Gå til innhold

Stereoanlegg i 5000 kroners klassen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke dumt å vurdere faseplugger til F-6 da bassen er litt upresis med åpne bassrefleksporter. Det er to porter på hver høyttaler men det følger ikke med plugger. Det kan lønne seg å eksperimentere med plassering av høytalerene, og å plugge igjen henoldsvis en eller begge portene for å finne ut hva som lyder best i dine ører.

Plugger lager du fint selv med en skarp kniv og noe skumgummi.

9158991[/snapback]

En faseplugg er ikke det du tenker på - du tenker på portplugger.

9161650[/snapback]

Da tar vel Gorm og Lygren feil også da...

http://avforum.no/forum/tester-audio/30907...-subwoofer.html

:)

Lenke til kommentar

Betaler du med ein tusenlapp får du faktisk ein blå lapp med ein semi-skalla mann tilbake. ;O

For dei som er interessert kan dykk følgje AVforum tråden her.

edit: Er det berre meg eller mangler Yamaha RX-797 optisk in/ut? Ser slikt ut her, og det står ikkje nevnt nokon plass. Kvaliteten blir vel heller laber om eg bruker RCA-3,5mm jack, så det er eit krav. Vrker uansett veldig rart. Sjølv min gamle JVC forsterkar, kjøpt på elkjøp for mange år sidan for ein billeg penge, har det.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Spikes? Nøkkelringer gjør susen!

9161671[/snapback]

Enlighten me...

:cool:

9163222[/snapback]

Spikes minsker kun kontaktflate mellom høyttaler og underlag for å forhindre problemer med resonans og forplantning av vibrasjoner som kan forårsake buldrebass.

Forestill deg hva fire nøkkelringer gjør under en høyttaler? :)

Lenke til kommentar

Haha,husker da du spurte meg på PM om det kunne gjøre jobben :p Godt å høre at de gjør jobben da ;)

Vel,man kan komme med alle mulige målinger for å vise at Dynavoice har sine svakheter men de er nå forsatt de beste i sin prisklasse når du hører dem opp mot hverandre. Skal selv lage en liten test av dem mot en del andre høyttalere i tilsvarende prisklasse,noen over og noen under. Regner med den blir klar til ferien er ferdig.

Lenke til kommentar
Vel,man kan komme med alle mulige målinger for å vise at Dynavoice har sine svakheter men de er nå forsatt de beste i sin prisklasse når du hører dem opp mot hverandre.

Noen kommentarer fra han som målte de:

Jeg er møkk lei disse Dynavoice høyttalerne jeg kjøpte. De spiller elendig, og nå holder jeg det ikke ut lenger. Jeg fikk de litt bedre med å heve de 10 dB ved 4 kHz (en kjempediger dip i responsen der), samt lukke portene og gi de litt mer bass. Men uansett er bassen bare bulder. Diskanten er grøt og mellomtonen enda værre. Disse høyttalerne er ubrukelige selv til bakgrunnsstøy!

Dyrt" ble det jo ikke da, bare 720 kr. Men uansett var det i seg selv bortkastede penger. Nå bruker jeg opp igjen kassene til noe DIY også da... og høyttalerbygging er gøy uansett! 

For å være helt ærlig hadde jeg forventet litt mer av høyttalere til 900 kr, jeg har faktisk hørt kompakt-anlegg til 999,50 spille bedre enn Dynavoice kassene. L&B er tydeligvis helt på jordet i sin omtale.

Frode

Lenke til kommentar

Musikk er i mange tilfeller subjektivt så man vil alltid se forskjellige meninger på ting. At bassporter ofte er nødvendig nevner jo også karen som testet dem i Lyd og Bilde så er nok en del sannhet i det.

Spør du meg hadde denne karen enten for høye forventninger og lot det ta overhånd ellers så er han så spesifikk i sine preferanser at Dynavoice aldri kunne levd opp til det.

Syns også man kan holde ting konstruktivt til en viss grad og si at de ikke funker til bakgrunnstøy og at L&B er helt på jordet setter ned seriøsiteten hans for min del.

Lenke til kommentar

Eg har eit spørsmål her, og det hastar. Har nokon av Xindakane optisk (vurderer den andre utgaven også no)? Har nokon av dei andre forsterkarane som er nemt det? Var det som blei anbefalt til å kople pc til forsterkar (sist gong eg var innom dette), og det og 3,5mm jack er det einaste lydkortet har. Gjer det ikkje noko om dei ikkje har, eller må eg rett og slett finne ein forsterkar som har (kan se for meg at RCA-3,5mm gir heller laber kvalitet)? Får eg ikkje svar før tolv så får eg rett og slett bare drite i forsterkar foreløpig. Satsar derimot på at alle forsterkarane som er nemnt til no har det (og at dei kablane er dei rette) sidan eg frå første stund har sagt at det skulle dei ha (må dog fortsatt ha bekreftelse før eg bestillar).

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Så det er betre å kjøpe Xindaken og berre bruke analogt, enn å vurdere ein anna forsterkar med optisk? Trudde optisk var ganske normalt.

Er det noko poeng i å kjøpe dyrare RCA-3,5mm då? Bruker for augeblikket ein frå Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

Jeg mener personlig at forskjellen ikke er så stor,andre kan mene det motsatte. Men ja,optisk blir mer og mer vanlig men er langt fra noe standard ennå.

Vel,noen mener man får mindre støy ved å kjøpe noen mer kostbare. Bruker selv en til 200 kr og føler jeg i det minste får noe ut av det i forhold til lakris fra clas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...