sollie Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 hehe hdmi kabel til 600? hvem idiot selger det? 9160484[/snapback] Spør heller hvilken tulling som kjøper det Sett at det er snakk om vanlig bruk(ca 2m) 9160554[/snapback] Jeg er en slik tulling, hehe. Fra dvd til samsung 40m61 supra komponent 2 meter, 650 kr. Fra ps3 til samsung audioquest hdmi-a 1 meter 599. Kjøpte først en slik som de selger på eb/ spiderman/ coop til 149, eller 199 var det kanskje og den bytta jeg. Gadd ikke å kalibere opp ps3 maskinen med den coop kabelen en gang. Særlig på film var det mer å hente på en dyrere kabel, og det synes jeg det er verdt. Man kan også hente en del på kalibere med F.eks DVE disken( med farge briller og det hele) for de som ikke har prøvd det. Bruker du kun maskinen til spill så er det ikke så hakka gæli , men den er jo en super film maskin i tillegg og fortjener gode kabler synes jeg. Har også tatt med meg hjem dyrere komponent kabler og hdmi kabler 1000+ men der greier jeg ikke å se noen forskjell på mitt utstyr. (som består av:) Samsung LE 40M61 / PS3 Dali 710 front/ BW senter/ Audio Pro bak Rotel 980 BX / Rotel 960 BX Marantz sr5300 / Maranz dv6400 for de som bryr seg om det. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg kan anbefale dere som skal ha en god hdmi kabel til å bestille den fra ebay! F.eks via denne brukeren: http://cgi.ebay.com/Premium-V1-3-HDMI-Cabl...1QQcmdZViewItem "Premium V1.3 HDMI Cable for PS3 HD HDTV DVD 1080p 1.3" Den er riktig skjermet, da den støtter 1080p (som er det beste for ps3). Den er 1,8m lang (6 feet) og har en hastighet på 10.2 gbps (Den vanlige har vel kun en hastighet på ca 4.4 gbps) Prisen er totalt ca 200,- (pris er med frakt) på bestbuy (type lefdal, elkjøp i usa) koster den 99.99 dollar http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?sk...d=1155065411028 9161761[/snapback] hmm...hvorfor så billig? 26$ = ca. 160kr Jeg som ikke har PS3 enda vurdere å kjøpe den. Noen som har kjøpt fra han? Trenger jo egentlig ikke støtte for 1080P, men kunne vært greit. skal kjøpe 32" tatung 720P. Lenke til kommentar
Sunndal1 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg er en slik tulling, hehe. Fra dvd til samsung 40m61 supra komponent 2 meter, 650 kr.Fra ps3 til samsung audioquest hdmi-a 1 meter 599. Kjøpte først en slik som de selger på eb/ spiderman/ coop til 149, eller 199 var det kanskje og den bytta jeg. Gadd ikke å kalibere opp ps3 maskinen med den coop kabelen en gang. Særlig på film var det mer å hente på en dyrere kabel, og det synes jeg det er verdt. Man kan også hente en del på kalibere med F.eks DVE disken( med farge briller og det hele) for de som ikke har prøvd det. Kjenner ikke særlig godt til Samsung LE 40M61, men etter din beskrivelse så kan det virke som en meget dårlig TV. Kabelen spillet faktisk veldig liten rolle når det gjelder bildekvaliteten. "Reciver chipen" spiller mye større rolle. I et håp om at denne HDMI kabel diskusjonen stopper en gang for alle, så anbefaler jeg alle å lese dette: www.hdmi.org De som tar seg tid til å lese hele HDMI FAQen vil også se at PS3 har HDMI 1.3 og der er kabelens betydning lik null. Lenke til kommentar
cdahl_85 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 hmm...hvorfor så billig? 26$ = ca. 160kr Jeg som ikke har PS3 enda vurdere å kjøpe den. Noen som har kjøpt fra han? Trenger jo egentlig ikke støtte for 1080P, men kunne vært greit. skal kjøpe 32" tatung 720P. 9161945[/snapback] Welcome to ebay =) Men det er litt mer enn 26 dollar, for frakten til Norge kommer på US $13.99 (Scroll ned til Shipping and handling og velg "Norway" så er totalt US $ 33.94, som blir ca. 200 NOK Lenke til kommentar
sollie Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg er en slik tulling, hehe. Fra dvd til samsung 40m61 supra komponent 2 meter, 650 kr.Fra ps3 til samsung audioquest hdmi-a 1 meter 599. Kjøpte først en slik som de selger på eb/ spiderman/ coop til 149, eller 199 var det kanskje og den bytta jeg. Gadd ikke å kalibere opp ps3 maskinen med den coop kabelen en gang. Særlig på film var det mer å hente på en dyrere kabel, og det synes jeg det er verdt. Man kan også hente en del på kalibere med F.eks DVE disken( med farge briller og det hele) for de som ikke har prøvd det. Kjenner ikke særlig godt til Samsung LE 40M61, men etter din beskrivelse så kan det virke som en meget dårlig TV. Kabelen spillet faktisk veldig liten rolle når det gjelder bildekvaliteten. "Reciver chipen" spiller mye større rolle. I et håp om at denne HDMI kabel diskusjonen stopper en gang for alle, så anbefaler jeg alle å lese dette: www.hdmi.org De som tar seg tid til å lese hele HDMI FAQen vil også se at PS3 har HDMI 1.3 og der er kabelens betydning lik null. 9161947[/snapback] 40m61 er kanskje den beste modellen til samsung de siste årene, http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=169 http://www.dingz.no/php/art.php?id=289804 http://www.hjemmekino.no/news/article.asp?id=381 Nok om tv'n, jeg sier bare det jeg føler og ser selv, på spill var det ikke noe forskjell, men til BD filmer og vanlig sd filmer på ps3 fikk jeg ett bedre bilde med den dyrere kabelen. Men jeg skal lese i linken din etterpå,blir sikkert klokere. Nok trådavsporing fra min side. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 En venn av meg kjøpte en HDMI-kabel til rundt 1000 kr, den var visstnok skjermet med gullbelegg eller noe slikt Mulig han har kødda med meg, men hvem vet? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 hehe hdmi kabel til 600? hvem idiot selger det? 9160484[/snapback] Spør heller hvilken tulling som kjøper det Sett at det er snakk om vanlig bruk(ca 2m) 9160554[/snapback] Jo lengre strek jo større risiko er det for feil og forstyrrelser ja, men størrelsen og kvaliteten til TV'en er også faktorer. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg kan anbefale dere som skal ha en god hdmi kabel til å bestille den fra ebay! F.eks via denne brukeren: http://cgi.ebay.com/Premium-V1-3-HDMI-Cabl...1QQcmdZViewItem 9161761[/snapback] hmm...hvorfor så billig? 26$ = ca. 160kr Jeg som ikke har PS3 enda vurdere å kjøpe den. Noen som har kjøpt fra han? Trenger jo egentlig ikke støtte for 1080P, men kunne vært greit. skal kjøpe 32" tatung 720P. 9161945[/snapback] Syns den var temmelig overpriset jeg, ihvertfall til å bruke på en 720P-TV. Har to ganger nå kjøpt 2-pack med HDMI-kabler, nå sist ble det ca. en hundrelapp inkludert porto for to 2-metre. Fungerer pixelperfekt både med 720P og 1080i fra PS3 til Tatung 32". Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Støtter ikke alle HDMI kabler 1080p? Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Jeg kan anbefale dere som skal ha en god hdmi kabel til å bestille den fra ebay! F.eks via denne brukeren: http://cgi.ebay.com/Premium-V1-3-HDMI-Cabl...1QQcmdZViewItem 9161761[/snapback] hmm...hvorfor så billig? 26$ = ca. 160kr Jeg som ikke har PS3 enda vurdere å kjøpe den. Noen som har kjøpt fra han? Trenger jo egentlig ikke støtte for 1080P, men kunne vært greit. skal kjøpe 32" tatung 720P. 9161945[/snapback] Syns den var temmelig overpriset jeg, ihvertfall til å bruke på en 720P-TV. Har to ganger nå kjøpt 2-pack med HDMI-kabler, nå sist ble det ca. en hundrelapp inkludert porto for to 2-metre. Fungerer pixelperfekt både med 720P og 1080i fra PS3 til Tatung 32". 9163053[/snapback] Hvordan blir bildekvaliteten på spill med den TV'n og PS3? Har også kjøpt meg den TV'n, og er litt spent på hvordan det blir når jeg får PS3'en min Endret 29. juli 2007 av GoldlaXiE Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Støtter ikke alle HDMI kabler 1080p? 9163188[/snapback] klart de gjør det. HDMI kablen sender kunn signaler .. den aner ikke hvordan signaler . derfor er en kabel en kabel Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Støtter ikke alle HDMI kabler 1080p? 9163188[/snapback] klart de gjør det. HDMI kablen sender kunn signaler .. den aner ikke hvordan signaler . derfor er en kabel en kabel 9166271[/snapback] Dette er feil.. Det er ikke alle HDMI kabler som klarer å sende et 100% 1080p signal igjennom hele kabelen. Det blir tap av signal på turen. Billige Clas Ohlson kabler på 10m til 3-400kr tviler jeg på at klarer å sende et 100% rent 1080p signal helt frem. På korte lengder som 1-7m(ca) så har ikke dette noe å si, så da går det fint å kjøpe en billig kabel. (Da signalet kommer frem 100%) Men, ved større lengder som 10m+, så må man bla opp litt ekstra med lapper fra lommeboka, og investere i en litt bedre kabel som har et "1080p Certified" merke. Det er også en grunn til at Monster har heftige priser på sine kabler. Ja de er overpriset selvfølgelig, men sammenlign kvaliteten du får fra Monster, og en billig no-name kabel fra Claser'n.. Det er jo såklart forskjell! Endret 29. juli 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Det er også en grunn til at Monster har heftige priser på sine kabler. Ja de er overpriset selvfølgelig, men sammenlign kvaliteten du får fra Monster, og en billig no-name kabel fra Claser'n.. Det er jo såklart forskjell! 9166614[/snapback] Det er fysisk umulig at de gir noe bedre bilde. Det er digitale signaler, enten funker det eller så funker det ikke. Det er derimot sant at ikke alle billigkabler klarer å overføre 1080p over en lang strekning, men det er ikke tap det kommer av, men det kommer rett og slett ikke bilde i det hele tatt da. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Det er også en grunn til at Monster har heftige priser på sine kabler. Ja de er overpriset selvfølgelig, men sammenlign kvaliteten du får fra Monster, og en billig no-name kabel fra Claser'n.. Det er jo såklart forskjell! 9166614[/snapback] Det er fysisk umulig at de gir noe bedre bilde. Det er digitale signaler, enten funker det eller så funker det ikke. Det er derimot sant at ikke alle billigkabler klarer å overføre 1080p over en lang strekning, men det er ikke tap det kommer av, men det kommer rett og slett ikke bilde i det hele tatt da. 9166855[/snapback] Jeg snakket ikke om bildet når det gjaldt Monster sine kabler. Jeg snakket derimot om kvaliteten på kablene (strømper, skikkelige plugger, osv) Også er de fete og se på! Men de behøver ikke å være noe bedre nei, når det gjelder bilde. Selv har jeg jo en "no-name" kabel fra Netshop, og denne forårsaker skygger. Hvorfor den gjør det, må være pga at den ikke takler oppløsningene som blir sendt igjennom fra DVD spiller til projektoren min riktig. Så jeg veit ikke, siden det er digitalt, og det blir sendt 0 og 1 igjennom. Det med de 1080p sertfiserte kablene, må ha noe med at de klarer å sende større mengder datastrømmer enn de billigere kablene. Endret 29. juli 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hvordan blir bildekvaliteten på spill med den TV'n og PS3? Har også kjøpt meg den TV'n, og er litt spent på hvordan det blir når jeg får PS3'en min 9166261[/snapback] Det er ganske bra. Litt etterslep men ikke noe plagsomt (og neppe verre enn andre LCD-tv'er. ) og litt banding i mørke områder. Hadde min TV kalibrert med DVE, men greide å resette den og har bare satt innstillingene sånn ca. tilbake... ;-) TV-diskusjon passer kanskje bedre i en annen tråd? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Jeg kan anbefale dere som skal ha en god hdmi kabel til å bestille den fra ebay! F.eks via denne brukeren: http://cgi.ebay.com/Premium-V1-3-HDMI-Cabl...1QQcmdZViewItem 9161761[/snapback] hmm...hvorfor så billig? 26$ = ca. 160kr Jeg som ikke har PS3 enda vurdere å kjøpe den. Noen som har kjøpt fra han? Trenger jo egentlig ikke støtte for 1080P, men kunne vært greit. skal kjøpe 32" tatung 720P. 9161945[/snapback] Syns den var temmelig overpriset jeg, ihvertfall til å bruke på en 720P-TV. Har to ganger nå kjøpt 2-pack med HDMI-kabler, nå sist ble det ca. en hundrelapp inkludert porto for to 2-metre. Fungerer pixelperfekt både med 720P og 1080i fra PS3 til Tatung 32". 9163053[/snapback] Daså...hvor kjøpte du den? Ebay? er det "han" på begge sider av kabelen? Prøvd linux? Endret 29. juli 2007 av Singh tha king Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Here we go again. Tillater meg å bruke ett sitat som vår kjære gamle Dr.Peedee fant frem: Digital cables are either compliant or they are not; they either work or they don't. Unlike analog, there is no such thing as an HDMI cable that makes the digital audio or video data come out better than another. If the 1s and 0s make it to the other end, the cable has done its job, period.QUOTE(Steve Venuti @ Director of Marketing for HDMI Licensing LLC) Per def skal ALLE hdmi-kabler støtte 1080p. På korte distanser så gjør de også det. På lengre distanser klarer dessverre ikke alle det av den enkle grunn at noen produsenter selvsagt tar noen snarveier og bruker dårlige materialer i sine kabler. Skal du ha kort kabel så kjøp det billigste du får tak i. Skal du ha lengre kabel så kjøp den billigste kabelen du finner som garranterer 1080p eller test med den billigste du finner først og se om den klarer brasene.. Til deg som mente du fikk skygger av den billige kabelen. Dette hørtes mer ut som ghosting som igjen er relatert til en dårlig jobb av video-skalereren i TVen din vil jeg tro. Og jeg må skrive det i denne tråden også. MAN FÅR IKKE BEDRE BILDEKVALITET AV EN DYR KABEL når det er digitalt signal. Bitfeil viser seg ikke ved dårligere farger, skygger, kontrast etc etc. Bitfeil viser seg ved, inget bilde, snø i bilde, grønne firkanter i bildet etc etc. Argh argh jeg blir så lei av at folk enda ikke har fått med seg dette selv om det er lengre mellom de som tror på snakeoil-effekten til dyre digitale kabler i disse dager. Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det er også en grunn til at Monster har heftige priser på sine kabler. Ja de er overpriset selvfølgelig, men sammenlign kvaliteten du får fra Monster, og en billig no-name kabel fra Claser'n.. Det er jo såklart forskjell! 9166614[/snapback] Det er fysisk umulig at de gir noe bedre bilde. Det er digitale signaler, enten funker det eller så funker det ikke. Det er derimot sant at ikke alle billigkabler klarer å overføre 1080p over en lang strekning, men det er ikke tap det kommer av, men det kommer rett og slett ikke bilde i det hele tatt da. 9166855[/snapback] Jeg snakket ikke om bildet når det gjaldt Monster sine kabler. Jeg snakket derimot om kvaliteten på kablene (strømper, skikkelige plugger, osv) Også er de fete og se på! Men de behøver ikke å være noe bedre nei, når det gjelder bilde. Selv har jeg jo en "no-name" kabel fra Netshop, og denne forårsaker skygger. Hvorfor den gjør det, må være pga at den ikke takler oppløsningene som blir sendt igjennom fra DVD spiller til projektoren min riktig. Så jeg veit ikke, siden det er digitalt, og det blir sendt 0 og 1 igjennom. Det med de 1080p sertfiserte kablene, må ha noe med at de klarer å sende større mengder datastrømmer enn de billigere kablene. 9166995[/snapback] "Og jeg må skrive det i denne tråden også. MAN FÅR IKKE BEDRE BILDEKVALITET AV EN DYR KABEL når det er digitalt signal. Bitfeil viser seg ikke ved dårligere farger, skygger, kontrast etc etc. Bitfeil viser seg ved, inget bilde, snø i bilde, grønne firkanter i bildet etc etc. Argh argh jeg blir så lei av at folk enda ikke har fått med seg dette selv om det er lengre mellom de som tror på snakeoil-effekten til dyre digitale kabler i disse dager" Les det der og tenk deg .. om jeg har ikke feil Kablene støtter det, det er digitale signaler som består av 1 og 0 10011010011010 kan ditt signal være binære tall system .. Klart det er en fordel med en kabel som er godt skjermet, men det fins standarer og normer om dette også så det som selges på clas olson er nok sikkert ikke skjermet like godt som monster, men du trenger sikkert ikke så mye skjerming om du ikke sitter rett over en trafo boks =) Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Here we go again. Til deg som mente du fikk skygger av den billige kabelen. Dette hørtes mer ut som ghosting som igjen er relatert til en dårlig jobb av video-skalereren i TVen din vil jeg tro. Argh argh jeg blir så lei av at folk enda ikke har fått med seg dette selv om det er lengre mellom de som tror på snakeoil-effekten til dyre digitale kabler i disse dager. 9169961[/snapback] Det er garantert ghosting, jeg trudde det var hdmi kabelen som ikke gjorde jobben før jeg også, men etter at jeg kunne skru av ghosting på tven, så skjønte jeg det ikke var kabelen. Argh ja, riktig allerede etter noen poster anbefalte jeg en kabel ti 199,- elr kabel fra clas, mens folka plutselig skulle begynne og diskutere dette videre skjønner jeg ikke no av. Digitalt er Digitalt! enten så funker elr så funker ikke. Drit i om det er gulllplatet dobbelskjermet og lignende Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Syns den var temmelig overpriset jeg, ihvertfall til å bruke på en 720P-TV. Har to ganger nå kjøpt 2-pack med HDMI-kabler, nå sist ble det ca. en hundrelapp inkludert porto for to 2-metre. Fungerer pixelperfekt både med 720P og 1080i fra PS3 til Tatung 32". 9163053[/snapback] Daså...hvor kjøpte du den? Ebay? er det "han" på begge sider av kabelen? Prøvd linux? 9169546[/snapback] Nå sist kjøpte jeg herfra: CrazyOnDigital. Den funker i Linux (ihvertfall i 1280x720) men det er noe rart med signalet som sendes ut, for TV'en skalerer ikke bildet opp (som den gjør med andre 720P-signaler) men lar det være igjen sort ramme rundt. Tror ikke dette kommer av kabelen ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå