Gå til innhold

Når kan et barn få en xbox 360?


huldal

Anbefalte innlegg

Xbox vet jeg ikke men anntar at det ikke er mere komplisert en dataspill.

Sønnen min begynte nemlig med PC spill når han var 3 år.

En ide er jo og starte opp spillet for han inntil han har lært det selv, i hvertfall mate DVD spilleren selv.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pass deg når de åpner dvd trayet. Livsfarlig i kombinasjon med småbarn. Et feil grep og "knekk".

9165042[/snapback]

En annen artig variant er noe yngstemann fant på da han var 18 måneder gammel. Han tok ut en DVD av spilleren, la den på gulvet og forsket på hvor fort han klarte å dytte den frem og tilbake på gulvet.. selvfølgelig med datasiden ned. Det var ingenting som kunne redde den plata...

 

Ang aldersmerkingen så har den lite å si for når man kan forvente at et barn mestrer et spill. 3+ betyr bare at det ikke er noe vold, sex eller banning, eller annen action som kan være vanskelig for barn å forstå. Det betyr ikke at barn over 3 år klarer å spille spillet.

 

Når barn klarer å mestre et spill tror jeg er nokså individuelt og ikke minst hvor ofte mamsen og papsen har valgt å ty til TV-spill som barnevakt i en stresset hverdag. ;) Andre foreldre sverger til "det finnes ikke dårlig vær"-reglen, og tupper ut barna uansett regn eller solskinn. Med slike barn kan man ikke forvente det helt store ferdighetsnivået på spillingen.

 

Med så små barn som rundt to år, tror jeg ikke det finnes noen TV- eller PC-spill som egentlig er egnet, men det går an å spille med barnet på fanget. Da får barnet masse nærkontakt med pappa, samtidig som det er masse spennende farger på skjermen. Ellers tror jeg det er noen år til man med god samvittighet kan si at man har kjøpt en X360 til barnet. X360 er ikke spesielt barnevennlig. Fokus hos Microsoft fram til nå har hovedsaklig vært på voksne (18+) gamere. Det finnes et og annet barnevennlig spill som Viva Pinata, selv om erfaring tilsier at nevnte spill kanskje er et mer partnervennlig spill. Det var en periode X360-en min ikke var tilgjengelig. ;)

 

Når det er sagt synes jeg ingen skal ha dårlig samvittighet eller måtte finne på unnskyldninger for å gå til innkjøp av en spillkonsoll. Trenger man å rettferdiggjøre kjøpet, kan man bare peke på alle de artige amerikanske seriene som partneren bruker tid på. Spill er ikke noe dårligere underholdning. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...