Gå til innhold

Panasonic TH37PX70E plasma til 8999,- på Lefdal.

Anbefalte innlegg

Ok, jeg hadde i utgangspunktet bestemt med for LCD, grunnet endel personlige fordommer mot plasma, men nå er jeg usikker. Jeg har en Philips 37" lcd-tv for øyeblikket, men den er innenfor 30-dagers returretten til elkjøp.

Jeg liker ikke kontrasten på Philipsen, sort er helt fraværende. Jeg ser MYE på film, og dårlig sortnivå blir da veldig forstyrrende. Jeg gav 8000 for denne TV'en.

Så, da tenkte jeg at jeg skulle smelle på en tusing til, og få en Panasonic TH37PX70E. Dette er vel en god tv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med mindre du skal koble til pc er den knallert ja.

9163071[/snapback]

Hva er galt med denne skjermen og PC-tilkobling?

Jeg tenker da på film og serier vist over DVI eller VGA fra PC.

Enig i at vanlig PC-bruk som surfing o.l. ikke går bra pga. oppløsning, aspect ratio og faren for innbrenning.

Lenke til kommentar

Aspect-ratioproblemet vil jo være der under film også. Ikke bare nettsurfing osv. 1024x768 vil føre til at tven må strekke veldig for å fjerne de store sorte kantene som vil følge, og 1366x768oppløsning ut fra pcen vil føre til at tven må nedskalere og i tillegg blir det uskarpt.

Lenke til kommentar
Aspect-ratioproblemet vil jo være der under film også. Ikke bare nettsurfing osv. 1024x768 vil føre til at tven må strekke veldig for å fjerne de store sorte kantene som vil følge, og 1366x768oppløsning ut fra pcen vil føre til at tven må nedskalere og i tillegg blir det uskarpt.

9163351[/snapback]

Det du sier der om at aspektproblemet vil være der ved film også.. Kan du utdype..? Blir det rart å se en vanlig DVD-film i vanlig 16:9 (på dvd-spiller) ? Hvordan er det med spill på PS2 og 3 f.eks? Blir det strukket der?

Endret av Opticane
Lenke til kommentar

Når jeg bruker VLC player kan jeg endre ascpect ratio og endre crop i alle mulige varianter.

Da er det vel greit med plasma? Har ikke prøvd selv, men vil tro det går fint.

Man setter da selvfølgelig skjermkortet opp slik at oppløsning = oppløsning på plasma-skjermen så ikke den trenger å skalere.

Lenke til kommentar

Jeg var litt nervøs etter å ha kjøpt meg PV70 å skulle koble den til PC'en, men jeg skjønner virkelig ikke skepsisen? For jeg ble utrolig fornøyd med kvalitet og det som er.

Ikke problemer med film,surfing eller noe annet.

Gå for Panasonic trådstarter! :)

Lenke til kommentar

Har du 42-tommeren? Hvordan er den størrelsesmessig i forhold til 37? Jeg vet hvor stor forskjellen er i teorien, men hvor mye større "føles" den. Jeg har en liten stue, med en 3-seter sofa og en recliner som står nøyaktig 2,5 meter fra TV'en. 37 blir jo sikkert nok, men jeg fristes veldig av tanken på 5 ekstra tommer. Hvis det gir noe nevneverdig mer kinofølelse (blir brukt mest til film), er det verdt 2-3000 mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...