trettifire Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 OK, klokka er over midnatt. Har tre maskiner som jeg skulle hatt ferdig for lenge siden og MÅ ha ferdig til mandag. Likevel, her er fem gode grunner til at man ikke burde sitte oppe om natten å mekke: 1. Kid'en står opp om ca 2,5 timer og det er min tur å stå opp sammen med ham i morgen. 2. Jeg har i løpet av kvelden hatt TT Bigtyphoonen min av HK'et ca 15 ganger for å se om jeg kan kjøle CPU'en litt bedre. Dette har resultert i at alle plast-bitsa som den festes med er fillete som en sliten narkoman, og jeg må nedpå med en spiker (!) for å hjelpe dem ned i hullene. Dessuten ble ikke kjølinga noe bedre, ligger fortsatt på 63 grader etter 20 minutter med Orthos. 3. I et desperat forsøk på å tjene 2 grader tok jeg av festeplata på HK'et, noe som førte til at CPU lå løs i socketen. Som førte til at den hang fast når jeg flyttet på Bigtyphoonen (se punkt 2). Som førte til at jeg bøyde to pins (FAEN!) på socketen. 4. Når jeg skulle ta prosessoren løs fra BT'en (se punkt 2 og 3) klarte jeg å miste dritten ned i gulvet fra 1m høyde. 5. Jeg skulle deretter lodde sammen to ledningsstumper på en vifte som jeg har styra litt for mye med før, og glemte selvfølgelig å isolere loddingen når jeg skulle teste vifta på HK'et med den følge at hele dritten kortslutta i et gnistfokk. Fakta: Maskinen fungerer fortsatt. Det er faktisk den jeg sitter og skriver på nå. OG DET ER IKKE JEG SOM ER Å TAKKE FOR AT DET FORTSATT FUNGERER. Takk for oppmerksomheten, nå skal jeg gå og legge meg! PS Når jeg leser posten min i morgen finner jeg sikkert drittmasse skrivefeil... Lenke til kommentar
Cantus Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Amen! Nå legger jeg meg også.. Lenke til kommentar
STREN Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 skulle ønske jeg kunne får tilbake de 2 minuttene det tok å lese dette innlegget Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) fett, natta! Endret 28. juli 2007 av NeXz Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Satt oppe hele natta sjøl med konstant skruing og vedlikehold. Vet av erfaring at man bør trippelsjekke alt man har skrudd på etter midnatt før man kjører sakene igang Heldigvis gikk alt etter planen i natt og nå skal jeg kjøre vedlikeholdsrutiner på et raid 5 oppsett men jeg sover (verify + healt check) Flaks at alt virket etter alle uhellene dine Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Ooog slenger på en grunn til ikke å sitte å bestille stæsj fra Vcore.dk om natta: Dreit meg ut og fikk en Thermochill PA120.3 når det jeg skulle ha var den bedre (og like dyre) Thermochill HE120.3 Nå skal jeg heldigvis begynne å jobbe igjen etter ferien så nå slipper jeg forhåpentligvis flere blemmer pga. at hjernen har netta ned for sesongen. Endret 28. juli 2007 av trettifire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå