Gå til innhold

21. desember 2012 - Dommedag?

Sherra

Anbefalte innlegg

Er det virkelig noen som tror at et folk som ikke engang klarte å "spå" sin egen, nært forestående undergang klarer å spå jordas undergang flee hundre år etter de selv ble borte?

Ikke denne karen ihvertfall... Tipper Hollywood kommer med et par-tre slike filmer ala den usannsynlige 2012 som allerede er kommet (der bakken forsvant under byene i et tomrom...? ) for liksom å skremme folk litt mer på området...

Jorden overlever jo ikke evig, det vet alle, men dette blir for dumt....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sola var i midten av melkeveiens spiral " the galactic alinement" vil det komme flere natur kattastrofer løpende.

Du mener det supermassive sorte hullet i midten av galaksen, som forøvrig trolig finnes i alle galakser? Nei, det hadde ikke vært noe særlig. Ikke at vi noensinne hadde merket noe til det, eller at det kommer til å skje på noen milliarder år ennå med tanke på hvor langt ute i galaksen vi befinner oss. Ellers er det lett å tilbakevise det jeg antar du mener, med ganske så grunnleggende mattekunnskaper og litt data angående solsystemets fart rundt galaksens senter (f.eks. fra Wikipedia).

Litt research lønner seg, så du er bedre rustet mot tullball.

Veldig lett å fremstå som bedreviter i vitenskapens navn Trond... like lett som for de religiøse, vil jeg si. Å basere seg på vitenskapen er dessverre det eneste vi har. Den er langt ifra komplett, men det som er bevist er heldigvis bevist i motsetning fra troen. Jeg sier ikke at dommedag er nær, men "dommedag" kommer. En eller annen gang takker solen for seg, eller vi får besøk fra en eller annen asteroide som du snakker om. Uansett ville jeg ikke ha avskrevet oldtidens kunnskap sånn uten videre. Vi ER på vei inn i en ny tidsalder. Den er ikke menneskeskapt, men som jeg har forstått det, beregnet utifra sykluser av himmellegemer i systemer rundt oss. Saken er at vi ikke vet hva følgene er. Det vi kan si med sikkerhet er at vitenskapen vi har idag, ikke kan fortelle oss hva som vil skje. Det er mye mellom himmel og jord sies det, og når det gjelder spådommer om fremtiden, setter jeg en knapp på folkeslag som satte pris på naturen, ikke penger...

Hva skal vi gjøre da? Selge alt vi har å sette oss ned å be? Neppe. Men det vi kan gjør er å begynne å tenke litt mer kollektivt enn hva vi gjør idag. Skal ikke store solstormen til for å sette strømmen vår ut av spill. I disse dager kan nok de på Sunnmøre fortelle oss litt om hvor paralysert man blir uten strøm i noen dager. Tenk om det skjer i noen år? For hele kloden? Gammel lærdom om hvordan forvalte naturen er forlengst glemt der vi drar på butikken for å dra plastikken. Tenk på "smørkrisen" vår? Hvor lette er det egentlig ikke å lage sitt eget smør?

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Er det virkelig noen som tror at et folk som ikke engang klarte å "spå" sin egen, nært forestående undergang klarer å spå jordas undergang flee hundre år etter de selv ble borte?

Ikke denne karen ihvertfall... Tipper Hollywood kommer med et par-tre slike filmer ala den usannsynlige 2012 som allerede er kommet (der bakken forsvant under byene i et tomrom...? ) for liksom å skremme folk litt mer på området...

Jorden overlever jo ikke evig, det vet alle, men dette blir for dumt....

Du vet at du er den eneste som tar denne tråden serriøst.

Relax ta deg en kopp te og se på vinden fly forbi vinduet ditt.

Btw så er de ikke borte de lever enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...