InitialC Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Etter at eg har vært tro og lojal mot DNB Nor i hele mitt liv har eg nå fått nok etter alt for mange episoder med om og men. Eg er Student og søker derfor en ny bank hvor eg kan gjøre følgende ting: - Betale regninger via nettbank. - Bruke visa kort. Ha tilgang til kredittkort. - Ha BSU konto - Ha muligheter for boliglån Eg ser etter gode betingelser og generellt sett god kundebehandling. Er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg bruker Sparebanken Grenland (Sparebank 1). Er kanskje ikke det aller billigste alternativet, men har til gjengjeld aldri hatt noe problemer, samt bestandig fått god hjelp ved eventuelle spørsmål og problemer. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 De to beste studenttilbudene har Nordea (ikke lenger et rent stundettilbud, men til alle under 28), og Postbanken. Ingen av disse tar årspris, og bruken av tjenestene er stort sett gratis, med et par unntak. Nordea inkluderer ikke Mastercard -kredittkort, men det er mulighet for å få det (og da utenom vanlig kredittvurdering så vidt jeg vet) om man betalt årsprisen. Postbanken slenger med kredittkort, men med skrekkelig lav kredittgrense (2000 som kan høynes til 5000, mulig den kan økes etter hvert også). Andre alternativer er Skandibanken, som tar 250,- i året for debetkort og 50,- for kredittkort. Eventuelt kan du kombinere en Nordea/Postbanken -løsning med kredittkort fra f.eks. gebyrfri.no, eller andre av samme type. Fordelen med disse fremfor Skandiabanken er at du har et kontor å forholde deg til om noe skulle skje, men for de fleste er ikke dette veldig viktig. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Skaff deg Skandiabanken du. Enkelt og greit. Har ikke sansen for slike kundeprogrammer fra Nordea og Dnb som det reklameres så mye med. Skandia er like billig, men mye enklere. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Storbankene kjører med friertilbud til de i etableringsfasen, ja, for så å ta det igjen senere vel vitende om at mange er trege til å bytte bank. dinbank.no (eies av Sparebanken Øst) har gode betingelser (blandt de beste) på både innskudd og utlån - samt betalingsformidling. Kredittkort: 365Direkte og re:member card er verdt å prøve etter hvilket konsept man vil ha - cashback eller mulighet for forsikringer. Er du medlem i Coop (koster vel fortsatt 300 kr innmelding) kan du få et gratis velfungerende medlems- og kredittkort. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Har ikke sansen for check-in og lignende programmer. Plutselig blir det dyrere uten at du helt får det med. Skanida = faste lave priser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå