Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er NETTDATING teit?

Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NettDATING er jeg litt skeptisk til. Jeg mener en må møte noen for å få skikkelige følelser for noen. Fysisk tiltrekning (ikke bare utseende, men kroppsspråk ol.) er viktig, ett bilde eller 14 sier ikke hvordan en oppfører seg. Men å møte noen, for så å få følelser kan sikkert funke. Jeg har ikke møtt så mange på nettet at det gjør noe, så jeg burde vel ikke snakke som om jeg har peiling.

Og angående det med å møte foreldrene til sin utkårede, jeg ble invitert på familiemiddag m. besteforeldre og hele pakka 5 min. etter jeg møtte faren til typen min, og 5 min etter faren hørte om meg. Altså, vi skulle dra direkte fra togstasjonen og dit. Fornuftig og vettskremt som jeg var takket jeg nei :p

Lenke til kommentar

jeg syns nettdating er sprøtt.. Jeg tilhører ikke en eldre generasjon, men jeg syns det er unaturlig. hvis det er vanskelig å møte damer irl, bør man vel kanskje jobbe litt med det. Finne ut hvorfor man stresser så jævlig, og prøve å ordne det. Er jeg for oldschool?

Lenke til kommentar
jeg syns nettdating er sprøtt.. Jeg tilhører ikke en eldre generasjon, men jeg syns det er unaturlig. hvis det er vanskelig å møte damer irl, bør man vel kanskje jobbe litt med det. Finne ut hvorfor man stresser så jævlig, og prøve å ordne det. Er jeg for oldschool?

9185812[/snapback]

Litt oldskool i tankegangen om at man møter folk på nett fordi man ikke klarer å møte dem irl. Nettdating er å snakke med noen med de samme interessene og hvis det klaffer, møte dem. Dette er altså unaturlig, mens slik mange sjekke damer, ved å spørre en ukjent person ut på date/møte en på fest/byen og etterhvert finne ut om dere har noe til felles og om dere klaffer, er helt akseptabelt. Personlig synes jeg det da virker mer fornuftig med den første metoden, selv om jeg selv har møtt flere jenter gjennom venner/på fest/osv enn på nett.

Det har vel mest med at jeg er litt imot hele konseptet med å møte noen eksplisitt for å date dem, framfor å bli kjent med noen og etterhvert oppdage at dere passer sammen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker nå mest sider ala blink, nettby osv til å bli kjent med folk.. finne folk å prate med.. Men om det skulle dukke opp noen man kan bli kjent med i det virkelig liv er jo ikke det direkte galt vil nå jeg si.. men det føles kanskje ikke like "ekte" som om man skulle truffet den personen på gaten ?

Men det å skulle innlede noe forhold basert på en datingside har jeg ingen tro på.. og ønsker heller ikke noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er en vanlig misoppfatning at nettdating er for de som "ikke får napp på by'n". Når man sikter seg ut nå på byen vet man absolutt ingenting om den personen bortsett fra at hun har et utseende man liker. Kanskje har hun type, kanskje er hun ikke interessert, kanskje hun er interessert selv om at hun har type, kanskje er hun fullstendig loco i topplokket. Det er uansett lettere å komme inn på en person på nett. Det beste er i mine øyne datingsider hvor folk lager profiler som er ganske beskrivende. Da slipper man å bruke tid og krefter på å bli kjent med noen som man kunne ha utelukket tvert ved å lese profilen deres.

Lenke til kommentar

Tror også at det er blitt mye mer "ok" enn det var før. Flere og flere bruker pcen aktivt og man kan fint elske data og samtidig være fotballspiller. Man trenger ikke være enten eller. Jeg ville nok aldri gått på nettet aktivt for å finne meg en å bli forelsket i. Men det har skjedd og det er jo jeg bare glad for den dag i dag.

Men selfølgelig burde man alltid ta visse forholdsregler når man da til slutt treffes. Møtes på et offentlig sted første gangen. Kanskje ikke si alt for mye hvor man bor og skole osv før man vet at personen er til å stole på osv. ;)

Lenke til kommentar
Flere og flere bruker pcen aktivt og man kan fint elske data og samtidig være fotballspiller.

<----

Jeg var skeptisk til å treffe folk på nettet først, og så irl senere, men nå i det siste har jeg nok endret synet mitt på det. Vi får se hvordan det går videre ;)

Endret av OML
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alle gjør det nå til dags: nettby, sukker, blink, hwforum, o.s.v. for å nevne noen. Det finnes jo maaange flere.

Fått intrykk at det var tabu før, men har møtt 15 stk via nettet totalt.

Man kan møte på mye rart, men det kan man gjøre ellers også. Det blir hva man gjør det til.

Lenke til kommentar

Det er ikke flaut å bli kjent med folk gjennom nettet. Det kan vel kalles for "moderne sjekking". Digital love engagement. High Tech marriage.

Mens de gammeldagse møter hverandre på en fest eller på en bar. Men hvis jeg skal være dønn ærlig selv, så ville jeg følt meg litt sårbar hvis jeg hadde funnet noen gjennom internett, det blir litt sånn, avsides egentlig, unormalt. Men flaut er det ikke. Langt ifra.

En dag kan du si til ungene dine at du møtte kona di ved å bruke internet explorer 7.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd det selv, men kjenner folk som synes det går virkelig an å ha "nettkjærester". Jeg har møtt mange jenter gjennom et par forum, men vi er bare VENNER. Har fått inntrykk av at nettdating ikke er teit...Although, hvis man kan møte jenta/mannen og "make it happen for REAL", så er det ingen problem med det! :)

Lenke til kommentar
En dag kan du si til ungene dine at du møtte kona di ved å bruke internet explorer 7.

9321475[/snapback]

Det er jo flaut no i seg selv å si at du brukte IE da.

9327210[/snapback]

Jeg er imponert over hvor mye irrelevant du klarer å lire av deg i tråder som denne.

Å treffe folk over internett ser jeg intet galt i, flere av mine nærmeste venner har jeg fått helt tilfeldig via dette forumet. Nettdating derimot, er jeg i bunn og grunn mot. Folk blir ikke kjent andre kun over chatting og utveksling av bilder. Mang en gang hadde jeg diskusjoner med eksen ang slikt. Hun påsto at en "venn av henne" skulle på f.eks samme konsert som meg, jeg spurte hvem og hun nevnte en tilfeldig person hun aldri hadde sett et bilde av engang. Det er ingen venn, ingen bekjent engang. Slik naiv tillit som eksen viste på dette punktet kan være farlig om en treffer feil person.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

9321475[/snapback]

Det er jo flaut no i seg selv å si at du brukte IE da.

9327210[/snapback]

Jeg er imponert over hvor mye irrelevant du klarer å lire av deg i tråder som denne.

Å treffe folk over internett ser jeg intet galt i, flere av mine nærmeste venner har jeg fått helt tilfeldig via dette forumet. Nettdating derimot, er jeg i bunn og grunn mot. Folk blir ikke kjent andre kun over chatting og utveksling av bilder. Mang en gang hadde jeg diskusjoner med eksen ang slikt. Hun påsto at en "venn av henne" skulle på f.eks samme konsert som meg, jeg spurte hvem og hun nevnte en tilfeldig person hun aldri hadde sett et bilde av engang. Det er ingen venn, ingen bekjent engang. Slik naiv tillit som eksen viste på dette punktet kan være farlig om en treffer feil person.

9328535[/snapback]

Altså når du treffer folk over nett. Dating eller ikke så er det ganske likt, man utveksler bilder, prater over telefon og møtes. Tror ikke de forskjellene er så hinnsides store som du skal ha dem til.

Har man ikke bilde, ikke snakket med vedkommende, o.s.v. så er det mindre smart så det er jeg enig i.

Lenke til kommentar

Jeg holder på med ei fantastisk jente nå som jeg møtte på Biip... :p

Er bare 14 år, men er drittglad for at Biip er på internett, for ellers så hadde jeg sikkert aldri truffet ho. Bor bare en halvannen time unna til og med..this could be love :love:

Lenke til kommentar

9328535[/snapback]

Kødder du? DU?!

Jeg er imot nettdating for min del, men igjen så er jeg imot random dating i det hele tatt. Føler nettdating, som annen dating er upersonlig. Det blir litt å prøve å tvinge romantikk inn i noe. Jeg syns folk skal treffe hverandre gjennom venner, skole og jobb o.l. Da kan man ta tak i noe som eventuelt vokser frem, fremfor å kjenne etter hele tiden om det er noe der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...