Gå til innhold

20/22" LCD til spilling og vanlige oppgaver.

Madrigal

Anbefalte innlegg

Vel, jeg synes det er på tide å bytte ut min gode, gamle 17" CRT, og synes at en 20" virker som en rimelig størrelse for min del. Jeg ønsker ikke noe større enn dette da jeg blir sittende kun en halv meter fra skjermen.

Den skal brukes til spilling, videoredigering, samt alle de andre vanlige oppgavene (internett, skriveprogrammer, osv). Jeg spiller endel fps, men er ikke så veldig hardcore av meg så noe etterslep tåles. Budsjettet tenker jeg blir på rundt 3000.

Så, noe forslag? :)

Redigert: Etter å ha tenkte meg litt om kan jeg også vurdere eventuelle 22" da jeg er ute etter en widescreen-LCD. Budsjettet er dog det samme.

Endret av Madrigal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en Samsung 22" (225BW) og jeg må si jeg liker den veldig godt. 226BW er jo ute, og er vel mer aktuell for deg siden den er nyere. Ellers har jeg en kamerat som har en LG 20" som han er fornøyd med (husker ikke modellen).

22" kan virke stort til å begynne med, men du venner deg til det. Jeg synes alt under virker latterlig puslete nå. :p

Lenke til kommentar

Har lest endel rundt denne skjermen nå, og den virker fristende. Eneste er alt dette styret rundt de ulike panelene som finnes til denne modellen. Slik jeg har forstått skal Samsung ha ordnet dette problemet med de nye skjermene som kommer ut slik at det er kun S-panelet som blir brukt. Men man kan fortsatt ikke være sikker på hva man får fra butikkene, så er usikker på om jeg skal gå for denne likevel.

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
I verste fall kan du benytte angreretten ved bestilling fra nettet om du ikke får S-panel (siden det er en vesentlig mangel om den ikke har det, når det er det du er ute etter). Ellers kan du pent be butikken sjekke for deg.

9160485[/snapback]

Jeg mottok min 226 BW i formiddag fra MPX.

Samsung fjernet for litt siden muligheten til å sjekke panelet i menyen, og bakpå samtlige står det nå [R].

Jeg testet min i et mørkt rom med blank (tom) skjermbeskytter med en gang, og det var svært lite lys langs kantene.

Utover dette er den responsiv og fin, og jeg har nå testet den til film og spill også.

Jeg kommer ikke å benytte meg av angreretten, men hvis jeg hadde hatt god tid ville jeg nok ventet på deluxe-modellen som kommer om et par uker, ettersom den har garantert S-Panel og bedre kontrast.

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
I verste fall kan du benytte angreretten ved bestilling fra nettet om du ikke får S-panel (siden det er en vesentlig mangel om den ikke har det, når det er det du er ute etter). Ellers kan du pent be butikken sjekke for deg.

9160485[/snapback]

Hvordan kan man sjekke hvilket panel man har fått?

Lenke til kommentar
Jeg mottok min 226 BW i formiddag fra MPX.

Samsung fjernet for litt siden muligheten til å sjekke panelet i menyen, og bakpå samtlige står det nå [R].

Jeg testet min i et mørkt rom med blank (tom) skjermbeskytter med en gang, og det var svært lite lys langs kantene.

Utover dette er den responsiv og fin, og jeg har nå testet den til film og spill også.

Jeg kommer ikke å benytte meg av angreretten, men hvis jeg hadde hatt god tid ville jeg nok ventet på deluxe-modellen som kommer om et par uker, ettersom den har garantert S-Panel og bedre kontrast.

mvh

kjetilfb

9160614[/snapback]

Jeg har det ikke så veldig travelt, så jeg har bestemt meg for å bestille Samsung SyncMaster 226CW Deluxe Version. Ifølge prisguiden er det flere butikker som allerede har den på lager, og MPX (der jeg skal bestille fra) får den inn om en ukes tid. Prisforskjellen er marginal og man slipper panel-tullet, noe som er grunn nok for min del å velge denne skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...