asicman Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Er på jakt etter ny ultraportabel, men har liten oversikt over markedet. Her er noen krav: Liten og lett (har LG TX i dag) Bra batterikapasitet! Helst uten OS (da jeg bare sletter det og installerer Linux) 10"-13" skerm med bra kontrast som kan brukes ute WLAN Trenger ikke CD/DVD/CDRW Trenger ikke krafig ytelse, skal bare skrive tekst (emacs) og lese PDF (noe programmering) 60GB+ HD, gjerne FLASH-basert HD Er det noen som vet om noe som passer her, evt. hva som kommer til høsten eller neste år? Lenke til kommentar
asicman Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Hmm. Hva med vanlig disk da? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg har hatt noen ultraportable fra IBM/Lenovo, x20 og har x60 nå. Er meget fornøyd med maskinene fra IBM/Lenovo og de fungerer utmerket i linux. Problemet er at du får ikke pose og sekk, skal maskina være liten og lett vil det gå utover batterikapasiteten. Min x60-maskin klarer 2.5 timer med standardbatteri, og da kjørte prosessoren på laveste hastighet. X20 klarte rundt 3 timer da den var ny. Min anbefaling er også å velge en modell med ULV-prosessor, de er mer strømgjerrige. Lenovo x60s og x61s bruker den type prosessor. Tipper du klarer å presse ut litt ekstra da. Hvis det kombineres med et extended life batteri (veier ca. 400g), vil jeg anta på at du kommer opp i 5 timer. Ulempene er at du bør helst like trackpoint (knotten i tastaturet), et noe kjedelig utseende og være villig til å betale for kvalitet. Du sa ikke noe om prisen, så jeg slengte meg på Og jo, skjermen på min x60 er ganske middels i sollys, men veldig bra ellers. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Takk for svar, men Lenovomaskinen veier over 20% mer enn laptop'en jeg har i dag Lenke til kommentar
Bza Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hva med Asus Z37S. 13.3" skjerm, like i overkant av 2kg, konfigurerbar med SSD disk og uten OS. Fikk terningkast 5 hos DinSide med batterikapasitet som dårligste punkt... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) http://www.hardware.no/nyheter/hele_maskiner/olpc-en_klar_i_oktober/41504 alrighty! men du får nok ikke tak i den da xD Endret 5. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
asicman Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Hva med Asus Z37S. 13.3" skjerm, like i overkant av 2kg, konfigurerbar med SSD disk og uten OS. Maskinen jeg har i dag veier 1,1kg. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 OLPC er en mulighet, selv om pris ikke er så viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå