Gå til innhold

Software Problem På Qtec 9090 Etter Resatt tlf!

Korben_D

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Qtec 9090 som jeg har hatt etpar år nå. Her om dagen tok jeg ut batteriet for å teste et annet simkort i tlf. Pga. dårlig backup batteri eller dårlig kontakt mista flash minnet i tlf strømmen slik at tlf ble resatt. Når jeg starter tlf igjen for "1.gang", kjører den noen minutter med installering før den e klar, samme som å gjenopprette fabrikkoppsett. Dette har skjedd flere ganger, ingen fare i det, bortsett fra at jeg mister all info på tlf.

Det som skjedde denne gangen var at under denne re-installasjonen så mista tlf strømmen! :hmm:

Etter dette får jeg kun et *pling* i oppstarten og kvit skjerm! Har prøvd å ta av batteriet og vente til backup batteriet har blitt tomt, for så å sette i batteriet igjen, i håp om at tlf vil starte reinstallasjon igjen, uten hell.

Antar at noe skade har skjedd på softwaren.

1 Er det noe jeg kan gjøre for å fikse på dette? Legge inn ny software eller noe og hvordan? :ermm:

2 Denne tlf kjøpte jeg i norge før den kom med norsk operativsystem. Jeg har byttet til norsk tastatur, men er det mulig i samme operasjon som f.eks å legge inn ny og kanskje oppdatert, norsk software? :dontgetit:

Trenger hjelp! Har medfølgende docking stasjon for active sync og lading. Har OK peil på data, men har liksom aldri mekka på Qtec-en for den har virka såpass bra!

Noen som har erfaring og veit hvordan jeg kan løse desse problemene mine?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du hadde Qtek'en på strøm for å lade batteriet ?

Hvis du ikke har bytta batteriet enda - så er det kanskje på tide. For hvis du skal re-flashe så må telefonen ha batteristrøm.

ROM-oppgraderingene er avhengig av hvilken importør som din forhandler benyttet - er importøren Dangaard kan vil du finne ROM-oppgradering til Qtek 9090 på

http://www.smartmobil.no/index.php?

name=UpDownload&req=viewsdownload&sid=6

her er det en for engelsk - og en for norsk versjon.

Dersom importøren av din telefon var Brightpoint (tror de også importerte Qtek 9090) så finner du de på

http://www.myqtek.se/sweden/startsidan.aspx

Der må du logge inn - tror du må bruke IMEI-nummeret til telefonen din. Det finner du på Qtek'en under batteriet.

Det går an å legge inn norsk ROM på en engelsk PDA, men da mister du all garanti (som jo vel er ute nå allikevel), men du må da kjøre spesiell programvare for å få gjort dette. Jeg ville tatt kontakt med importøren av telefonen og rådspurt de. Du finner mer informasjon om HTC-telefoner (HTC har produsert Qtek, i-mate, Dopod, etc.) og dette med re-flashing på xda-developers.com - selv om det er gode informative innlegg på det forumet så kan det også gå galt hvis man prøver å gjøre slike ROM-flash operasjoner til sin telefon. Se på Wikipedian på siden..finn Qtek 9090 i lista og les om den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...