Gå til innhold

Laptop med 2 skjermer

oyvindell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

støtter laptopen din så høy oppløsning som denne dingsen krever? den sender vel to bilder i ett og krever derfor 2x oppløsning du skal ha på hver skjerm.

Bortsett fra det kan du jo søke på reviews på nett, jeg har dessverre ingen erfaring med den.

Lenke til kommentar
støtter laptopen din så høy oppløsning som denne dingsen krever? den sender vel to bilder i ett og krever derfor 2x oppløsning du skal ha på hver skjerm.

Bortsett fra det kan du jo søke på reviews på nett, jeg har dessverre ingen erfaring med den.

9159454[/snapback]

Redigerer meg selv her. Tatt fra tomshardware test :

Output resolutions of 1024 x 765 or 1280 x 1024 thus translate into 2048 x 768 or 2560 x 1024.

Var kanskje ikke helt dette jeg var ute etter, men litt usikker. Det jeg ønsker er å ha 2 skjermer koblet til den bærbare, som gir utvidet skjermbilde bare på de 2 skjermene (altså, ikke bruke laptop skjermen). 1 av de eksterne vil da være primary, og den andre skjermen utvidet.

Endret av oyvindell
Lenke til kommentar

Hmmm det går bare med eksternt skjermkort (så asus hadde no konseptgreier men vet ikke om det er ute) eller om du har to utganger (vet ikke om det finnes dockinger som kan ha noe slikt, husker jeg ikke feil finnes det en usbgreie med skjermkort). Men den matroxgreien skal vel kunne gi utvidet skrivebord som du vil ha men spørsmålet er om laptopen klarer å sende ut så høy oppløsning som trengs.

Lenke til kommentar

"Output resolutions of 1024 x 765 or 1280 x 1024"

Laptop`en klarer dette uten problem. Slik eg forstår det så sender du ut en av disse, og dette blir igjen "2048 x 768 or 2560 x 1024" på de 2 skjermene du kobler til (delt skjermbilde med andre ord)

Lenke til kommentar

tror det er litt mer andre veien. Driverene mixer to bilder i ett slik at pcn tror du har en ultrabred skjerm og må derfor støtte en av disse oppløsningene 2048 x 768 or 2560 x 1024. Boksen tar etterpå å splitter opp disse signalene til to skjermer som får oppløsninger mellom 1024 x 765 or 1280 x 1024.

Dette er egentlig ganske lave oppløsninger, prøv å sette skjermen din til dem så ser du hva jeg mener. Så tror ikke dette er en veldig god løsning, samt at jeg tviler på at laptopen støtter så høye oppløsninger hvis du har integrert skjermkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...