Gå til innhold

Skriver folk på touch-metoden?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker samme system som deg, og det funker fint for meg, syns jeg.

Vi "lærte" touch på vgs, men jeg har vel aldri konvertert (:

edit: og nei, jeg ser stort sett ikke på tastaturet jeg heller. Med mindre det er helt mongo tastatur (:

9157972[/snapback]

Jeg låner utsagnet ditt og legger til dette:

Jeg ser ikke så mye heller på tastene. Men når ordene og bokstavene slutter å gi mening på skjermen, da må jeg glo ned litt. Ofte skjer dette ved veldig hurtig skriving og\eller i forbindelse med noen promiller :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker samme system som deg, og det funker fint for meg, syns jeg.

Vi "lærte" touch på vgs, men jeg har vel aldri konvertert (:

edit: og nei, jeg ser stort sett ikke på tastaturet jeg heller. Med mindre det er helt mongo tastatur (:

9157972[/snapback]

Jeg låner utsagnet ditt og legger til dette:

Jeg ser ikke så mye heller på tastene. Men når ordene og bokstavene slutter å gi mening på skjermen, da må jeg glo ned litt. Ofte skjer dette ved veldig hurtig skriving og\eller i forbindelse med noen promiller :p

9159033[/snapback]

Samma her..

Lenke til kommentar

Jeg ser bare på tastaturet når jeg skriver om jeg prøver å vise at jeg klarer å skrive uten å se på. Men da bare har jeg øynene rettet mot det, får ikke med meg hva/hvor jeg trykker.

Eller, når jeg er hos noen kompiser med Engelsk windows så er jeg nødt til å se på tastaturet for enkelte tegn. Men det hjelper jo fint lite når knappene er markert for Norsk.

Edit:

Glemte å svare på selve spørsmålet :p

Skriver ikke touch nei, har fingrene høyt oppe i lufta når jeg ikke skriver med dem. Og jeg bruker for det meste pekefingrene og langefingrene for å skrive. Bare de fire virker det som, i hvert fall når jeg skriver akkuratt nå. Nei, der brukte jeg venstre ringfinger. Fikk ikke med meg for hvilken knapp. Aha, skjønte det når jeg leste igjenom teksten, det var å. Også bruker jeg venstre lillefinger for krokodilletegn tasten (<>)

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar

Jeg skriver ikke touch, men jeg har min egen måte å skrive på som jeg mener fungere vel så godt. Ikke har jeg behov for å skrive så immari fort hele tiden heller (Jeg er da ikke sekretær heller ;) )

Skulle liksom løre oss touch på ungdomsskolen fordi det liksom var ett krav for å bli "god i data". Hah.

Lenke til kommentar

Har aldri lært touch jeg.

Jeg skirver relativt fort, men med en del feil (så jeg har blitt rask med backspace knappen :p).

Jeg bruker for det meste pekefingeren og langefingeren. Jeg trenger egentlig ikke å se på tastaturet for å skrive, men jeg gjør det for da får jeg mindre feil. Det er ikke sånn at jeg ser på knappene og hvor de er. Det er bare for å vite hvor jeg har fingren henne.

Endret av Groening
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg bruker nesten bare fuckefingrene, men skriver veldig raskt fordi. Ser aldri på tastaturet mens jeg skriver.

Lenke til kommentar

Har vel ikke noe bevist system på hvor jeg setter fingrene, men på høyre hand så ser det ut til at jeg bruker nesten bare peke og langfinger. Dette gjør jeg vel fordi det er det som er raskest for meg.

Lærte meg touch en gang på ungdomskolen da jeg klistret en liten lapp på toppen av skjermen med QWERTY oppsettet for å klare å ta øynene fra tastaturet, samt benyttet meg av et program som en lærer seg touch med.

Annbefales!

Nå ser jeg nesten aldri på tastaturet, men bommer svært skjelden for det. Er stort sett bare på enkle ord der jeg benytter begge hendene samtidig at jeg stokker litt om, som for eksepem emn i stedet for men og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...