Tannpirkeren Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Hvorfor er det ingen som spiller på gamer.no's servere lenger? Giske og regjeringen forbød spill på automater, men det gjaldt ikke CS...greit nok at jeg er 32, men jeg er ikke for gammel til å skyte dere i hodet :!: Lav ping, mange kjente fra forumet, hva mer kan man ønske seg? --------------------------------------------------------------- Edit: Oppsummerte forslag til forbedringer: Grønn = Lagt inn Rød = Ikke lagt inn 1. Mapvote før skifte med 5-6 maps hvor man kan stemme på det man liker best (all map serveren). 2. Mulighet for å sette penger på hvilket lag man tror vinner (OK) 3. Legge inn noen idle-bots (4 stk?) når ingen er inne og spiller. Så kan 1 og 1 bot skiftes ut etterhvert som man joiner (OK). 4. Legge inn 100ms ping-kick (OK). 5. Nextmap, timeleft etc (OK). 6. Forby AWP eller AWP-limit (usikkert ennå). 7. Team balance (virker ok, trengs det justeringer?) 8. Lov og rett, team attack counter (OK) 9. Votekick. Gir fellesskapet mulighet til å kicke cheatere osv. Med et visst antall stemmer. 10. Menybasert "chat-basert" straff for team-kill. Valg for "Forgive player", "Blind player for 30 sec", "Take 2000$" osv. Noen punkter er kanskje brukbare på de andre serverne også. Hvis det finnes flere forslag, vær vennlig å baser forslaget på noe du vet er gjennomførbart og som er tatt ibruk på andre servere. Svein. Endret 15. september 2007 av Sveinl Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Man er aldri for gammel til å skyte og å bli skutt. Jeg har også lurt på hva problemet er, og til og med spurt i en eller annen offisiell tråd. Kom ikke fram til noe fornuftig. Jeg tror det har en sammenheng med lamere som lager kvalm, men jeg vet ikke helt. Det er akkurat som om folk bare ikke gadd å joine lenger. Jeg synes forøvrig gun-game-serveren var helt fantastisk til tider. Det var som ei god treningsøkt når det gikk så fort unna. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 De som var admins på serverne dems før var i hvertfall idioter. Delte ut ban's i hytt og pine uten grunn. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 problemet med gungame serveren er at den er litt ukonfigurert. Jeg har selv foreslått at jeg kan ordne på det, og folk fra forumet har sendt inn søknad, men det virker som om gamer.no rett og slett driter i serveren og har den for å bare ha den.... Men hvorfor ikke så mange spiller er jo et godt spørsmål... på dust2 serveren tror jeg det er at folk må bli lei etterhvert, så å skifte ut dust2 only med standardmaps only tror jeg hadde vert bedre, da med mapvote. GunGame serveren for dårlige maps, og den er for dårlig konfigurert.. en ganske iriterende ting er f.eks.: [spiller 1] is leading on level 11 [spiller 2] is leading on level 2 [spiller 3] is leading on level 7 Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Ja gungame-serveren er suveren. Men man kan bli lei av den mht. at mapsene skifter for fort. Den har baner som ikke er så bra, men samtidig har den baner som er kjempegøy. Kanskje burde det vært gjort en vurdering på dette. Men den andre serveren de_dust som er populær, greier jeg ikke å forstå hvorfor den til stadighet er tom. Den er jo veldig bra. Har ikke oppdaget noe feil på den jeg hvertfall. Derfor er det sårt å måtte velge en annenrangs-server med dårlige egenskaper. Jeg er ofte i tyskland, da det er mange fine servere der. Edit:Dukecoke: Mapvote er uansett et godt valg. Det har det alltid vært. Greit... man får ikke alltid viljen sin men flertallet får det. Svein. Endret 28. juli 2007 av Sveinl Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg slutta å spille pga. at alle trodde de var så tøffe å yppa på bråk, så var det aldri noen admins som kunne årdne opp i saken. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Ok. Så serverne er kanskje dårlig administrert og det er lite forbedringer i sikte, men at noen ypper, det må du tåle. Skyt dem i panna 14 ganger så gir de seg Men likevel føler jeg at dette ikke er nok. Serveren leverer jo krutt. Og ingen er interessert? Vanskelig å forstå dette. Er det juksing som er problemet da? Svein. Endret 28. juli 2007 av Sveinl Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 problemet er alt for få admins... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Problemet er at det er ingen som bryr seg om dem. Gungame serveren er fryktelig å spille på med alle feilene den har. Tror gamer.no har litt for høye tanker om seg selv. At det bare kan åpnes en server uten noen konfigurering så vil dem bygge opp et godt rykte. Det er ikke tilfelle. Etter de 2 serverne så ser jeg på gamer.no som useriøse på serverfronten. Derfor jeg ikke spiller der, da jeg foretrekker catchgamer.no serverne som virker skikkelig satt opp. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Problemet er at det er ingen som bryr seg om dem. Gungame serveren er fryktelig å spille på med alle feilene den har. Tror gamer.no har litt for høye tanker om seg selv. At det bare kan åpnes en server uten noen konfigurering så vil dem bygge opp et godt rykte. Det er ikke tilfelle. Etter de 2 serverne så ser jeg på gamer.no som useriøse på serverfronten. Derfor jeg ikke spiller der, da jeg foretrekker catchgamer.no serverne som virker skikkelig satt opp. 9158566[/snapback] kan (dessverre) ikke si meg mer enig. Mye tull som kommer fra meg om natten... Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Jeg sluttet å spille der pga får få admins, germans shitkid Det gamer.no trenge for å serverne populære (tror jeg) En Hovedadmin: Som gjør meste parten av det meste, har siste ord i saken, tar for seg admin søknader osv. Adminer: voksne admins, som vil gjøre serverene bedre, spiller mye, er aktiv. Det er også viktige å få aktive css spillere som admins. Ikke ta inn 100 stk for at det skal være aktiv, skaff dere 10 stk som er aktive. Og utvid ettervært som dere får eventuelle flere servere. Det vil bli bedre og folk kjenner igjen admins, blir lizzom ikke det samme når 10 admins er på hele tiden, da blir det at flere admins warner osv, det vil bare bli tull. Sier ikke at alle admins kan spille sammen, men hvis du har får mange blir det bare overflod av dem Og det heller ikke den rettningen dere vil gå Servere(Fiks serverne, bruk Mani admin plugin, selvom det er over å ut for det etter vært så bruk det til det som dere bruker nå har blitt bedre. Fiks gungame serveren deres. Har dere mere kapasitet, ha noen flere servere som blir populære, jeg har mine ider hvordan tror jeg ) IRC: Bruk gamer.no eller Gamercss.no eller noe, der folk kan kontakte admins og be dem komme inn på den serveren. Hvorfor også ha css? For hvis dere vil ha aktiv css irc så er det vel dumt med bare css snakking i gamer? Forum: lag et eget css forum, men underforumet noe som: Css generelt, Css clanforum, Css klagemuren. Osv, ( Da blir det lettere for folk å regge seg her vil jeg tro Andre ting: Det er viktig at folk starter opp serveren, altså venter på at folk kommer. Hlstats fra gungame og normal modus kan ikke være samme, for i gungame vil du få mye mere poeng siden du bruker andre våpen en vanlige;) Hitill har det vel bare vært germans og flest Diskusjon.no folk på serverne. Så få bort germans, og vi må bare spille ofte der så andre norske folk kommer seg inn Når jeg spillte der kom det ofte inn over 10 clan og venner Reklamering: Hvis dere skaffer dere mani; så kjører dere ca vært 10 min som: Besøk www.diskusjon.no/css hvis det er linken til forumet, Besøk oss på mirc: Gamer.no/Gamercss.no @ Quakenet. Gjerne ha en ventrilo(mest brukt i css miljøet) der folk kan være å snakke med de spiller public. Cuper osv: Skaff dere en Hovedadmin som vil satse på gamer.no og start opp en cup av å til. Dere burde da ha 2 servere med pw for teams som ikke har server. Da trekker dere til claner. Miljø: Hvorfor serverne er lite brukt? Er vel pga folk fra Diskusjon.no som vet om serverne spiller ikke så mye css. De som spiller css henger mest på CG,HF,CDS osv vil jeg tro. Det er viktig at dere bygger opp et miljø, ikke bare sette opp 2 servere og håpe at alt vil bli bra. Meg selv: Jeg har såklart sendt inn en søknad som Hovedadmin for en stund siden, jeg synes dere burde iallefall ha svart folk hva som skjer. Er en stund siden jeg søkte, dere burde ha funnet folk nå Vet at å finne admins tar sin tid, men når dere har brukt så lang tid at folk stikker fra serverene, da er det et problem Jeg kan ikke innrømme at jeg har spillt mye på Gamer.no, dette er fordi dere ikke har admins osv. Er ikke vits da, orker ikke å prøve å starte opp en server da når det kommer fullt av germans smactards som bare ødlegger all spillingen. Ikke forvent dere at det er enkelt å ha css servere, det er mye styr på å få de aktive, få luket bort smacktards, holde livet oppe. - Silo Endret 28. juli 2007 av Silo Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Sånn som det er nå, så er det litt kjedelig å være alene der inne, plante bomba, skyte noen tønner og springe i dekning. Det hadde vært flott å fått serveren skikkelig på banen. Det er jo en fin server, stabil og god hastighet. Pluss at den har kvalitets-merkenavnet Gamer.no som alene har potensial til å trekke folk dit. Får bare håpe at det kommer seg. Svein. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Skulle hadd 1.6 server vettu Endret 28. juli 2007 av M.F. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Tenkte jeg ikke skulle svare på denne, men ble så provosert... Hva skal dere med CS 1,6? Den har jo pixler på størrelse med mursteiner. Det blir som å gå tilbake til windows 3.1. Alle skjønner jo at det er uaktuelt, men dere må jo bare leke og late som. Har dere gode argumenter for 1,6, annet enn at det er så pistrete og tar liten plass i minnet (?) og eksekveres raskere i prosessoren (?)så vil jeg gjerne høre det. Utviklingen er kommet for å bli, og det får dere jammen meg tåle. Pacman kan man spille via emulatorer. Svein. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Tenkte jeg ikke skulle svare på denne, men ble så provosert... Hva skal dere med CS 1,6? Den har jo pixler på størrelse med mursteiner. Det blir som å gå tilbake til windows 3.1. Alle skjønner jo at det er uaktuelt, men dere må jo bare leke og late som. Har dere gode argumenter for 1,6, annet enn at det er så pistrete og tar liten plass i minnet (?) og eksekveres raskere i prosessoren (?)så vil jeg gjerne høre det. Utviklingen er kommet for å bli, og det får dere jammen meg tåle. Pacman kan man spille via emulatorer. Svein. 9164203[/snapback] Hvordan kan du da forklare at det er dobbelt så mange som spiller CS enn CS:S?btw: Greit nok at det er flere som spiller CS en CS:S men det understreker det faktumet at det er mange som spiller CS:S og skal man sette opp noe for hele diskusjon.no så skal man da virkelig ha med begge to.8883427[/snapback] Vel, den logikken følger ikke jeg. Dere må jobbe veldig med reklamering av serverne for at Catch-Gamers, Hellfragger.nos og CDS' brukere skal hoppe over på deres server. (...)8886262[/snapback] Jaja, du får tro hva du vil - jeg tviler på at CS:S-serveren kommer til å bli noe særlig hit. Men lykke til! :-)8886815[/snapback] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Vel, Catchgamer har suksess på cs:s. Så at det har noe med at Gamer valgte cs:s framfor c.s 1.6 har lite å gjøre med den lille populariteten serverne har. Det skyldes nok mer inkompetanse med driften av serverne. når man tar diskusjonen cs:s vs 1.6 å er det mulig det er flere 1.6 spillere på verdensbasis men jeg har ikke samme oppfatning her til lands. Kan nevne at catch gamer har 11 cs 1.6 servere og 13 cs:s servere. Hvorfor har de 2 fler av cs:s servere tro =)? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) CS 1.6 var jo bra i sin gulltid, det kan selvsagt ikke bestrides Men det er jo mange år siden. Jeg kunne ikke tenkt meg å gå tilbake til det, da jeg synes det er for gammelt. Men hver sin smak... Svein. Endret 29. juli 2007 av Sveinl Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 jeg tror nok grunnen til flere 1.6 spillere er at på verdensbasis så har ikke så bra pc som gjennomsnittet her på forumet Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Jooakim : God å ha i loggen den. Jeg tenkte mye det samme etter å ha hørt hva som ble sagt om 1.6 av de som satt opp serverne. Det skal mer til for å fange faste spillere enn lav ping og et kjent navn. Faste spillere får du ved å sørge for å holde en god stemning og å høre på hva spillerne mener, gjerne ved å ha en voksen og stabil adminstab og en driftadmin som er villig til å endre på serveren. En server som bare blir startet på dust2 med et par tre tilfeldige admins og får seile sin egen sjø vil selvsagt ende opp tom, selv promotert på en så stor side som gamer.no. Og få i gang 1.6-serverne. Forresten, det heter ikke "mirc", det heter "IRC". mIRC er en IRC-klient som kobler seg til et IRC-nettverk. Du sier ikke "nettsider på Firefox", så du bør heller ikke si "kanal på mirc". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå