Gå til innhold

Flytte en LCD-TV

Anbefalte innlegg

Hei!

Er for tiden på flyttefot (straks i hvert fall), og da må min 40" LCD-TV bli med på turen - naturligvis. ;)

Har hørt mye rart om flytting av LCD og Plasma-skjermer, blant annet at de MÅ fraktes stående, altså for guds skyld IKKE liggende? Er det noe i dette? Eller gjelder deg bare for Plasma? Eller ingen av dem?

Hva er myte, hva er fakta? ;)

Setter pris på minst mulig synsing, og mest mulig fakta - ettersom det er snakk om en TV til 30 tusen spenn. :p Eh.. når den var ny for et drøyt halvår siden da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvordan det er med LCD, men det er ingen myte at plasma skjermer ikke tåler å ligge ved transport. Har hørt om flere som har fått ødelagt de etter å hatt de liggende i bilen - vekta av panelet blir for stort ellerno.

..tipper det samme gjelder LCD, hadde jeg vært deg hadde jeg nok transportert den stående :)

Lenke til kommentar
Hørte ikke noe om det da jeg hentet min 37" LCD hos Elkjøp.. karen som jobba der la den flatt inn i bilen min.

9157995[/snapback]

Samme gjorde di på Elkjøp der jeg kjøpte min 42 LCD... Skjermen opp og ta det litt rolig :cool:

Lenke til kommentar
Hørte ikke noe om det da jeg hentet min 37" LCD hos Elkjøp.. karen som jobba der la den flatt inn i bilen min.

9157995[/snapback]

Samme gjorde di på Elkjøp der jeg kjøpte min 42 LCD... Skjermen opp og ta det litt rolig :cool:

9158037[/snapback]

Tror ikke det er noe stress med LCD skjermer nei. Men det kan sikkert variere fra modell til modell. :hmm:

Lenke til kommentar
Har du sett i bruksanvisniga kan hende det står noe der.

9161929[/snapback]

Den forsvant dessverre da borettslaget kastet all emballasje til TV'n, hvor også festekroker, bruksanvisninger og et par kabler befant seg. Ingen grunn til å sjekke innholdet i esker før man kaster dem...

Får se om jeg finner en elektronisk utgave... :roll:

Lenke til kommentar

Plasma må ikke flyttes liggende. Ang LCD så er det ikke et problem - det står riktignok på esken at den bør fraktes stående, men det er i forhold til emballasjen, det er mindre risiko for støtskader og slikt.

Plasma er det selve panelet som blir ødelagt av å ligge rett og slett, en helt annen ting :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...