Gå til innhold

Skriver folk på touch-metoden?

Anbefalte innlegg

Personlig så hadde jeg ikke hørt om å bruke denne metoden før på ungdomsskolen, og da hadde jeg utviklet et fint trykk-med-de-fingrene-på-de-tastene-det-føles-naturlig-å-trykke-på-system. Dette systemet fulgte med meg videre ut av videregående og funker topp for meg.

Hvor lærte dere å bruke touch, og når startet dere? Følger dere det systemet til punkt og prikke?

Edit: For å få få de som ikke skriver på touch med, hvordan skriver dere?

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min egen versjon av touch... Lærte den av meg selv etter å ha begynt med skriving i ca 12års alderen...

Hvordan jeg skriver ja... Holder ikke pekefingrene på F og J knappene men holder alikevell oversikt over hvor jeg har fingrene. Jeg bruker mye mer pekefingrene enn resten men av vane skriver jeg f.eks. E knappen med langefingeren og lillefingeren for å trykke Enter etc. Håper dere forsto :)

Endret av Tt.mrX
Lenke til kommentar

Jeg bruker samme system som deg, og det funker fint for meg, syns jeg.

Vi "lærte" touch på vgs, men jeg har vel aldri konvertert (:

edit: og nei, jeg ser stort sett ikke på tastaturet jeg heller. Med mindre det er helt mongo tastatur (:

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Jeg skriver hundre prosent touch, lært meg selv.

Tall går greit, men kan bomme siden jeg aldri helt har lært hvilken finger til hvilket tall som er korrekt.

Men ja, skriver fort og greit uten å se på tastaturet.

Funker det. :wee:

(Ja, folk blir stortsett imponert. )

Og ikke minst er det skøy å programmere med touch, det drar kanskje ikke damer men det gir definitivt nerde/kontordame-respekt. :!:

Lenke til kommentar

Bruker noe som har utviklet seg selv etter alt for mange timer med fingrene på tastaturet. Kan vel kalle det en slags "touch"-metode.. Vi også "lærte" touch på ungdomsskolen, men det gikk jo rett vest, for antall timer foran datamaskinene på skolen ble kraftig redusert da flere og flere maskiner tok kvelden :whistle:

Endret av resn
Lenke til kommentar
Før så jeg alltid på tastaturet når jeg skrev, men nå ser jeg aldri på det. Har lært meg hvor bokstavene er på tastene.

Vet ikke om det var svar på spørsmålet da :p

9157990[/snapback]

Nei, tenker på om du bruker en metode der du bruker alle fingrene dine når du skriver, og de har bestemte plasser på tastaturet. Å skrive uten å se på tastaturet er greit nok det, husker når jeg var 7 og så faren min som skrev dokumenter uten å se på tastaturet, skjønte ikke hvordan han gjorde det :p

Lenke til kommentar

Jeg begynte å skrive på tastatur minst 10 år før jeg hørte om Touch-metoden, så jeg vet ikke hva jeg gjør. Jeg skriver hvertfall fort uten å se på tastene.

Sitter ikke og tenker på grunnposisjoner og at venstre pekefinger skal være på F, liksom.

Lenke til kommentar

Som mange andre her så begynte jeg å skrive på maskin lenge før jeg i det hele tatt visste om touch-metoden. Så når vi endelig skulle begynne å lære den, var det vanskelig for meg å skifte måte å skrive på. Så jeg bruker min egen selvlærte måte. Jeg skriver fort og jeg skriver uten å se på tastaturet. Det funker fint for meg. :)

Lenke til kommentar
Kom til å komme på en side jeg var på en gang som målte hvor fort du skrev hele alfabetet (a-z). Noen som har den siden?

Trur jeg hadde en rekk på 2.3sec ell no :p

9158784[/snapback]

Var en finske i mitt tidligere WoW guild(spiller ikke lenger.) som fikk en på 0.24 tror jeg.

post-123090-1185589993_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Før så hadde jeg min egen metode for å skrive på tastaturet, men fikk opplæring på Posten i touch-metoden siden jeg gatekoder litt i blant. Fikk ikke lov til å bruke min egen metode så nå har jeg konvertert til touch-metoden.

Noen som vet om noen sider som måler hastigheten?

Lenke til kommentar

Bruker alle fingrene, men det er nok ikke noe touch. Har venstre lillefinger på venstre shit og høyre lillefinger på enter, Begge tomlene på space ellers holder jeg resten av fingrene på e r g og k o p og jeg flytter de rundt i en vill fart når jeg skriver. Går relativt fort egentlig, men ser av og til på tastaturet, særlig når det kommer til tall, komme og punktum og sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...