Gå til innhold

Tre bilder av en sløret elv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får en skikkelig "fin" følelse når jeg ser slike bilder så jeg synes alle slike er bra! Med all den grønne mosen og slikt. Veldig brae bilder du har tatt, og hvis de hadde vært store nokk hadde jeg tatt ett av dine til bakgruns bilde på min Desktop!

Lenke til kommentar

Man får en god følelse når man ser slike bilder ja!

Enste jeg kan si, er at de bladene skulle ikke ha vært der. Sikkert bare noe jeg sitter å ser på....

Ellers er det fint med den grønne mosen. Liker godt at bildet viser vannet som er over 'fallet', da blir det en liten sånn 'stille før stormen' greie..

Lenke til kommentar
Man får en god følelse når man ser slike bilder ja!

Enste jeg kan si, er at de bladene skulle ikke ha vært der. Sikkert bare noe jeg sitter å ser på....

Ellers er det fint med den grønne mosen. Liker godt at bildet viser vannet som er over 'fallet', da blir det en liten sånn 'stille før stormen' greie..

9157067[/snapback]

Eg kan sei meg enig i det med bladene på steinen, at de var litt irriterende. Men samtidig syns eg de gav ein litt meir "naturlig" og spennende følelse i bildet.

Og "Dranc", det er kanskje rett som du seier, men det er veldig vanskelig å få skikkelige bilder med sterkt sollys, når lukkertiden BØR være under 0.20 sekunder for å få den "slør" effekten i elva.

Takker for kritikken, og for de som er interessert har eg det bildet med ramme rundt (min egen favoritt, i størrelsen 1491 X 907 PX)

Link:

Bilde

Endret av cv-trial
Lenke til kommentar

Bildene ser veldig uskarpe ut, så en runde med oppskarping kunne sikkert vært lurt (og da tenker jeg seff ikke på selve vannet, men på det rundt). Fargene er fine og tiltalende. Ellers synes jeg at komposisjonen er litt trang - kunne tenke meg å se bekken som forsvinner inn i skogen.

F22 burde gi nok dybdeskarphet. Problemet med så små blendere er at det er andre ting som begynner å gi uskarphet (også kalt diffraksjon).

Lenke til kommentar
F22 burde gi nok dybdeskarphet. Problemet med så små blendere er at det er andre ting som begynner å gi uskarphet (også kalt diffraksjon).

9157282[/snapback]

...og det var nok det Ostekjeks forsøkte å forklare Dranc. På Canon bør man ikke blende lenger ned enn f/13 om man ikke er desperat. Poenget er jo at om man insisterer på å ta disse "sløret elv" bildene midt på dagen, så får man et problem. Vent til kvelden, når lyset har avtatt litt. Ikke bare klarer du deg med en større blenderåpning (f/13 er altså større enn f/22), men du får også et varmere og finere lys, som gir bedre bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...