Spiffster Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Samboeren min og jeg var hos en profesjonell fotograf(kjede) for å ta studiobilder av oss begge. Vi bestilte 6 av bildene etter visning og etter å ha fått disse er jeg ikke helt fornøyd. Vi betalte litt under 4k for 6 bilder(20x25cm med ramme;hadde gavekort for fotograferingen + visning + 1 bilde) 3 av bildene har godt synlige blitzblink i øynene(noen øyne har 2 blink ettersom det ble brukt 2 studioblitzer med softbokser). Hadde jeg vist bildene til feks moren min hadde hun aldri lagt merke til det, men jeg synes det er litt skjemmende. Jeg lurer derfor på å gå til fotografen og be om å få nye bilder hvor dette er redigert bort. Er jeg for pirkete eller synes dere jeg med rette kan be om nye bilder? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Du har din fulle rett til å gå å klage på de. Er ingengrunn til at du skal sitte med et produkt du ikke er fornøyd med. Nesten sånn at jeg kan garantere at fotografen også ønsker at du skal sitte igjen med best mulig resultat. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) By all means, er du ikke fornøyd så gå tilbake. Men vær obs på at i "standard" studioportrett, som f.eks Fame utelukkende bedriver, liksom "skal" ha slike hvite felter i øynene. På engelsk kalles det catchlights. EDIT: Hvis de har filene og du er fornøyd med bildene ellers er det ingen grunn til at litt Photoshopping ikke skal kunne fikse dette enkelt og greit. Endret 27. juli 2007 av Aetius Lenke til kommentar
Spiffster Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Takk for svar. Når jeg ser nøyere på bildene så finner jeg andre ting som uheldig uttoning ett sted og en stripe fra studiogulvet i ett annet bilde. Uansett relativt enkle ting å photoshoppe. Jeg tar en tur til Fame imorgen og hører med de. Er ellers fornøyd med selve fotograferingen som var original og annerledes. Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Det kommer riktignok litt an på type bilde, men portretter uten 'catchlights' i øynene blir ofte litt 'døde' i uttrykket, så de fleste fotografer foretrekker at de er der. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Samboeren min og jeg var hos en profesjonell fotograf(kjede) for å ta studiobilder av oss begge. Vi bestilte 6 av bildene etter visning og etter å ha fått disse er jeg ikke helt fornøyd. Vi betalte litt under 4k for 6 bilder(20x25cm med ramme;hadde gavekort for fotograferingen + visning + 1 bilde) 3 av bildene har godt synlige blitzblink i øynene(noen øyne har 2 blink ettersom det ble brukt 2 studioblitzer med softbokser). Hadde jeg vist bildene til feks moren min hadde hun aldri lagt merke til det, men jeg synes det er litt skjemmende. Jeg lurer derfor på å gå til fotografen og be om å få nye bilder hvor dette er redigert bort. Er jeg for pirkete eller synes dere jeg med rette kan be om nye bilder? 9157184[/snapback] At det er prikker etter blitsene er jo bra da.. Det er noe de fleste er enige om. Synes det er tullete å klage når det gjelder det, men de sier sikkert ikke det til deg selv om de sikkert også synes det. Derimot om det er andre ting så klag om du synes noe er feil. Min mening!! Men kunden har alltid rett... Lenke til kommentar
Spiffster Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Ser nå at bildene kan bli litt døde uten "catchlightene" selvom et par av disse i mine øyne er "plassert" litt underlig. Tror det vil bli bedre med enn uten. Beholder derfor 4 av bildene og tar med de 2 siste imorgen. Her er det uttoning, stripe og fargene enkelte steder jeg ønsker å diskutere med de. Jeg legger lista høyt siden det tross alt koster en del riksdaler. Endret 27. juli 2007 av Spiffster Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 For å svare på spørsmålet i ditt første innlegg; Nei, du er ikke for pirkete. Man har alltid lov til å sette spørsmålstegn ved om en profesjonell jobb er gjort godt nok, når man ikke er fornøyd. Lys i øynene er, som de fleste sier, bare bra... med mindre de er overdrevne eller at det gjør at det ser ut som personene har lysende øyne. Vi har kunder der jeg jobber (vi driver blant annet med fremkalling) som klager om bildene er "et knepp" for lyse eller mørke. Det kan være at vi tror personene på bildet er hovedmotivet, mens det egentlig er statuen bak. Selv om vi ikke har gjort en direkte feil, så lager vi selvsagt de bildene om igjen. Jeg ville ikke kalt de kundene "pirkete". Har et par morsomme historier der, som hun som ble så sint at hun skjelte oss ut fordi hun hadde fått refleks av blitsen i noen malerier hun hadde tatt bilde av. DER får vi ikke ordnet opp i problemet, så det er altså tilfeller der kunden faktisk IKKE har rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå