Gjest Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 "Nina bor i Taunton, en by i Somerset sør i England, og er mor til tolv barn. Hun drømmer om en reise til Italia en dag." Fra ukens profil på brunstad.org bare 12 barn liksom. Da kan barna leke med hverandre så de ikke trenger å leke med folk utenfor sekten. men det er en god forklaring på hvorfor smiths venner har så mange medlemmer. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 "Nina bor i Taunton, en by i Somerset sør i England, og er mor til tolv barn. Hun drømmer om en reise til Italia en dag." Fra ukens profil på brunstad.org bare 12 barn liksom. Da kan barna leke med hverandre så de ikke trenger å leke med folk utenfor sekten. men det er en god forklaring på hvorfor smiths venner har så mange medlemmer. Så det du sier er at de har bygget brunstad med barnetrygd penger ? he he... Sekt er og blir sekt vet du. Det sikrer en sikker indoktrinering av barna, som igjen indoktrinerer sine barn, (og her ganger vi med tolv i hvert slektsledd dere )og slik fortsetter det. .... Og ingen innblanding fra utenom verden, som blir sett på som rar og løgnaktig... Er så en får tårer i øynene over hvor heldig en har vært fordi en slapp å bli født inn i en slik sekt.. Og så må du antagelig gifte deg med en fetter eller kusine og det er jeg ihvertfall glad jeg slipper å gjøre, for mine kusiner ser ut som en mellomting mellom et takras og en pakke med pølser... Lenke til kommentar
Megaton Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Flaut å høre på, gutta som skriver er voksne mennesker, og så fulle av fordommer at det flyter over! Hehe, dere ser det sikkert ikke selv, men det er ikke mulig å diskutere med dere. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Flaut å høre på, gutta som skriver er voksne mennesker, og så fulle av fordommer at det flyter over! Hehe, dere ser det sikkert ikke selv, men det er ikke mulig å diskutere med dere. Velkommen i klubben . Du har jo allerede meldt deg ut av diskusjonen for lenge siden da du slapp opp for argumenter og manglet innsikt i egen sekt.... omtrent som alle andre kristne når de skal forsøke å forsvare tullet de tror på med fornuft. Fordommer? Ja er det så rart? Er på høy tid skal jeg si deg at vi behandler religion, og kristendom, på lik linje med all annen overtro. For det er det dette er, unødvendig overtro det er patetisk å tro på når vi i dag vet hvordan vi har kommet hit og mange andre naturlige ting som kan forklares uten noen gud langt bedre enn bibelen forsøkte å forklare dette for to tusen år siden ved hjelp av en gud Men det bryr du deg ikke om, for fakta og slike greier er ikke nødvendig der du kommer fra bare en har TRO... Så du trenger ikke å svare engang... Hva du har skrevet taler for seg... Patetisk.... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Flaut å høre på, gutta som skriver er voksne mennesker, og så fulle av fordommer at det flyter over! Hehe, dere ser det sikkert ikke selv, men det er ikke mulig å diskutere med dere. Tidligere i tråden kunne du svare på det du ønsket å svare på, og diskusjonen gikk tilbake til start hele tiden. Det er ikke meg og rws det er umulig å diskutere med. Det er en følelse du får når du ikke lenger har noe å komme med. Lenke til kommentar
112233445566 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) www.brunstad.org Endret 27. juli 2009 av Troende Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Tror ikke du skal tro SÅ godt om sekten din som du åpenbart gjør når du til og med går ut og forsvarer dette uten å vite noe om det.... Personlig ser jeg ingen grunn til at jeg skal finne ut noe mer om sekten din, eller noen annen religiøs gruppering for den sakens skyld ene og alene fordi jeg har det aldeles utmerket slik jeg har det. Jeg er ikke bundet til noe tankefengsel som jeg var da jeg var kristen, med en sjalu og tilbednings syk gud sittende på skulderen, klar til å dømme meg for synder ingen hverken kan eller BØR forholde seg til! Det er ikke galt at to mennesker foreksempel har sex sammen så lenge begge er enige i dette! En hører stadig at horer er verdens eldte yrke, men hvorfor er det det? Selv ikke kristendom, med sine to tusen år har klart å utrydde det yrket og hvorfor har ikke de "prektige" kristne klart det? Jo, fordi det er de kristne som har fremelsket dette med horer. Horene hadde jo ikke vært der hvis det ikke var marked for det, ikke sant? Og hvorfor er det marked for det? Jo, fordi religion har gitt kvinner et forvaklet syn på sekualitet, at det KUN skal lages unger når en har sex bog ikke noe gøy, avslappende eller godt skal foregå med sex og mannen har derfor, på grunn av dette og fordi det er NATURLIG å ha sex, måtte gå til det skrittet å kjøpe sex.... Den kristne "læren" dere tror dere skal følge er ikke naturlig og den er med på å skape en unaturlig bilde av det som ER naturlig! Men men, dette er antagelig en frihet du aldri kommer til å finne ut av og jeg forventer ikke at du vil forstå hva slags frihet vi som har prøvd begge deler snakker om. For deg er denne friheten sikkert det samme som at vi har oss med alt og alle, vi er utro etter noter, stjelser etter noter og er troende til å slå ihjel etter noter, alt sammen mens vi velter oss rundt i synd... Så dette kan du ha for deg selv. Og god joul og blot med måte... (Sorry, couldn't help myself... ) Lenke til kommentar
112233445566 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) www.brunstad.org Endret 27. juli 2009 av Troende Lenke til kommentar
Megaton Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Der, sånn! Slik lar vi det stå! Fint fortalt, Troende. Som jeg har sagt tidligere, noen spørsmål, gå inn på www.Brunstad.org. Endret 13. desember 2008 av Megaton Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 ...og det forbløffende er at dere faktisk tror på det som står der. Dere ser jo KUN det fine med sekten dere og ikke all dritten. Dere må gjerne TRO at alt er flott og fint og harmonisk hele tiden i denne sekten, men vær så snill å hold dette for dere selv da. Jeg har SETT hva noen av medlemmene i denne sekten er villig til å gjøre for å holde på "fasaden" og dette står dere å forsvarer med at det har ikke skjedd og at det var "de andre, de dumme utbryterne som gjorde det" osv? Vel vel, dere om det. Dere har et skikkelig problem med å se sannheten når sannheten ikke går deres vei og dere om det også. Brunstad.org er jo like latterlig å lese og med like mye propaganda som en hvilken som helst annen "livssyn" side, noen "nazi" sider inkludert. Det står at alt, ALT, skal bli så bra hvis du BARE blir (sett inn det som passer) eller tror på en gud og det står ikke en dritt om all dritten i den boka dere holder som sann, alle de logiske feilslutningene og enorme brister for ikke å snakke om det som er bent frem løgn i troen dere tror så utrolig godt om... Syntes synd på dere jeg! Oppriktig synd på dere. Men meg om det. Så diskuterer vi ikke det mer.... egentlig har vi ikke diskutert en dritt, for alt dere har gjort er å forsvare dritten dere er medlemmer av.... Så god jul og en sant og godt nyttår.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 *kremt* hørt om argument fra autoritet Troende? Det blir som å høre Behe bable om kreasjonisme, at han har en akademisk bakgrunn betyr ikke at det han sier er sant. Logisk feilslutning vettu Fakta er at sekter har en tendens til å påvirke amfunnet de befinner seg i, ergo er det et samfunnsproblem. Det at sekter ofte baserer seg på total nonsens gjør ikke saken bedre, resultatet er dyrkelse av irrasjonalitet og i noen tilfeller slår denne irrasjonaliteten ut i psykisk eller fysiske anslag mot medmennesker, triggermekanismen er da ofte at noen påpeker irrasjonaliteten sekten står for og resultatet kan bli fatalt i noen tilfeller. Ignoranse er ingen forbrytelse, men det å handle ut fra selvvalgt ignoranse på en slik måte at en skader andre burdte en ha en lov for. Lenke til kommentar
112233445566 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) www.brunstad.org Endret 27. juli 2009 av Troende Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 For å ta det siste først: Ja, mange velger å være onde. Både i og utenfor DKM. Problemet med de onde innenfor DKM er at de har en religion som forteller hva som er rett og galt. En religion som utstøter de som ikke er rett-troende. En religion som sier at mennesker den som tar valg i strid med troen skal lide i all evighet. Og bare for å understreke: Alt er ikke ondt med religion. Alt er ikke ondt innen DKM heller. Alt er heller ikke godt innen religion, og særlig ikke innen sekter som DKM (ja, det er en sekt etter normale norske definisjoner). Det er nok av folk som har fått det tungt etter å ha brutt med DKM, på lik linje med andre liknende sekter (Jehovas Vitner etc.). Du skal være både blind og døv for å ikke å ha fått med deg at det har vært mange slike situasjoner. Uansett hva dere sier så kommer ikke det til å ha noen påvirkning på meg(ja eg er hjernevasket) og ja, eg forsvarer faktisk menigheten på samme måte som du ville ha forsvart noe som du står for og det burde være forståelig. Her er et annet av religionens problem: Den blinde tro. Den er farlig og den bør utryddes med alle midler. Den har ansvaret for tusenvis av dødsfall hvert eneste år. Her er en vesentlig forskjell til de som "tror" på de vitenskaplige forklaringer vi har: Vi er villige til å endre oppfatning etter hvert som vi får mer fakta. Vi er ikke blinde i vår tro. Vi forsvarer det vi vet og det vi har beviser for. For meg er det litt rart at du tror på alle forskere og vitenskapsmenn som har sine meninger om hvordan vi alle ble til. Det er fremdeles bare vanlige mennesker som kommer med sine meninger og eg tviler på at du faktisk har satt deg inn i teoriene deres og faktisk sett om det kan være noe sannhet bak det. Personlig stoler eg lite på forskere pga alle kommer med forskjellige utsagn om alt mulig og gjør dem selv veldig lite troverdig. Her må du ha gått glipp av noe ganske vesentlig. Forskere kommer ikke med "sine meninger". De formulerer en hypotese. Deretter foretar de undersøkelser som kan bekrefte eller avkrefte hypotesen. Så utvikles en teori som stemmer overens med de observasjoner som har blitt gjort. Det er ikke bare å stikke fingeren i lufta og "mene noe". Det er forbeholdt religiøse. Ellers er det faktisk svært mange her som har brukt mye tid på å sette seg inn i mange av de teoriene som beskriver verden slik vi ser den i dag. Dessverre er de færreste av dem religiøse og du havner rett i den gruppen. Lenke til kommentar
112233445566 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) www.brunstad.org Endret 27. juli 2009 av Troende Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Plasseringen av deg selv blant de blinde troende og de vitenskaplig kunnskapsløse har du klart helt på egenhånd. Dessuten: Det er vel få her som tror blinde troende lar seg overbevise av saklige argumenter og det vitenskapen har vist oss. Det er viktigere å nå fram til de tvilende som tar det du skriver for god fisk. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Her er et sitat fra deg: Uansett hva dere sier så kommer ikke det til å ha noen påvirkning på meg(ja eg er hjernevasket) og ja, eg forsvarer faktisk menigheten på samme måte som du ville ha forsvart noe som du står for og det burde være forståelig. Hva gjør at du kan hevde at det ikke handler om "blind tro"? Ellers: Selvsagt har du rett til å tro hva du vil og selvsagt er det flott at du lever et godt liv og har det bra. Det er det ingen som ønsker å ta fra deg. Samtidig må det være lov å påpeke at sekter som DKM ikke bare har positiv påvirkning på sine medlemmer (nettopp på grunn av den blinde troen) og at mange utmeldte opplever problemer etterpå. Edit: ser du har svart på det siste punktet i innlegget over. Endret 13. desember 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) I can paste quotes too That why those who have an unquestioning faith in the correctness of the moral teachings of their religion are a problem: if they themselves haven't conscientiously considered, on their own, whether their pastors or priests or rabbis or imams are worthy of this delegated authority over their own lives, then they are in fact taking a personally immoral stand. Daniel Dennett Kan du svare på spørsmålet nå? Endret 13. desember 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå