Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dab radio. Hvor i hordaland har du dekning?

Inc

Anbefalte innlegg

Gikk til anskaffelse av en antenne til min dab etter mye posistvt fra diverse folk.

Problemet er at jeg synes dab systemet funker for dårlig, det er ikke mangen steder jeg får inn dab. Min erfaring så langt er at det er dekning i Bergen sentrum seff, da Ulriken er rett over hodet på en.

Ellers får jeg litt inn på vei mot Åsane, utover mot Fana men ingenting utover på Sotra (Fra sotra broen til skogsvåg).

Jeg synes dette er for dårlig. Er det mitt system som ikke fungere eller er det flere som sliter ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo bare noen får prosent av det geografiske norge som har dekning, men likevel blir det annonsert at "70% av norges befolkning" har dekning. Problemet er bare at da snakker man om midt inne i byene. Er noen veistrekninger som er bygd spesielt ut da, men det er alt. Går man noe fra europaveiene på østlandet og de største byene, så finnes det ikke dekning. Selv her i byen hvor nærmeste sted med dekning er 500km unna i veistrekning, så har jeg sett annonser for DAB-radioer i butikker. Det jobbes selvsagt med saken, men siden ikke annet enn de største byene har dekning nå, så vil det ta lang tid før det finnes noe dekning særlig utenfor de største veistrekningene og byene.

DAB er uansett svært omstridt om det er positivt eller negativt. Sjansen er der for det plutselig en dag er stopp, og det ikke blir bygd ut mer, til fordel for en annen standard. Det er stort sett bare NRK, P4, osv. som har fordelen av DAB siden de kan pøse ut flere kanaler uten å betale særlig mer. DAB baserer seg nemlig på en teknologi fra 80-tallet. Sverige f.eks har valgt bort DAB til fordel for en nyere standard.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...