Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er NETTDATING teit?


Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

En dag kan du si til ungene dine at du møtte kona di ved å bruke internet explorer 7.

9321475[/snapback]

Det er jo flaut no i seg selv å si at du brukte IE da.

9327210[/snapback]

Jeg er imponert over hvor mye irrelevant du klarer å lire av deg i tråder som denne.

 

Å treffe folk over internett ser jeg intet galt i, flere av mine nærmeste venner har jeg fått helt tilfeldig via dette forumet. Nettdating derimot, er jeg i bunn og grunn mot. Folk blir ikke kjent andre kun over chatting og utveksling av bilder. Mang en gang hadde jeg diskusjoner med eksen ang slikt. Hun påsto at en "venn av henne" skulle på f.eks samme konsert som meg, jeg spurte hvem og hun nevnte en tilfeldig person hun aldri hadde sett et bilde av engang. Det er ingen venn, ingen bekjent engang. Slik naiv tillit som eksen viste på dette punktet kan være farlig om en treffer feil person.

9328535[/snapback]

 

Jeg beklager at dette er litt off-topic, men nå skal du ikke glemme hvor viktig status venner har i dagens liv. Så det trenger ikke nødvendigvis være at hun så på denne personen som en (god?) venn, men heller sa dette for å få høyere status - jo flere venner du har, jo kulere er du.

 

Jeg er selv prinsipielt imot nett som dating-medium, derimot funker det utmerket som et kontakt-medium for å kunne møtes i virkeligheten senere.

 

Den store fordelen med internett, blir også dens fallem når det kommer til nettdating/finne venner, altså den anonymiteten hver enkelt har. Jeg kan jo si at jeg er presidenten av Elfenbenkysten, mens sannheten er at jeg samler på brukte ølflasker utenfor rimi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er imponert over hvor mye irrelevant du klarer å lire av deg i tråder som denne.

9328535[/snapback]

Kødder du? DU?!

 

______________

 

Jeg er imot nettdating for min del, men igjen så er jeg imot random dating i det hele tatt. Føler nettdating, som annen dating er upersonlig. Det blir litt å prøve å tvinge romantikk inn i noe. Jeg syns folk skal treffe hverandre gjennom venner, skole og jobb o.l. Da kan man ta tak i noe som eventuelt vokser frem, fremfor å kjenne etter hele tiden om det er noe der.

9331773[/snapback]

 

 

Tidene forandrer seg vet du.... Ikke alle gjør som i gamle dager lengere.

 

Dessuten når man treffer folk via nettet så kan også romantikken blomstre og ikke bli påtvunget. Det fungerer på samme måte som i real life.

 

Man avtaler tid og sted. Ser om man kommer overens istarten o.s.v.

Funker det ikke så går man videre. Funker det går man videre.

 

Så upersonlig og alt det andre du sier det kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Jeg er imponert over hvor mye irrelevant du klarer å lire av deg i tråder som denne.

9328535[/snapback]

Vel vel, du imponerer meg med ingenting. Så noe må jo være bedre enn ingenting.

 

Jeg må si meg litt enig med Warneck. Man kan ikke date over nett, men man kan bli kjent å treffes siden. Jeg er veldig imot slike dating sider. Så da synes jeg det er bedre å møtes på ett forum.

Lenke til kommentar

Jeg er imot chatting på nett mnd etter mnd med potensielt kjærestemateriale får å så få en nedtur når man møttes :nei:

 

Da er det bedre å omtrent si hei + litt info får så å møttes på en kafe :thumbup:

 

Funket får meg ihvertfall.

 

...men husk å bruke kondom når du møtter ukjente...

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Jeg møtter mange ukjente via jobben hver dag. Men jeg har aldri brukt kondom på jobben. Burde jeg sjekke meg selv for sykdommer?

 

Kanskje jeg har fått hiv :cry:

 

Om begge er ærlige over nett, så trenger vel ikke skuffelsen bli for stor.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Jeg er imot chatting på nett mnd etter mnd med potensielt kjærestemateriale får å så få en nedtur når man møttes :nei:

 

Da er det bedre å omtrent si hei + litt info får så å møttes på en kafe  :thumbup:

 

Funket får meg ihvertfall.

 

...men husk å bruke kondom når du møtter ukjente...

9375366[/snapback]

 

Du må ikke ha så store forventninger når du møtes da. Da tryner du garantert.

Dessuten prater man ikke mnd etter mnd før man møtes. Det kan gå dager eller 1 uke. Du legger jo opp til hva du ønsker selv.

 

Man må møte flere til det klaffer en dag. Som vanlige kafebesøk. Dating via nett har funket for meg i allefall.

 

Dessuten blir det å si hei ved å møte via noen på nett som å treffes på kafe.

Eneste forskjellen er at man vet litt mer hverandre via nettet. Det gjør man ikke når man treffes på kafe.

 

Huske dong der også. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ikke rart man blir skuffet om man allerede ved første gangs treff drar meg seg kondom i fullt håp om å få bruke den.

9375431[/snapback]

 

Det har ikke jeg sagt, men blir det flere dater med samme person så blir det også sex.

 

Hvis du har hatt sex uten beskyttelse så bør du alltid sjekke deg før du bytter partner.

Lenke til kommentar
Det har ikke jeg sagt, men blir det flere dater med samme person så blir det også sex.

 

Hvis du har hatt sex uten beskyttelse så bør du alltid sjekke deg før du bytter partner.

9375447[/snapback]

Jeg sa ikke jeg hadde sex med dem, jeg bare sa jeg møtte dem.

 

Blir det flere dater er man kjent og har dermed ikke sex med en ukjent. Dvs, ingen kondom :)

Lenke til kommentar
Jeg sa ikke jeg hadde sex med dem, jeg bare sa jeg møtte dem.

 

Blir det flere dater er man kjent og har dermed ikke sex med en ukjent. Dvs, ingen kondom :)

9375463[/snapback]

 

Det var det jeg også trodde før fru doktor sa noe annet :!:

 

Jeg har lært at det tar litt tid å bli kjent ja. Det svidde også mye :!:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Jeg pratet med en jente i tre uker før vi møttes. Seks uker senere var hun gravid. Nå bor vi samme med barn og full pakke.

9592113[/snapback]

 

Planla dere barn etter å ha vært sammen i noen dager ?

9592196[/snapback]

Nei, pillen sviktet. Enten så var kroppen hennes immun mot pillene hun tok, eller så kan en pille ha fulgt med da hun kastet opp et par uker før unnfangelse (sannsynligvis skal ikke sistnevnte kunne føre til graviditet uansett).

Lenke til kommentar
Jeg pratet med en jente i tre uker før vi møttes. Seks uker senere var hun gravid. Nå bor vi samme med barn og full pakke.

9592113[/snapback]

 

Planla dere barn etter å ha vært sammen i noen dager ?

9592196[/snapback]

Nei, pillen sviktet. Enten så var kroppen hennes immun mot pillene hun tok, eller så kan en pille ha fulgt med da hun kastet opp et par uker før unnfangelse (sannsynligvis skal ikke sistnevnte kunne føre til graviditet uansett).

9592838[/snapback]

 

Høres altså ut som hun viste nøyaktig hva hun gjorde. Resten er historie ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...