Comodore Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 var da snodig. vi får se nå da. holder på å lade den opp nå Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Eneste gangen min gikk tom for batteri på 1 døgn var da den søkte etter mail hvert 30 minutt(og jeg var inne og kikket på nye og gamle mailer hele tiden) Ellers går det fint 2 dager da med aktiv mp3/radio spilling :-) Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Har nettopp lagt ut en brukererfaring på amobil.no: Designtelefon med gode funksjoner - men mangler det viktigste! Fordeler HSDPA, 3G, Edge. Godt og lettforståelig menysystem som fungerer kjapt og lettvint. Bra PC-programvare. Nydelig design og veldig god følelse med børstet aluminium (stor wow-faktor). Herlige store taster og god skyvemekanisme. Veldig bra linsedeksel. Ulemper Kameraet tar ikke bra bilder. Begrensede Java-muligheter (er usikker på om det er det som er grunnen) - dvs ikke den beste for å installere 3. part programvare. Konklusjon Stort sett alt på denne telefonen er akkurat som forventet, bortsett fra en ting - og det er funksjonen som avgjorde hvorfor jeg valgte denne foran N95, K850 og LGs nye kameramobil. Jeg valgte telefon utifra to kriterier: 1. Jeg skulle ha den beste kameratelefonen på markedet. 2. Jeg ville at den skulle ha flest mulig av relativt avanserte funksjoner for folk flest (dvs jeg var ikke avhengig av GPS og avanserte kontorfunksjoner. Problemet med denne telefonen er at den IKKE tar bra bilder, og det er veldig skuffende. Jeg har hatt telefonen i ca en uke nå og føler meg litt lurt. Jeg har tatt ca 200 bilder, i masse forskjellige settinger, varierende lyskilde, varierende motiv og samtidig eksperimentert masse med forskjellige innstillinger på kameraet. Har en følelse av at man her har puttet inn funksjoner som får den til å høres ut som et digitalkamera, men det hjelper jo ikke når det ikke fungerer. For å i det hele tatt kunne ta bilder i relativt "dårlig" lys (f.eks noe så fundamentalt som innendørs), så MÅ antiristefunksjonen stå på. Ekstra irriterende er det da at den kan ikke være på når du kombinerer den med enkelte innstillinger (som f.eks eksponeringsverdi). Du kan heller ikke stille den inn til å være automatisk på hele tiden. Nesten alle bilder jeg har tatt har vært enten ute av fokus, eller veldig uskarpe. Var f.eks igår på en danseoppvisning og ingen av bildene (tok ca 30 stk) ble vellykket pga at kameraet ikke taklet de raske bevegelsene. Jeg snakker da ikke om at jeg forventer at de skal bli sylskarpe, men istedet det faktum at samtlige 30 bilder ble helt ute av fokus eller veldig "blurry". Blitsen fungerer heller ikke som den skal, og jeg har tilgode å ta et vellykket bilde (med blits) innendørs. Ute (eller i veldig godt lys innendørs) tar kameraet veldig bra bilder, så lenge du bruker antiristefunksjonen. Skjønner ikke helt poenget med den funksjonen når kameraet ikke kan ta gode bilder uten at den er slått på (og som nevnt tidligere, ikke går å slå på automatisk). Autofokus er også noe som ikke fungerer optimalt, det kan nesten virke som at den ikke klarer avstander på over to meter. Og en annen ting jeg har lagt merke til med den er at det kan virke som at man må sette fokus på noe helt annet (ofte litt ned til venstre) for at objektet du fokuserer på skal bli skarpt. Ok *pust dypt* - Når du først klarer å ta et bra bilde, ja da er kameraet (merk, ikke mobilen) overlegent alt annet jeg har opplevd i en mobiltelefon. Det blir altså svært så skuffende at jeg klarte å ta bedre bilder med min gamle SE W800i enn jeg klarer med dette kameraet. Jeg vet ikke om det rett og slett skyldes at jeg kan for lite om kameraet og forstår det, men det blir for dumt hvis du må være profesjonell fotograf for å klare å ta bra bilder med denne. Når alt dette er sagt så må jeg også si at mobilen er veldig lekker og alle andre funksjoner fungerer veldig bra. Designet er veldig deilig og jeg får bare gode kommentarer fra alle som "det var en veldig stilig telefon". Design er viktig for meg, så dette liker jeg. Batterikapasiteten er som forventet. Den holdt i ca et døgn på den første ladingen. Nå en uke senere så er den oppe i 2 1/2 døgn og batteriet står fortsatt på to av tre streker. Da brukte jeg den igår til å ta rundt 40 bilder + en del surfing og noen få samtaler. Jeg har ingenting å utsette på denne mobilen bortsett fra kameraet. Og når det var hovedgrunnen til at jeg valgte denne telefonen så blir det vanskelig å sette karakter på den. Karakterer: Brukervennlighet: 9 Alt er lett å bruke, samtidig som den har en del mangler i forhold til Nokia og SE. Det er i hovedsak bare små ting, som f.eks at når du slår av tastelyden så slår du samtidig av lyden på kameraet. Pris/ytelse: 3 Her ville jeg gitt 9 hvis kameraet hadde fungert. Det gjør det ikke, det er rett og slett ubrukelig! Derfor faller denne karakteren til 3. Kvalitet: 4 Samme som over her, jeg ville gitt 10 på kvalitet hvis det ikke var for kameraet. Total: 4/10 Lenke til kommentar
Comodore Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 akkurat hva jeg tenker og. føler meg lurt her. kjøpte telefonen bare på grunn av kamera og design. angrer nå. blir vel å kjøpe en annen etter nytår Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg er i kontakt med Samsung for å finne ut om det er en feil som skyldes programvaren, hvis det ikke er det så kommer jeg til å reklamere den og kreve pengene tilbake. Lenke til kommentar
Comodore Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 flotte greier, hold oss oppdatert. hadde byttet den inn allerede hadde det ikke hvert for at jeg har fått en ripe bak Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) flotte greier, hold oss oppdatert. hadde byttet den inn allerede hadde det ikke hvert for at jeg har fått en ripe bak Det skal jo ikke ha noe å si hvis det er funksjoner som ikke fungerer ... Endret 14. desember 2007 av Solaar Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Uten at jeg helt vet hvorfor så får jeg supre bilder innendørs og ellers dårlige bilder. Nå er ikke jeg den som sverger til at kameraet skal være det viktigste her, men om det er det som telefonen reklamerer for så hadde det jo selvsagt vært kjekt å vite om noe er galt med kameraet. Synes 4 av 10 var litt i underkant på terningen din solaar, jeg ville nok heller gitt 7/8 av 10 pga kameraet N95 og K850 savner jeg like mye som ønsket om å se anne grosvold sine programmer en lørdagskveld 10 timer i strekk :-) Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg vet at det nok var i underkant, men det med kameraet er så skuffende for meg, siden det var hvoedgrunnen til at jeg valgte mobilen. Jeg er også en person som vurderer veldig lenge hva jeg skal kjøpe, derfor er det et litt personlig nederlag når valget mitt viste seg å være feil Men fikser de kameraet så er denne mobilen et sted mellom 9 og 10 for meg og mitt bruk. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Håper noen kan komme med no svar eller finne ut hvorfor den er så vanskelig å ta bilder med, blir dette rettet opp i blir dette min første nye mobil for 2008 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Sendte Samsung Norge en e-post og spurte om det var kommet noen oppdatering til Samsung G800, men det var det ikke. Og med det samme jeg skriver her nå, så vil jeg spørre om hvor kan jeg få min Samsung telefon oppdatert når det no kommer en oppdatering til den? Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Mens Samsung ikke svarer på mailen min har jeg fått beskjed om å sende den inn til elkjøp(hvor jeg kjøpte den). de kommer nok til å sende den videre til Samsung(som jeg ringte netopp) De sa dette ikke var et kjent problem og at jeg måtte sende telefonen til forhandler Så da tar det vel 1 mnd og 2 hvor jeg blir uten telefon..... Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hvordan er denne mobilen? Like fornøyd etter en stunds bruk? Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Telefonen var helt super bortsett fra kamera Jeg har levert den tilbake tilbake til butikk som sender den til Samsung for å sjekke den. Du får ikke skikklige bilder: Fikk denne tilbakemelding fra samsung: Hei Takk for din email til Samsung Electronics Nordic. Ja bildestabilisatoren er dessverre en av funksjonene som ikke lagres, slik er det på alle modellene, det er ingen feil. Merk deg også at den ikke kan aktiveres/fungere hvis du har blitzen påslått. Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss på telefon nummer: 815-56480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00. Eller du kan sende en email via vår hjemmeside www.samsung.no. De sier ikke noe om bildene her, men pr telefon var det ingen som hadde hørt om at telefonen tok dårlige bilder.... Mulig dette bare gjelder enkelte tidlige telefoner som er levert ut på markedet..... Uansett om jeg skulle byttet finnes der ikke en telefon på markedet i DAG jeg kunne tenkt meg Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Ja bildestabilisatoren er dessverre en av funksjonene som ikke lagres,slik er det på alle modellene, det er ingen feil. Merk deg også at den ikke kan aktiveres/fungere hvis du har blitzen påslått. Irriterende når de kommer med slike teite mail.. De skal liksom fortelle deg det du allerede vet. Men jeg vurderte å kjøpe denne tidligere men nå er jeg litt usikker. Hvordan er det med merker osv? lett å få riper? fingermerker? Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Irriterende når de kommer med slike teite mail.. De skal liksom fortelle deg det du allerede vet. Men jeg vurderte å kjøpe denne tidligere men nå er jeg litt usikker. Hvordan er det med merker osv? lett å få riper? fingermerker? Du får selvsagt noen fettmerker men ikke i nærheten av hva du får på mange av modellene ute på markedet i dag.Selv k850i er en fettmerkesuger.... riper har jeg ikke fått... La det være sagt....funker kamera så er dette en langt bedre mobil enn alt som er ute på markedet i dag -) Lenke til kommentar
Mira6 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har forøvrig en til salgs. Uåpnet eske. 3500... (*snike seg innpå*) Lenke til kommentar
jealei Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 noen som vet om kameraet kommer til og bli bedre? jeg har sikkelig lyst på denne tlf da denne er sykt nice og har imponerende spes, ble velidg skuffet når jeg hørte kameraet var så dårlig Lenke til kommentar
Scrabble Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg har sikla på denne en stund, men endte opp med en N95... var for usikker på kamera og mye annet jeg egentlig ønsket skulle være i den. Men har fortsatt ltt lyst på den *smågal* Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 lyst på denne selv jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå