DanielL Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Selveid er veleid som de sier Lenke til kommentar
Innos Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Komplett var utruleg dyre på frakt, bare frakt kosta 1200. Det betyr at høgtalarane i praksis kostar 2000. Så tenkte at sidan eg skal kjøpa forsterkar frå netthandelen, at eg kunne kjøpa Dynavoice M-65 derifrå til same prisen (fraktprisen for forsterkar og høgtalar kver for seg blei berre 210 kr, så tvilar på det overgår komplett i alle fall). Kva trur dykk om det? Kan også gå for ARGON 6140 til same prisen, sidan eg kan henta dei hos Hi-Fi Klubben. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Tro meg,F6 er bedre enn 6140 så da er nok M-65 det rette valget for deg. Har merket at Komplett skal ha en del for frakt,men har de ikke F6 på netthandelen og?Mener å huske de hadde det inntil nylig? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Ser ut til at netthandelen er nede, men om eg hugsar rett så har dei aldri auksjonar gåande (sjølv om dei er i lista). Er ikkje vits å ta seg råd til M-65 om dei har F6? Endret 29. juli 2007 av Innos Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) På diverse fora skriver man at M65 er en bedre høyttaler enn M85. Jeg har M85, og den er definitivt bedre enn F6. Skulle kanskje mangle siden de er fire ganger så dyre. M85 har mer trøkk enn M65, men til gjengjeld har M65 mer sammenhengende lyd - har jeg lest meg til siden jeg ikke har hørt M65, kun M85 og F6. Så hvis du kan ta deg råd til det går du for M65. Men de er et godt hakk større enn F6. Selv skal jeg sette F6 som surroundhøytalere i hjemmekinoen. http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...&testid=2146&p= Endret 29. juli 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Innos Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Vant nettopp Dynavoice M-65 til 1250 på netthandelen, så no er det berre forsterkar igjen. Ser ut til å bli V versjonen då det er den einaste dei har på netthandelen for tida. Sidan eg sparar såpass mykje i frakt og gebyrar på å kjøpa alt i ett, så blir det nok forsterkar også i dag. =D Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 1250 for disse høyttalerene er jo intet mindre enn et megakupp. Gratulerer! Håper at du får forsterkeren til anstendig pris også nå da....har lagt merke til at V-utgaven til tider har gått for langt over 4K....tror nok det er enkelte som har forvekslet den med non-V utgaven.... Uansett, du sparer ingen frakt ved å få alt på samme dag, høyttalerene vil nok sendes som to separate kolli. Og forsterker i ett. Eneste du sparer vil være ekspedisjonsgebyret på kr. 65, men det sparer du fint inn ved å ha is i magen og vente på en auksjon hvor de hissigste kjøperene ikke byr. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Såg det no. =/ Netthandelen vil faktisk sende dei i fire kolli, men antar at det berre er ein feil. Så blir nok å vente ei stund igjen ja. Går vanlegvis for rundt 2500, men hender dei går for nesten det "ikkje V"-utgåva pleide gå for, så der har du nok rett. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Vant nettopp Dynavoice M-65 til 1250 på netthandelen, så no er det berre forsterkar igjen. Ser ut til å bli V versjonen då det er den einaste dei har på netthandelen for tida. Sidan eg sparar såpass mykje i frakt og gebyrar på å kjøpa alt i ett, så blir det nok forsterkar også i dag. =D 9302777[/snapback] Gratulerer med et godt kjøp! Kjøpte selv M-65 på netthandelen for litt siden. Var heldig og fikk de for 850kr. Rekner med du ikke har kjøpt forsterker enda, og vil dermed komme med et forslag. Harman\Kardon HK 970 til 3586 kr! Skal vist være et knallkjøp. Google it Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 xindak 9306914[/snapback] Jøss, den 6950`en gikk for 3600....kan jo bli fristet av dette. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ja det var billig, jeg fikk jo den til 4500,- fra Audiofoni og syns jeg fikk en utrolig god pris! Det kostet jo 8000,- da den kom. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Vant no Xindak XA-6950V til 2410 kr. Dei har berre "ikkje V-utgåva" ute til auksjon ein gong iblant, og då går den som oftast for meir enn det GnoMiz betalte for den og. Er også eit eller anna som føles feil med så dyr forsterkar samans med så billege høgtalarar, og no fekk eg jo god pris også. Er heller ikkje utenkeleg at eg selger den seinare for så å skaffe sorround (kome fram til at dette i tillegg til musikk, skal brukast saman med Toshiba 32C3000PG 32" LCD-TV (det skal få signalar frå pc) så fort eg får rett pris). Skal kome med tilbakemelding så snart eg får det, vil nok tru eg blir fornøyd. Så langt har eg jo fått prisar som ligg under det normale for netthandelen, og langt under vanlege butikkar. Endret 21. august 2007 av Innos Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Blir spennende å høre om du blir fornøyd med utstyret da. Husk at det tar mange timers innspilling før det låter slik det skal, så ha tålmodighet til å begynne med. Endret 22. august 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Bump! Hvordan ble dette, Innos? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Lyden er fantastisk, og det ser utruleg bra ut, men ikkje alt er vell. Etter at eg fekk forsterkaren kjem det ein utruleg irriterande skurrelyd frå høgtalarane. Den er verst om eg gjer noko på pcen, som f.eks scrolle. Det skjer ikkje om eg f.eks scroller på skrivebordet (då skjer det ingenting), men om eg gjer det ein plass eg kan scrolla så skjer det. Om eg tar ut ledningen frå lydkortet så forsvinner den heilt, så lurer på om det kan vere pga dårlege kablar eller noko slikt (alle kablane er det billegaste eg fant hos clas ohlson). Er derimot merkeleg at den ikkje var til stede med den gamle forsterkaren (bruker nøyaktig same kablar). edit: Bruker forresten slike svarte og noko grove sitteunderlag til støydemping. Mine øremål tilseier at det funker heilt greit. Er det mykje å hente på å kjøpe spikes (blir i så fall slike til 150 hos biltema)? Endret 2. september 2007 av Innos Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det du hører er nok støy fra lydkortet som du får på grunn av dårlig skjerming av lydkortet, eller "lekasje" i en nærliggende krets. Er ikke så mye å gjøre med det tror jeg, annet enn å teste kortet på en annen maskin og høre etter samme feilen, for å finne ut om det er kortet eller maskinen. Du vil nok merke forskjell om du bruker spikes, men er du ikke merker noe på lyden nå, så trenger du strengt tatt ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Er utstyret koblet til jordet 230v kurs? Prøv i tilfelle ujordet og se om det blir forskjell. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Har du kabeltv i huset?har du det så trenger du galvansik skille så forsvinner støyen. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Alt er kopla til overspenningsvern. Vi har kabeltv ja, men eg opplevde ikkje denne støyen med den gamle forsterkaren. Forsterkar er det einaste som er bytta ut, same kablar, lydkort osv. Korleis får eg meg "galvanisk skille"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå