Endret av Klovnefisken
Lenke til kommentar
Nei eller vet ikke bare opfattet det som om han ikke skulle ha det, forresten er det vel på tide at trådstarter kommer med noen innspill her :p

Til twintip ta en titt på dette hovedkortet du  :thumbup:

9160651[/snapback]

haha ja :tease:

har sett det HK'et, er bare det at det har DDR3 slots også, vil ikke ha det :mad:

edit: hadde det vert uten det, så hadde jeg gått for det :thumbup:

Endret av twintip
Lenke til kommentar

9160651[/snapback]

har sett det HK'et, er bare det at det har DDR3 slots også, vil ikke ha det :mad:

9160688[/snapback]

Hvorfor vil du ikke ha det med? :nei: Billigere kort og i tillegg støtter det DD3 som er fremtidens standardminne (2-3 år) og nok med det så støtter det nesten alle former for minne i motsetning til den dyre modellen din som "bare" støtter DDR2. Det billigere kortet har også bedre lydkort i seg og ellers er alle andre spesifikasjoner like (bortsett fra 2 PCI Express slots som du sa at du ikke trnegte), samme prossesorsokkel, samme brikkesett type og samme maks databushastighet. I mine øyne er det hovedkortet du har valgt deg ut overpriset og kommer i en kulere eske med et større pipesystem som ikke har noe å si for ytelsen hvis du har god kjøling ellers. Mitt råd: waste of money, men det er dine penger... :tease:

Lenke til kommentar
Dette bestilte jeg igår INTELopsett..

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51429.

9160706[/snapback]

Veldig fint oppsett :thumbup: men jeg må selvfølgelig hakke litt.... :p Velg et annet hovedkort, SlI er sløsing av penger med mindre du skal har to skjermkort. Velg et kort basert på P35, Asus har veldig mange fine kort der. Ta en titt på P5K serien :yes:

EDIT: Så nå at du allerede har bestitlt :!: men det opsettet ser fint ut! :D

Endret av Klovnefisken
Lenke til kommentar

Fant nettopp en interessamt side som viser masse tester, vil bare understreke til dere som mener at 8800 GTS 320MB ikke er nok bra nok for dere ta en titt her. Sett på en rekke andre tester (er bare å velge på sånn greie der) og 320 MB er overraskende bra og ligger nesten alltid blant topp 5. På den testen jeg viser til scorer den til og med høyere enn storebroren 640 MB ;) Men når sant skal sies er 320 MB er suveren på alle instillinger inntil 1600x1200, høyere oppløsning enn dette og det sliter mer. Da tar blant annet storebroren (640 MB) over showet, men for meg er 1600x1200 høy nok oppløsning. Det finnes til og med mange flatskjermer som ikke takler denne oppløsningen. Til en pris på 2499 kr (komplett) er 8800 GTS 320 MB et skikkelig kupp! Løp å kjøp! :dribble:

Til Lordi: Kjøp overnevnte skjermkort :thumbup:

Endret av Klovnefisken
Lenke til kommentar
Fant nettopp en interessamt side som viser masse tester, vil bare understreke til dere som mener at 8800 GTS 320MB ikke er nok bra nok for dere ta en titt her. Sett på en rekke andre tester (er bare å velge på sånn greie der) og 320 MB er overraskende bra og ligger nesten alltid blant topp 5. På den testen jeg viser til scorer den til og med høyere enn storebroren 640 MB ;) Men når sant skal sies er 320 MB er suveren på alle instillinger inntil 1600x1200, høyere oppløsning enn dette og det sliter mer. Da tar blant annet storebroren (640 MB) over showet, men for meg er 1600x1200 høy nok oppløsning. Det finnes til og med mange flatskjermer som ikke takler denne oppløsningen. Til en pris på 2499 kr (komplett) er 8800 GTS 320 MB et skikkelig kupp! Løp å kjøp! :dribble:

Til Lordi: Kjøp overnevnte skjermkort :thumbup:

9161035[/snapback]

jau, eller bruk det du allerede har hvis det er pci express, og kjøp 9800 gts/gtx om 3 måneder :thumbup:

Lenke til kommentar

9160651[/snapback]

9160688[/snapback]

Hvorfor vil du ikke ha det med? :nei: Billigere kort og i tillegg støtter det DD3 som er fremtidens standardminne (2-3 år) og nok med det så støtter det nesten alle former for minne i motsetning til den dyre modellen din som "bare" støtter DDR2. Det billigere kortet har også bedre lydkort i seg og ellers er alle andre spesifikasjoner like (bortsett fra 2 PCI Express slots som du sa at du ikke trnegte), samme prossesorsokkel, samme brikkesett type og samme maks databushastighet. I mine øyne er det hovedkortet du har valgt deg ut overpriset og kommer i en kulere eske med et større pipesystem som ikke har noe å si for ytelsen hvis du har god kjøling ellers. Mitt råd: waste of money, men det er dine penger... :tease:

9160770[/snapback]

skal klokke en del, så trenger god kjøling til northbridge ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...