Gå til innhold

Smiths venner, firkanta?

Anbefalte innlegg

Du skriver at du er rundt 50 år gammel, så mitt tips til deg er at du roer deg ned litt, for blodtrykkets skyll. Jeg fatter ikke at en mann på 50 kan være så full av fordommer og hat mot noen han aldri har møtt. Det likner mer en missinformert 14 åring, til tross for at du er 50.

Tenk deg en saueflokk på ca 200 sauer. Hvis da en eller to av disse sauene er syke og gale, vil det da si at alle sauene i hele flokken er likedan? Det er det du sitter å sier. Du vet om èn hendelse, og dømmer mange tusen andre mennesker for det. Hvordan forsvarer du egentlig det? Det du forteller om, vet jeg selv ingenting om, og tviler litt. Men hvis det du sier er sant, hadde dette blitt slått hardt ned på, og ført til utviselse av DKM. Har du egentlig noen gang snakket med noen fra DKM?

Kanskje du skulle vise hvor gammel du er, og sette deg inn i hva DKM står for. Først da har du grunnlag for å si noe om DKM, og ikke spre bullshit. Det du sier om hjernevasking, har du noen beviser? Noen eksperter du kan refferere til? Noen tester som kanskje sier noe om dette? Jeg tipper du bare har lest et eller annet i en avis, og gått rett på hva som står.

Greit nok, deg om det. Jeg kom med et tilfelle som faktisk HAR skjedd og hvis du ikke klarer å leve med det, og sette skylden på meg som ikke klarer å se dette osv, ja da har du eet problem! Jeg har ikke dømt mange tusen, har ikke dømt en eneste en jeg, kun ymtet frempå at de kunne spart seg den person forfølgelsen de gjennomførte.

Det kalles hjernevasking når så mange gode mennesker, i utgangspunktet, klarer å la seg lure til å forfølge en til de grader jo! Hva skal jeg ellers kalle det? Kristendom? Fordommer og hat? Neida, det er faktisk ikke det, men førstehånds kunnskap om hvor galt dette sekt greiene KAN bli! For det er det det er, en dommedags sekt så den sammenligningen om saueflokk var ikke så dum, for dette viser jo bare at hvis leder sauen er sterk nok klarer han å smitte de andre sauene også! De klarte ikke å undertrykke venninna vår og få henne tilbake igjen til det personlige helvette hun har levd i og det er jeg glad for!

Og nei, de med religiøs tro er sikkert ikke gale i utgangspunktet, men det LIGGER der! Rett under overflaten tydeligvis! Om du ikke klarer eller evner å se at religiøs tro er en farlig sammensettning som får gode mennesker til å gjøre onde ting får det stå på deg. Jeg har sett hva religiøs tro har fått gode mennesker til å gjøre og ble ikke imponert! Det var bare skremmende, for de TROR de har retten på sin side, at de er støttet av gud osv osv når de kaster fornuften ut av vinduet og tar i vei slik. Du MÅ faktisk ha religiøs tro, eller noe som ligner, for å få til slikt.

Men klart du liker å tenke på hvor prektig og snill og kjærlig denne sekten din er, slik er vi vel alle på et eller annet punkt, men det betyr faktisk ikke at alle i sekten din er like snill og grei som deg og dine nærmeste, gjør det vel? Eller tror du det? I så fall er det jammen på tide å vokne opp!

Hva DKM står for driter jeg en lang marsj i, men jeg også skjønner at ikke alle i DKM er slik som jeg har opplevd dem, hvis du trodde det! Det jeg derimot vet er at all sekt virksomhet KAN eskalere til at slikt skjer igjen. Også i din del av sekten. Så pass deg og sjekk nøye neste gang noen melder seg ut! Det kan skje hos deg også... helt sikker kan du ikke være vet du...

:)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må helt ærlig si at jeg vil heller klippe av meg begge arme med en sløv saks enn å være medlem av et trossamfunn som faktisk tror at verden nedstammer fra adam og eva (insest?). Eller at Noas ark aka Gilgamsesh epos var en virkelig historie. Folk som tror på dette må bli karaktisert, av meg, som dumme.

De mener til og med at bibelen er guds ord i full forstand og at den er ufeilbarlig. Vel, uten at jeg vet dette med sikkerthet så vil jeg tro at de bryter ca 9728 mrd av reglene som er skrevet i bibelen (sånn pluss, minus).

Har hørt at de har et veldig spesielt kvinne syn, uten at jeg vet så mye om dette. Noen andre som har noe mer info om dette?

Lenke til kommentar

leste en del om smith venner akkurat. det er helt sykt. og det oppsto her i norge. det er en sekt. barna får ikke lov å leke med barn som er utenfor smiths venner. hvis de skal på klasseturer osv med skolen må barna bli hjemme. men til gjengjeld for å styrke samholdet innenfor sekten har de forskjellige morsomme arrangementer hver uke. og nei, de får ikke lov å være kjæreste med folk utenfor sekten.

i smiths venner sine samfunn pleier ikke det å ha lite lekekamerater noe problem likevel. for å gjøre sekten sterk for fremtiden så får de fleste parrene massevis av barn. så man kan se grupper på 10 barn kommer til kirken, som er brødre. ja, det kan oppstå en del innavl i disse menighetene. nesten alle kan ha samme hårfarge og være helt like noen steder. fordi alle har kommet fra samme kilde.

det er veldig vanskelig å ta knekken på denne sekten, fordi de jobber så utrolig sterkt hver eneste dag for å styrke sammholdet innenfor imens de holder vekk alt som er utenfor.

alle vokser opp i den lille boblen. Hvis de melder seg ut av sekten blir de utestengt. ikke bare av alle vennene som de ha vokst opp med, men også familien.

Men hvis de greier å holde på noen til de er sånn 25 år, har de skaffet seg enda et supertrofast medlem som kan styrke sekten og få seg 15 nye barn.

edit: fjernet 4. avsnitt, fordi det er fra en kilde som ikke er bra nok

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
leste en del om smith venner akkurat. det er helt sykt. og det oppsto her i norge. det er en sekt. barna får ikke lov å leke med barn som er utenfor smiths venner. hvis de skal på klasseturer osv med skolen må barna bli hjemme. men til gjengjeld for å styrke samholdet innenfor sekten har de forskjellige morsomme arrangementer hver uke. og nei, de får ikke lov å være kjæreste med folk utenfor sekten.

i smiths venner sine samfunn pleier ikke det å ha lite lekekamerater noe problem likevel. for å gjøre sekten sterk for fremtiden så får de fleste parrene massevis av barn. så man kan se grupper på 10 barn kommer til kirken, som er brødre. ja, det kan oppstå en del innavl i disse menighetene. nesten alle kan ha samme hårfarge og være helt like noen steder. fordi alle har kommet fra samme kilde.

det er veldig vanskelig å ta knekken på denne sekten, fordi de jobber så utrolig sterkt hver eneste dag for å styrke sammholdet innenfor imens de holder vekk alt som er utenfor.

også har de masse syke regler også da, som f.eks at damene ikke får lov å ha kort hår eller bruke bokse, imens guttene ikke for lov å ha langt hår. de får heller ikke lov å se på tv eller høre på radio.

alle vokser opp i den lille boblen. Hvis de melder seg ut av sekten blir de utestengt. ikke bare av alle vennene som de ha vokst opp med, men også familien.

Men hvis de greier å holde på noen til de er sånn 25 år, har de skaffet seg enda et supertrofast medlem som kan styrke sekten og få seg 15 nye barn.

Jeg har aldri hørt om smiths venner før i dag jeg.. Det du skriver her høres jo helt sykt ut.. Jeg har vondt for og tro at det er slikt over alt, men bare at det slikt noe steder er helt sykt.. Jeg ser på meg selv som en kristen, men jeg er sterkt i mot slike sekter..

Lenke til kommentar

Ærlig talt "Trevakt"!!! Det der provoserer! Jeg selv med i Smiths Venner, og fatter ikke hva du snakker om!! Gutter får ikke lov til å ha langt hår?! Tull! Jenter får ikke lov til å go med bukser eller ha kort hår?! Tull! Barn får ikke lov til å se på TV eller ha med kammerater hjem, eller bli med noen kammerater hjem!? Hva er det egentlig du tror?! Hvor har du fått det fra!? Kan du komme med noen kilder? Er det egen erfaring du snakker ut ifra?

Og hva mener du egentlig med "ta knekken på denne sekten"?! Hvorfor i allverden skulle du ta knekken på "denne sekten"!?!?!? Hva har noen gang noen fra "Smith's Venner" gjort mot deg? Du får det til å høres ut som om vi skal ta noen!

Så la meg spørre deg om en ting "Trevakt". Hvor har du opplysningene dine fra? Og vær så snill, ikke si at du har dem fra en eller annen avis. Håper du har mer verdighet en som så. Wikipedia linken over er full av bullshit, se bare se bort ifra den.

Endret av Megaton
Lenke til kommentar
Ærlig talt "Trevakt"!!! Det der provoserer! Jeg selv med i Smiths Venner, og fatter ikke hva du snakker om!! Gutter får ikke lov til å ha langt hår?! Tull! Jenter får ikke lov til å go med bukser eller ha kort hår?! Tull! Barn får ikke lov til å se på TV eller ha med kammerater hjem, eller bli med noen kammerater hjem!? Hva er det egentlig du tror?! Hvor har du fått det fra!? Kan du komme med noen kilder? Er det egen erfaring du snakker ut ifra?

Og hva mener du egentlig med "ta knekken på denne sekten"?! Hvorfor i allverden skulle du ta knekken på "denne sekten"!?!?!? Hva har noen gang noen fra "Smith's Venner" gjort mot deg? Du får det til å høres ut som om vi skal ta noen!

Så la meg spørre deg om en ting "Trevakt". Hvor har du opplysningene dine fra? Og vær så snill, ikke si at du har dem fra en eller annen avis. Håper du har mer verdighet en som så. Wikipedia linken over er full av bullshit, se bare se bort ifra den.

Hva var galt med den wiki linken egentlig? Du som vet dette, hva STÅR smiths venner for? Hva tror dere på og hvorfor tror dere på det? Hva er det som gjør at DU megaton tror på dette? Vær så snill å utdyp dette litt mer enn den vanlige "jeg tror på jesus for jeg har sett og følt ham!" eller lignende sludder, men svar ordentlig på spørsmålet. Hva er det i din tro som gjør den mer troverdig enn fx den vitenskapelige forklarings modellen på hvorfor vi er her? (hvis du vet noe i det hele tatt om den da...) Intressant å vite hva en "innenfor" tenker og tror om sin egen sekt, hvis du gidder å svare da.... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Hva var galt med den wiki linken egentlig? Du som vet dette, hva STÅR smiths venner for? Hva tror dere på og hvorfor tror dere på det? Hva er det som gjør at DU megaton tror på dette? Vær så snill å utdyp dette litt mer enn den vanlige "jeg tror på jesus for jeg har sett og følt ham!" eller lignende sludder, men ordentlig. Hva er det i din tro som gjør den mer troverdig enn fx den vitenskapelige forklarings modellen på hvorfor vi er her? (hvis du vet noe i det hele tatt om den da...) Intressant å vite hva en "innenfor" tenker og tror om sin egen sekt, hvis du gidder å svare da.... :)

Kan bekrefte dette. Har selv noe mellom 200-300 slektninger i DKM/Smiths Venner, og så konservative er de ikke. Allikevel er det mange ting som kan sees på som gammeldags, og kan være noe ødeleggende for barn ved læra. Er sjøl ikke kristen.

Lenke til kommentar
"Vi tror at Jesus ikke bare døde for å kunne gi oss tilgivelse for synd, men at han også i sitt liv ble fristet til synd som ethvert naturlig menneske, likevel uten å synde én eneste gang! Når vi følger etter ham er det mulig å oppnå et liv i seier over synd. På denne måten kan vi bli likedannet med hans bilde." - Sitat fra Brunstad.org

Det er hva jeg tror, kort fortalt. Jeg vil bli ferdig med synden, og bli lik Jesus. Grunnen til at jeg tror på dette istedenfor den vanlige kristne tro er at dette føles mye mer sant. Å faktisk bli ferdig med synden er det jeg tror. Å bare syne i vei, men å huske å be om forlatelse neste gang en er i kirka er det en vanlig kristen tror.

Det vitenskapen sier om hvordan verden ble til bryr jeg meg ikke mye om.

Ta en titt på Brunstad.org neste gang du skal ha fakta om hvordan DKM er. Og det du forteller om, RWS, med den jenta vet jeg ingenting om, og kommenterer det heller ikke.

Skjønte at du ikke bryr deg om hvordan verden blir fremstilt på naturlig vis ja... Er liksom helt i den kristne/religiøse ånd å fornekte alt som ikke stemmer med det religiøse verdens bilde... Selv om teorien om evolusjon er bedre bevist enn selveste gravitasjons teorien... Dessverre, for du går glipp av så utrolig mye fint, vakkert og forundringsbart i verden når du IKKE blander en gud inn i det hele.. :)... Men deg/dere om det. Det er deres liv og opp til dere hvordan dere vil leve dette livet så lenge dere ikke prakker dette på andre...

Faktum er at hvis/når vi finner en indikasjon på en høyere makt må jo alle rette seg etter det, ikke sant? Men jeg, og mange med meg, ser ingen grunn til å blande inn denne guden slik det ser ut i dag, for det er faktisk ikke slik at ingen bevis for noen gud er et bevis FOR en gud, snarere tvert i mot.... Og gjentatt til det kjedsommelige, HVIS vi finner en gud en dag, hvem sin gud tror du det vil være? Din eller en eller annen forlengst glemt gud kanskje?

Fint at du ikke kommenterer den hendelsen med venninna mi, for dette vet du åpenbart ikke noe om selv om du ønsker å forsvare deg og dine.... og ønsker å renvaske dem for dette.... Man samme det, dama lever trygt i dag utenfor sekten hun har hele slekten sin i og trives med det. Det var ihvertfall helt uaktuelt for henne å gå tilbake igjen til det helv**** hun levde i før hun brøt ut, så løsningen er nok til det baste for alle parter, tross alt! Men jeg står for det jeg sa om at du trenger religion for å få gode mennesker til å begå onde handlinger.... dessverre!! Og du skal være forsiktig med å forsvare ting du ikke vet noe om, det har historien bevist mange ganger...

:)

Å være snill uansett grunn er vel alle tjent med eller? Ateister er, enten du tror det eller ei, gode mennesker de også skjønner du, selv om du tror vi skal brenne i evig tid fordi vi ikke tilber en tilbednings syk gud....

Fikk en gang en kommentar fra en som tilhørte en annen sekt, jehovas vitner, der han ganske rett frem og temmelig bardus fortalte meg at jeg ikke telte som menneske for ham (Dette var noe han sa til meg i stivsinne ETTER at jeg hadde tatt ham på fersk gjerning i å stjele jule grasialet til de han jobbet sammen til daglig... :no: ) , og han begrunnet det med at det var fordi jeg trodde ikke på guden hans og ville derfor aldri komme til paradis og var, i hans øyne, allerede død..... Merkelig medmenneskelighet syntes jeg fra en som i utgangs punktet tror veldig godt om seg selv... . Jeg sammenligner ikke JV med DKM på noen måte, slapp av, det jeg påpeker er hva religiøs tro KAN få deg, og andre i samme situasjon, til å tro og gjøre.... Noe å tenke på kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg tror du tar litt feil av typen jeg er, RWS. Du ser for deg meg som en naiv prest som nekter på alt han ikke klarer å svare på. Og jeg er interessert i vitenskap, og kjenner selvfølgelig teorien om big bang. Jeg vet ikke helt hvordan du ser for deg DKM, men det er ikke slik at alle kjenner alle. Og hvis det med veninnen din faktisk har skjedd, støtter jeg selvfølgelig ikke familien hennes, snarere tvert imot. Jeg ønsker heller ikke å forsvare familien hennes på noen som helst måte.

Det du snakker om en vakker og fin verden , satt litt på spissen fra din side håper jeg.. Kriminaliteten og hungersnød øker dag for dag, for ikke å snakke om diverse forurensnings katastrofer i verden, and the list goes on.

Jeg har enda ikke hørt at det har blitt sagt på et møte at man skal være stygg og slem mot andre mennesker. Tvert imot, man skal vise oppriktig respekt og være hyggelig. Det en hører om i DKM er rettledelse for hvordan man kan forbedre seg innvendig til å bli et bedre menneske. Ikke noe om selvmords bombing og militære angrep eller noe fysisk mot andre mennesker i det heletatt, satt litt på spissen selvfølgelig.

Og igjen, jeg vet ikke hvordan du ser for deg meg som person, men jeg tviler på at du hadde skjønt at jeg var i DKM hvis ikke jeg hadde sagt det. Det Trevakt sa tidligere om at vi ikke får lov til å se på TV eller det om at man ikke får lov til å snakke med andre barn er ikke sant i det heletatt.

Hva andre mennesker velger å tro på eller hvilke veier de velger å gå er helt greit for meg, det skulle bare mangle!

Men jeg fatter ikke hva du mener når du skriver at "Du trenger religion for å få gode mennesker til å gjøre onde ting..."? For det første ser ikke jeg på menigheten som noen religion. Jeg ser på meg selv som en disipel, og ikke en som tilhører en gruppe i verden. For det andre, slik jeg har forstått det sier du at religion er grunnvollen til kriminalitet, er det det du mener?

Hva Ihovas Vitner står for eller mener vil jeg ikke utale meg om i det heletatt, ettersom jeg ikke har satt meg inn i hva de tror på. Men jeg kan forsikre deg om at jeg ser på deg som fullt levende menneske og at jeg respekterer dine meninger.

Alle som tror på en gud har en form for religion, det er det som er religiøs....

Når du er medlem av DKM ER du medlem i en religiøs gruppe som praktiserer religion i form av gudetro... Den gruppen er igjen definert som sekt da religiøse grupperinger ofte er sekter som du MÅ inneha den samme gudetroen for å bli medlem av...

Religion er ikke grunnvollen til kriminalitet nei, ihvertfall ikke i utgangs punktet (hvis du ser bort i fra "religionen" (Les: Firma!) scientologer), men religion er fordummende i form av at den tvinger folk til å følge gamle dogmer i steden for en fri og naturlig utvikling. Pluss at den med letthet kan brukes, og HAR blitt brukt, til å styre mennesker med. Det er ikke til å stikke under en stol at en del kristne/religiøse ER naive og ignorante ovenfor ALL annen lære enn sin egen, de går sugar så langt som å si at de ikke "tror" på evolusjon (ikke forveksles med big bang!) og med det BEVISER hvor utrolig ignorante de er. Som jeg sa, evolusjons teorien ER bedre underbygget, det vil si at vi vet mer og har bedre beviser for evolusjon enn for gravitasjons teorien og tviler du på gravitasjons teorien er det bare å gå opp på en stol og kaste seg bakover... gjentas gjerne til du finner den ene gangen som gravitasjonen ikke virker.. :)

Så for meg er gudetro totalt bortkastet og unødvendig. Troen på en gud gir ingenting du ikke kan oppnå uten troen på en gud, tvert i mot vil jeg vel si. Dere tror så klart at jeg tar feil for mange av dere er oppflasket til å tro det, men jeg har prøvd begge deler og er LANGT friere i dag enn jeg var i tanke fengslet kristendom (som var statskirke typen, eller mainstream kristendom om du vi.. ) der jeg trodde at gud satt på skulderen min og så og dømte alt jeg gjorde... Faktum er at det ikke er funnet et eneste bevis, ikke en liten flik engang, av noen gud, hverken den kristne typen gud, allah, tor og odin eller zevs eller noen av de ti tusner andre guder vi mennesker har trodd på oppover i tiden og da skjønner ikke jeg hvorfor mennesker skal fly rundt å tro på dette da det ikke finnes en eneste grunn til å gjøre det. Som om ikke det var nok så går alle troende rundt og er SIKKER på at deres gud er den eneste riktige OG ler seg skakke av alle de andre som kan finne på å tro på (sett inn gud her) fordi dere VET at deres gud er den riktige... :roll:

Jeg er sikker på at verden hadde blitt et langt bedre sted uten religion. Da hadde vi vært kvitt gruppeskille nummer 1 i verden, for det er det dette er.... :no:

Det du snakker om en vakker og fin verden , satt litt på spissen fra din side håper jeg.. Kriminaliteten og hungersnød øker dag for dag, for ikke å snakke om diverse forurensnings katastrofer i verden, and the list goes on.

Unnskyld at jeg spør, men den krisminaliteten og den hungersnøden og den forurensningen hadde vært der om så ALLE mennesker i hele verden hadde vært medlem i sekten din! Du tror religion og gudetro vil løse alt dette, men faktum er at den "misjonerende" uhjelpen som vi har bedrevet i over tredve år har virket stikk i mot sin hensikt. Jeg tror at hvis vi hadde gitt faan i å gi mat, penger og "hjelp" fra begynnelsen av og heller opplyst de som bor der om hvordan de kan klare seg selv hadde vi ikke i dag hatt de enorme sult katastrofene og de endesløse krigene vi i dag ser der nede. For det er dine og mine penger de kjøper våpen for OG som kjøper forplaininger til soldatene..... Det er å være fryktelig naiv å tro at hvis vi bare trykker "vår" religion opp i ræva på dem så løser alt seg, det er vært forsøkt og det er delvis dette du ser fruktene av i dag, tredve år etter at de religiøse i sin "snillhet" begynte med misjoneringen der nede. Det har ikke løst en dritt, tvert i mot.

Men du mener kanskje at hvis alle hadde blitt smiths venner så hadde all sult, naturkatastrofer og kriger stoppet på dagen da eller? :no:

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Ærlig talt "Trevakt"!!! Det der provoserer! Jeg selv med i Smiths Venner, og fatter ikke hva du snakker om!! Gutter får ikke lov til å ha langt hår?! Tull! Jenter får ikke lov til å go med bukser eller ha kort hår?! Tull! Barn får ikke lov til å se på TV eller ha med kammerater hjem, eller bli med noen kammerater hjem!?

kanskje du er med i et samfunn som er litt mindre hardt. men det var ikke noe stort poeng. det viktige er at det handler om at dere stenger dere inne i et samfunn.

Hva er det egentlig du tror?! Hvor har du fått det fra!? Kan du komme med noen kilder? Er det egen erfaring du snakker ut ifra?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
wikipedia artikkelen på norsk. smiths venner sin ofissielle side. en skoletekst fra daria.no : http://www.daria.no/skole/?tekst=4108 . en artikkel fra forskning.no. også leste jeg litt her som jeg fant på google: http://ans.hsh.no/lu/krl/trussamfunn/DenKr...thsVenner).html rett før jeg skrev innlegget. i tillegg til dette har jeg snakket med en vikar vi hadde i historie som har tatt doktorgrad på religionshistorie, og hun kunne en del om smiths venner i norge. og jeg må også få med at faren min som er utrolig bekjeden brukte betegnelsen "syke greier" når han fortalte om det.

grunnen til at jeg tror på dette istedenfor den vanlige kristne tro er at dette føles mye mer sant.

grunnen til at du tror det fordi du ble født inn i det. ikke lat som det er noe du har valgt selv. simths venner er IKKE en trosretning. det er en sekt og et samfunn. hva dere tror på spiller ingen rolle. det gjorde det for johan smith som grunnla det.

Ta en titt på Brunstad.org neste gang du skal ha fakta om hvordan DKM er.

jeg gjorde det. der står det MASSE piss som bare er for å gi et godt inntrykk av sekten. det er masse bilder av glade barn som spiller fotball og alle er perfekte. Også står det masse dritt som ikke har noe med troen eller sekten å gjøre. bare for å gi et godt inntrykk.

eksempel på dette er hvis man trykker på barn og ungdom så ser man øverst et bilde av en søt liten jente som sitter og smiler, og ved siden av står det "Alle barn trenger å oppleve trygghet og omsorg. Ansvaret for dette ligger først og fremst hos foreldrene." Er det noe som smiths venner har funnet på og som dere tror og kjemper for?

ikke noe av det har med troen å gjøre eller samfunnet. alt handler om trygghet og tilhørighetsfølelse, men egenlig er dette bare for å holde på den store sekten. jeg anbefaller alle å lese gjennom den siden. jeg synes det er grusomt å se på all dritten som står der og alle bildene av glade barn.

Lenke til kommentar
*snippz*

Vel, Smiths Venner/ DKM er faktisk en "bra" sosial arena. De er langt fra så konservative som de engang var, og folk blir mer og mer liberale. Har selv 200-300 slektninger(minst) i Smiths Venner/DKM, og mange av de ser ut til å trives. Lokalene er generellt svært moderne, og media brukes ofte til å sende møter via satelitt, legge utt taler osv. på internett. Læren har desverre mange gammeldagse elementer. Det er også svært vanskelig å komme ut som homofil i menigheten, og om man forlater menigheten kan man bli sett ned på. Kjenner selv flere andre homofile som har forlatt menigheten, og det har vært svært vanskelig for dem.

Er forøvrig ateist.

Endret av Yfirvaldr
Lenke til kommentar
RWS, skriv hva du vil. Jeg anbefaler deg å snakke med noen som offisielt representerer DKM, som kan fortelle deg om det du lurer på, på en mye bedre måte en meg.

Trevakt, ikke tro på alt du leser og hører.

Noen fler spørsmål? Gå inn på -------------> www.brunstad.org <--------------

Megaton, her er noe du skrev tidligere i tråden:

Hei, jeg er med i "Smith's Venner", så hvis noen lurer på noe, bare spør, så skal jeg svare etter beste evne.

Da jeg skrev om smiths venner og presenterte mitt intrykk ba du meg oppgi kilder, og du sendte t.o.m en pm. Og nå får jeg svaret "ikke tro på alt du leser og hører". Det er du som er med i smith venner og blitt hjernevasket fra barndommen. Det er du som tror på alt du hører.

jeg leste veldig mye på brunstad.org, og jeg blir sjokkert av å se hvor mye dritt som står der. Jeg anbafaler alle å besøke den siden. Masse bilder av barn som smiler og perfekte mennesker som ikke har noe med kristendommen å gjøre.

Du har ikke motbevist noe av det jeg sa. Jeg tror på at blant din krets er det mindre strengt. men mitt poeng er ikke at dere er konservative, men at dere stenger dere inne i egne samfunn med privatskoler og regler.

Likevel gir dere dere ut for å være lykkelige og perfekte. mye av det som står på brunstad er også løgn

Lenke til kommentar
Er ikke helt enig med deg der, men jeg diskuterer ikke noe mer nå. Som sagt, gå inn på Brunstad.org hvis det er noen spørsmål.

Megaton:

Skønner at du ikke vil svare mer skjønner jeg, for hva skal du svare? Vi som har opplevd noe dritt i eller rundt denne sekten har jo sett dette med egne øyne og det forundrer meg egentlig ikke at du ikke har hørt/sett/følt at noe var galt i sekten din, som du sikkert elsker og trenger mer enn alt annet, og da er villig til å lukke øynene litt HVIS du skulle slumpe til å se noe? La oss si noe som er styrt på et litt høyere plan enn du er på? Hadde du sett noe og det ble sagt av en eller annen autoritet at det skulle være slik fordi gud hadde bestemt det slik eller lignende skal jeg vedde på at du også hadde slengt deg på med god gammeldags "rettferdig" harme og gjordt det du trodde det krevdes av deg for å gjøre noe av det min venninne ble utsatt for! Slik ER religion dessverre. Vi ser dette på nyhetene hver dag, der muslimer hoier og skriker om guds straff også videre for en eller annen fille ting som går på tvers av det de tror på og dere, hvor "normale" og mainstream dere enn er, kan finne på å gjøre AKKURAT det samme fordi "gud" på en eller annen måte (les: presten`pastoren/whatever he is called) sier at det er dette guden deres mener. Religion ER farlig når det ikke kommer sannhet inn i slike sekter. Sannheten blir ofte ignorert og hysjet ned, ihvertfall når den bryter med klare dogmer, men jeg forventer ikke at du skal se eller skjønne dette. Indoktrinerte gjør skjelden det. Du ser en sak og alt som ikke følger den "saken" så er du opplært til å si at det er "feil" og ikke riktig..... Dere skal på død og liv dytte jesus inn i alt og et og tror åpenbart også at dere er noe mer enn alle andre som ikke har denne jesusen i livene sine, men hva er det egentlig du har som ikke andre uten jesus har? (At du har Jesus er jo åpenbart, men du trenger ikke en fyr i en gammel bok for å være snill og god og leve et godt liv....)

Vel, lykke til videre i livet. Det er ikke annet å si... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...