Pluto Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Dette er kanskje interessant for noen: VR-Zone has some interesting information on enabling Hyperthreading on non-HT-ready P4 motherboards, specifically pre-HT versions of the i845 and i850 with PowerLeap: Things have gone quite well since we discovered there is a possibility of enabling HT on current P4s. Now PowerLeap has designed an adapter to allow hyperthreading (HT) on non-HT-ready P4 motherboards. Also, the adapter is really a chipset mod - it makes the pre-HT versions of the i845 and i850 allow HT to be enabled. However, it doesn't make HT work with versions of the P4 that have it bonded-out except for the 3.06 GHz version. Intel is launching P4 with HT enabled from speed grades of 2.4Ghz onwards in a couple of months time so users might wish to upgrade their processors then and enjoy HT without changing their older i845 and i850 boards. http://www.vr-zone.com/#2837 Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hva er fordelene ved Hyper-Threading? CPUer som er i salg nå støtter ikke dette..? Samme gjelder hovedkort? Skal kjøpe P4 + HK snart, bør jeg vente til det kommer hovedkort som støtter dette, + evt. nytt chipset? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hva er fordelene ved Hyper-Threading? CPUer som er i salg nå støtter ikke dette..? Samme gjelder hovedkort? Skal kjøpe P4 + HK snart, bør jeg vente til det kommer hovedkort som støtter dette, + evt. nytt chipset? "Things have gone quite well since we discovered there is a possibility of enabling HT on current P4s." ...stod det i inlegget. Forøvrig støtter 3.06 ghz HT. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Hva er fordelene ved Hyper-Threading? CPUer som er i salg nå støtter ikke dette..? Samme gjelder hovedkort? Skal kjøpe P4 + HK snart, bør jeg vente til det kommer hovedkort som støtter dette, + evt. nytt chipset? Står litt om HT her: http://www.hardware.no/nyheter/november02/.../p4_306ghz.html Les forøvrig tester av P4 3.06, da den er den eneste av P4 som i utgangspunktet har HT... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hm. Tviler på at det adaptere noen gang kommer til å bli solgt kommersielt, men MEGET stidlig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hva er fordelene ved Hyper-Threading? CPUer som er i salg nå støtter ikke dette..? Samme gjelder hovedkort? Skal kjøpe P4 + HK snart, bør jeg vente til det kommer hovedkort som støtter dette, + evt. nytt chipset? 845PE til intel støtter HT og mangen andre av de nye brikkesettene som eg ikke husker navnet og nummeret på i farten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå