Heatseeker Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Hadde nettopp litt morro med serveren min som nettopp begynte å mase om lite strøm, ved piping og forsinket skriving. Jeg regner med at det er strøm som mangler? Sitter 2x600w mist i den nå. Hw'en som sitter i nå er: Asus A8N - SLI Premium AMD Athlon 64 3700+ San Diego POV 7800GTX - skal byttes i annet kort, har vært gaming maskin før 2x1GB OCZ Premium 16 disker Egentlig burde vell ikke disse to psu'ene ha no problem med å drive dette, men virker ikke som det nå lenger EDIT: glemte å skrive at det plutselig kom for første gang etter 34 dagers uptime, borte ved reboot Endret 28. juli 2007 av Heatseeker Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det der burde vel omtrent kunne kjøre på EN Mist 600W PSU... Virket litt merkelig ut... skal vertfall holde med 2 av dem. Jeg kjører Mist sin 500W på min htpc med quad core og 8800gtx... kun 2 disker da... men diskene trekker jo ikke så vannvittig mye. Jaja, ikke vet jeg... synes bare det hørtes veldig rart ut... tror kanskje problemet må være noe annet. Vinci Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Piper den ved boot eller etter at OS er oppe? Hvilke kontrollere er det? Om de ikke støtter "staggered spinup" kan det blir høy belastning når alle diskene spinner opp samtidig. Det virker vel som om feilen ligger et annet sted, 1x500W bør være plenty. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Kan kanskje ha vært en forstyrrelse på strømnettet som gjorde at psuene surret? har fem disker på en 470w psu uten problemer. Endret 9. august 2007 av Admin'c Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det kommer også an på type/fabrikat av disker . Noen kan benytte helt opp til 30W +12v under spinup - andre kun 10W . Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg har 2 seagate 160gb, 8 samsung 500gb og en wd 30GB på en tagan 480W ... Celeron 352, 3ware kort, 2GB ram osv.. ingen problemer overhodet :-) Lenke til kommentar
Heatseeker Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Bumper litt igjen, problemet kom igjen nå og blir ikke borte ved reboot. Sitter nå 19 disker i serveren og skulle vell egentlig ikke være for lite strøm Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 bare en tanke, men når min maskin maser om forsinket lesing og skriving, så har det aldri noe med strøm å gjøre.. som regel kommer feilmeldinga når jeg prøver å overføre noe til en ekstern disk som jeg vet ikke er helt stabil. så jeg gjetter på at du har en eller flere disker som er døden nær, eller trenger litt opprydding. har du mye gamle disker i maskinen din? testa noen disk-sjekkeprogrammer i det siste? Lenke til kommentar
Heatseeker Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Forsinket skriving opplever jeg bare før reboot og det er forsåvidt greit er den ulinga som ikke vil stoppe som plager meg... Startet på nytt nå og nå mangla en disk + at dritten krasjer om jeg drar igang wd diagnose tool oppgitt, 19 umerka disker. Heldigvis "bare" 6 wd 500 disker. Endret 3. oktober 2007 av Heatseeker Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Ikke helt ukjent at WD 500GB dør heller, en bekjent har mistet 28 av 30 WD 500GB disker iløpet av 10 måneder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå