AnaXyd Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hei! Jeg har ett bilde av en klode jeg gjerne vil få animert slik at den roterer rundt sin egen akse. Det er jo måter å få gjort dette på, som å rotere bildet 1grad, og save. Sånn ca 360 ganger. Det må da finnes lettere metoder? Noen som vet? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Dette er en enkel oppgave med et 3D program, av gratis alternativer så er Blender det eneste jeg kommer på. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Tror du kanskje misforstår. Jeg skal ikke få den til å rotere sånn 3D aktig, men bare rundt sin egen akse. Tenk deg at jeg bare har et bilde av jorda, som jeg vil få til å rotere mot høyre.. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Tror du kanskje misforstår. Jeg skal ikke få den til å rotere sånn 3D aktig, men bare rundt sin egen akse. Tenk deg at jeg bare har et bilde av jorda, som jeg vil få til å rotere mot høyre.. 9159136[/snapback] Du kan ikkje få den til å rotere med berre eit bilete. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) *dobbelpost* Endret 28. juli 2007 av jh_ Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva du mener, hadde kanskje hjulpet om du hadde lagt ut bildet det er snakk om? turnipkongen: Legger ved en videofil hvor jeg har lagt et 2d bilde som map på en klode, og rotert den. Nå vet jeg dog ikke helt hva trådstarter mener, men derso han skal ha et 2d bilde til å være en roterende kule så kan det gå. globe.zip Endret 28. juli 2007 av jh_ Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Ser ut som jeg ikke har klart å forklare meg helt.. Her er bildet: Dette vil jeg helst få rotert til høyre liksom.. Altså, jeg kan jo gjøre dette i photoshop e.l, ved å rotere 1 grad til høyre av gangen, og lagre. Også fortsette til jeg har kommet helt rundt. Men dette vil jo ta år og dager, hvis jeg skal få en ganske god animasjon. Og det jeg er ute etter, er en enklere løsning for dette! Var dette bedre forklart? Håper på svar! Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Du kan ikke rotere ett 2d-bilde, for det er jo ingen bakside! Du er nødt til å ha en 3D-modell for å få rotert den rundt sin egen akse. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Okay, da tar vi det litt mer forklart.. Enkel skisse: Jeg skal få den til å rotere den veien pilene peker. Tenk dere at dere tar det bildet, går inn i photoshop(e.l) og velger å rotere bildet 1 grad til høyre. Det er akkurat slik jeg vil ha det, men med en enklere metode! For hvis jeg skal få en helt smooth animasjon av den planeten som roterer helt rundt, vil dette havne på utrolig mange bilder, som vil ta veldig lang tid hvis jeg skal gjøre det på den tungvinne måten! Håper på svar! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Det er vel mulig i flash. Men kanskje du ville ha et gif-bilde? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Ville ha det helst som et .gif bilde ja.. Er det mulig med noe program? Eller fins det kanskje noen snarveier til dette i Photoshop? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Du ma ha/lage x antall kopier av bildet med noen grader rotasjon til høyre helt til du kommer rundt 360° -lages i et bilde behandlings program. Etter det bruker du et gif animator program (f.eks http://www.gif-animator.com/ ) for å sette bildene i loop. Problemet er at ditt bilde ikke er sentrert så du får problemer med rotasjon av dette (dvs klodens senter er ikke senter i bildet . Endret 29. juli 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Gjorde det for deg. Laster opp nå. Edit: There ya go. http://www.dump.no/files/3d58fd70457d/clode_2.gif syar2003: Det var vel vanskeligste måte å gjøre det på. Jeg lastet inn bildet i After Effects, sentrerte anchor point, roterte, og eksporterte som animated gif. Trenger ikke gjøre det vanskeligere enn nødvendig Endret 29. juli 2007 av wo0ly Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Aldri brukt After Effects jeg - men takk da lærte jeg noe i dag også :!: Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Åh nei det var jo utrolig snilt da! Tusen takk! Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Bare hyggelig. Fant ut at det ville være enklere å gjøre det for deg enn å forklare hvordan Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Hvor stort er egentlig bildet? Har lastet ned 20mb nå, men er ikke ferdig.. . Forresten, Adobe After Effects? Hørtes litt interresant ut.. Var det en enkel jobb å lage det bildet? Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 21,6 MB. After Effects er konge når du får satt deg litt inn i det, men du bør være litt aktiv med det hvis det skal rettferdiggjøre prislappen. Men er stort sett ubegrenset hva du kan gjøre med det når du har satt deg inn i det. Hvis du går på videregående kan du høre med skolen din om du kan få kjøpt software med studentpriser, der kan få virkelige røverkjøp. Brukte 2 min på å lage det bildet der, veldig enkel jobb. Brukte vel det dobbelte på å rendre ut. Sender regning i posten Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 21,6MB :o Ville vaert mindre hvis du hadde brukt flash Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Brukt flash til å lage .gif bilde? Det var veldig stort ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå