Chicharito Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg er på utkikk etter en bærbar pc. Den skal mest brukt til skolearbeid og div. men ønsker også å ha muligheten til å slappe av med et spill i ny og ne (Ikke alt for krevende spill. Eks: Fear, Rome:TW, CS:S). Jeg har lest en del tråder her og kikket litt rundt på forskellige sider. Har finne frem 2 alternativer. Trenger litt hjelp til å bestemme hvilken jeg burde velge siden jeg ikke er helt sikker på hva som er bra eller ikke. Ønsker også å holde meg i en prisklasse rundt 9000 kroner. Første alternativ: Compal IFL91 Den har jeg konfigurert slik: • INTEL Core 2 Duo Mobile T7300 2.00GHZ 4MB • 2GB DDR-2 minne 667MHz (2x1GB) • 160GB SATA 5400RPM 2.5" • Intel Turbo Memory Ser at denne har GMA X3100 med 256 delt minne, noe jeg har forstått ikke er helt ønskelig hvis man skal spille? Andre alternativ: Compal HEL80i Den har jeg konfigurert slik: • INTEL CORE 2 DUO T7200 2.0GHZ • 2GB 667MHZ DDR2 minne • 160GB SATA 5400RPM 2.5" Setter stor pris på om noen kan fortelle meg hva jeg burde velge. Si gjerne ifra hvis dere vet om andre alternativ som følger min krav og er bedre. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Etter det jeg har forstått så er IFL modellen raskere og bruker mindre strøm siden den har den nye Santa Rosa platformen, men når det kommer til spilling så er nok HEL modellen langt bedre med tanke på skjermkortytelse. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 OK. Jeg regner med at HEL modellen funker fint til skolearbeid og slikt, så da blir det den modellen hvis jeg ønsker å spille litt. Men hvor dårlig er IFL i forhold når det kommer til grafikk? stor forskjell? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 slik som jeg forstår så er den IFL med intregrert skjermkort. Det er noe dritt, for den tar minne av RAMen din. Gå for HEL80i, og gi meg tilbake melding på hvordan det er å spille BF" på, slik at jeg kan vurdere om jeg skal kjøpe den elller ikke Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Vil si meg enig med resten her. HEL er et bedre valg til spilling. IFL'en er vel mer buisnessretta. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Så da kjøper du den, og gir tilbakemelding så fort som over hode mulig Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Så da kjøper du den, og gir tilbakemelding så fort som over hode mulig 9167772[/snapback] Ja, nå er den bestilt så det skal jeg gjøre Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Fint. Jeg krever en grundig raport! Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Noen somkan si hvordan Compal HEL80i er støymessig? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hody har bestilt, så han kommer sikkert med en tilbakemelding Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Noen som har peiling på hvor lang leveringstid multicom pleier å ha på egen tilpassede bærbare? har nå ventet i 14 dager og har enda ikke fått den. Har lurt litt på om det kan være pga. underbemanning nå på sommeren, men det bure ikke ta så lang tid uansett. Har kikka på "Mine Sider" på Multicom's side. Under orderstatus står det "Bestilt, ikke sendt". Det har det stått i en ukes tid nå. Noen som har peiling på hvor lang tid det vanligvis tar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå