Gå til innhold

Shenmue 2 til Xbox

deusex

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært nysgjerrig på dette spillet, helt siden jeg hørte om det tilbake i 2002/2003. Men jeg har aldri spilt det.

Kan noen her vennligst gi meg en litt info om dette spillet, og hva dere mener om det? Og hvordan er Xbox-versjonen av SH2? Burde man ha spilt 1'ern før man gyver løs på 2'ern?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kort fortalt et genialt spill som er litt vanskelig å klassifisere, uten å gå noe inn på handlingen så er det er eventyrspill med stor frihet med mye action og slåssing.

Det kan kanskje være litt tregt til tider for noen, men den har en dybde og sjel som ikke ofte sees i spill.

Vet ikke helt hvilket annet spill jeg ville sammenligne det med, i farta så kanskje en hybrid av Nomad soul blandet med Virtua fighter og Fahrenheit satt i 1986 i Hong Kong.

Xbox versjonen er den beste versjonen av spillet så det er ikke så mye å lure på. Med i spillet så er det med en full lengde DVD som forteller hele historien fra Shenmue I, så det er ikke nødvendig å spille det for å få med seg historien, men anbefaler deg helt klart å se filmen.

Helt klart et kongespill som uten tvil er verd å skaffe seg, så lenge ikke det eneste man liker er non-stop action FPS med blod og gørr.

Du kan også lese litt mer om spillet her.

Lenke til kommentar

Da er spillet kjøpt. Til Xbox, that is. Fungerer spillet bra på 360?

BTW, hva kan jeg vente meg? Har hørt mye mixed om Xbox-versjonen. Er den dårlig, og hva er det som gjør den dårligere enn Dreamcast-versjonen? Er det noe som skiller de to?

Lenke til kommentar

Skal funke greit på X360 med siste oppdateringen.

Xbox-versjonen har litt tvilsom engelsk dubbing. Minner om gamle Hong Kong-filmer med engelsk dubbing, men du lever over.

Se filmen først, sett deg inn i historien og gå inn i spillet med et åpent sinn. Spillet ble opprinnelig gitt ut i 2001 på Dreamcast, så ikke forvent all verdens til grafikk etter dagens standard.

Lenke til kommentar

Hadde nok ikke regnet med noe fantastisk grafikk akkurat. Har sett videoer fra spillet, og det ser jo helt greit ut grafikkmessig. Men nå er det ikke grafikken som teller her da, men historien.

Og hvordan er historien? Hva går spillet ut på? Og hvor lenge varer spillet? Er det noen spill som ligner på Shenmue, som man kan sammeligne med? Og helt til slutt: skiller Xbox-versjonen seg noe ut i forhold til DC-versjonen, med unntak av dårlig dubbing (og er det mulig å slå denne dubbingen av, og heller ha på originalspråket, men med engelsk tekst?)?

Slår meg nå at jeg ikke vet forbausende lite om spillet, bortsett fra det det er bra og at jeg mest sannsynlig vil elske det.

Lenke til kommentar

I min mening har det aldri vært laget et bedre spill enn Shenmue. Andres meninger er delte. Du må bare finne ut av det selv, men jeg blir ikke forbauset om du sømfarer ebay om et par uker på jakt etter en dreamcast og eneren.

Jeg har spillt begge spillene på dc og toeren på xbox og toeren er helt klart best på xbox.

+

Kjappere loadetider

Bedre draw distance

Mindre pop up

Overlegne grafiske filtre som gir lys og kantujevning

-

Middels engelske stemmer (dc hadde bare japanske stemmer)

Jeg har problemer med å prøve å forklare deg hvorfor jeg liker spillene så godt, men det er neimen ikke lett. Den enorme interaktive verden er sikkert en av grunnene og da mener jeg interaktiv på en måte som du aldri har opplevd før. Ja jeg vet du kan ikke skaffe deg alt fra balltre til rocketlauncher for så å plaffe ned gud og hvermann, men du kan snakke med de du møter og høre på hva de har å si, hva de gør å grubler på og når du er ferdig med det kan du gå ned til havnen å sette deg på en benk for å nyte solnedgangen. Jeg vet dette høres litt dølt ut, men det funker som bare det.

Endret av mbiof
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det kan nevnes at Shenmue er et historiebasert spill. Historen er noe av det beste jeg har opplevd innenfor spillbransjen, om enn den kan bli noe for filmatisk noen ganger.

Shenmue var planlagt som en lengre serie av spill, og for meg virker det som historien knapt har begynt med disse to spillene. Resultatet og problemet er at nå du har fullført 2'ern sitter du med en haug av ubesvarte spørsmål, og det eksisterer ikke noe 3'er... Så når man har fullført spillet sitter man jo med lysten for å fortsette historien siden den når sitt mest spennende punkt på slutten av 2'ern, men nå som det har gått over 5 år og ikke et ord om en oppfølger fra sega annet enn diverse rykter, er det lite trolig deyt kommer noe slutt på historien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Da har jeg en gladnyhet til dere, er fremdeles på ryktefronten med det er mulig att Shenmue3 blir annonset på TGS som en 360 eksklusiv. :dribble:

9212100[/snapback]

Det er bare et rykte basert på en ønskeliste fra et koreansk nettsted, ikke noe å bry seg om i grunn.

Siste nytt er at Shenmue Online er kanselert, i følge Adam Doree fra Kikizo.com. Han skal vistnok ha gode kontakter i sega og AM-2. Men det er ikke offisielt ennå.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Overhode ikke. GTA er et rent action-spill, Shenmue er et sandkasse-adventure spill. Det betyr at du har en verden du kan gå fritt og gjøre hva du vil til en viss begrensing, å kjøre rundt i biler er ikke mulig. Det er historien spillet handler om. Spillet har heller ingen skytevåpen, actiondelen av spillet består forhåndsbestemte kamper basert på/inspirert av Virtua fighter, det er de samme utviklerene bak begge spillene.

Lenke til kommentar

Å fyttiGRISEN, så dårlig voice-acting det er i dette spillet!! Steike! Ørene mine blør jo. Er det muligheter for å slå den engelske voice-actinga av? Den originale japanske voice-actingen på filmen var jo bra da. Bare synd at jeg ikke skjønte bæret av hva de sa (var visst ikke engelsk teksting, så vidt jeg kunne se).

Endret av deusex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det hadd jeg jammen meg glemt. Ja, det er ikke noe god dubbing, men det venner du deg fort til, det er ikke noen andre muligheter. Voice-actinga er forsåvidt grei, men det er lip-sync som mangler...

Lenke til kommentar
Å fyttiGRISEN, så dårlig voice-acting det er i dette spillet!! Steike! Ørene mine blør jo. Er det muligheter for å slå den engelske voice-actinga av? Den originale japanske voice-actingen på filmen var jo bra da. Bare synd at jeg ikke skjønte bæret av hva de sa (var visst ikke engelsk teksting, så vidt jeg kunne se).

9219267[/snapback]

Når Shenmue 2 kom til Dreamcast, kom det kun på japansk. Xbox-utgaven av spillet er engelsk, men du ser på munnen til Ryo at teksten skulle vært japansk.

Shenmue er noe av det beste jeg har prøvd. Enten liker du Shenmue ekstremt godt, eller så hater du det som regel. Jeg hadde Shenmue til Dreamcast, og Shenmue 2 til Xbox. Funket flott på begge deler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg gidder ikke lage noen ny tråd, men siden vi har en om Shenmue her, så poster jeg her.

IGN har nettopp laget en liten artikkel om Shenmue. Ingen nyheter eller noe slikt, men det er jo hyggelig å se at IGN ennå ikke har glemt serien.

Første side er bare en kort oppsummering av historien i de to spillene og inneholder derfor spoilere. På side to, som er spoilerfri så vidt jeg kunne se, lister de opp noen for og imot argumenter angående Shenmue 3.

http://xbox360.ign.com/articles/811/811423p1.html

Lenke til kommentar

Ok, har spilt det litt hos en kompis. Og, vel...stemmeskuespillet er jo helt på trynet, men musikken er jo helt fantastisk! Noe av det vakreste jeg har hørt! Utr9olig stemningsskapende. Bare synd at det dårlige stemmeskuespillet ødelegger og "distraherer" så mye. Det ødelegger virkelig en stor del av spilleopplevelsen.

Uansett, jeg lurer på hvordan dette spillet fungerer på 360? Vet at det er kompatibelt, men er det noen mindre bugs eller lyd/bilde-problemer. Har opplevd dette i et par Xbox-spill som har kjørt på 360, deriblant Fable, og da opplevde jeg noen skurre-lyder av og til. Forekommer det noen slike "bugs" i SMII når man spiller det på 360?

Hadde for øvrig vært genialt om Sega la ut Shenmue for nedlasting på Marketplace. Men det kommer vel ikke til å skje, er jeg redd. Dessuten er vel spillet for stort til å kunne lastes ned til den lille harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...