phax Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Hei, har for ikke lenge siden flyttet til ny leilighet på strømmen. Ble ganske sjokkert da jeg oppdaget at telenor eller noen andre ISP'er ikke kunne levere adsl til denne adressen. (Er slikt mulig i 2007 når man bor knappe 20 minutter utenfor hovedstaden?) Ringte så Get for å fikse gjennom kabeltv ettersom borettslaget har kabeltv derfra. Men neida, de kunne heller ikke levere ettersom det ikke var lagt opp til 2veis kommunikasjon i blokka her... eller noe slikt. Så da lurer jeg på, hvilke internett muligheter har jeg da? Akkurat nå bruker jeg mobilen og surfer via 3g. Funker jo, men er sørpetregt og litt klønete.. Er det noen alternativer eller må jeg bare sitte her å vente på at telenor skal bestemme at borettslaget her skal få lov å være en del av verden? Endret 28. juli 2007 av phax Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 HeiHei! kjip det derre.. jeg bor litt utpå landet, og jeg fikk ikke internett før først i januar i år. noen av mine naboer hadde skaffet sei en prarabol ligneses sak som di fikk bredbång fra. talerken va stil inn på en antenne som som står på ett fjell. veit ikje ka det heite men dæm får i hvertfall intenett.. e det en muligheit karnsje? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Tja, hvis det gjelder flere enn deg i dette borettslaget så bør du kanskje gjøre ett fremstøt mot styret for og høre om de kan tenke seg og seg en avtale med en leverandør, f.eks en fiberleverandør. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Ja er vel en 50 leiligheter idette borettslaget ca. Har vært i kontakt med telenor og forklart de situasjonen men de kunne ikke gi meg noe svar på når eller om det ville bli utbygd her i området. Har vurdert og kontakte styret for å høre om de har en plan. Er jo relativt mange unge mennesker som bor her så vil tro at det er endel potensielle internett kunder! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Ja er vel en 50 leiligheter idette borettslaget ca. Har vært i kontakt med telenor og forklart de situasjonen men de kunne ikke gi meg noe svar på når eller om det ville bli utbygd her i området. 9160404[/snapback] Gå for en fiberløsning eller kabel-løsning, ADSL er ikke noe og satse på hvis man kan få noe annet. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Ja kabeltv har vi jo allerede, men en eller annen smarting fant vel ut at de skulle spare noen kroner og ikke legge opp til internett. Men mulig man kan få innstallert dette i ettertid. Fiber hadde jo selvsagt vært det mest attraktive! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Da er det bare og krumme nakken og sette i gang med og jobbe, prøvde og google på strømmen og fiber men det var vanskelig og få noe ut av så vanlige ord, jeg ville ha snakket med det lokale e-verket og forhørt meg om de hadde noen planer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå