Gå til innhold

Legitimasjon og Skandiabanken

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå bytte bank fra DNBnor til Skandiabanken. Men går det og bruke Skandia kortet som legitimasjon? Jeg har nettopp fylt 18 så jeg trenger en form for Id.

Noen forslag?

Jeg lurer også på om noen her har erfaringer med denne banken. I så fall god eller dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du kan dessverre ikke bruke bankkortet fra Skandiabanken som gyldig legitimasjon, da Skandiabanken ikke legger bilde på kortene.

Det enkleste er vel å skaffe deg pass eller postens ID-kort. (Pass er den beste legitimasjonen!).

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Grunnen til at Skandiabanken er så gunstig som den er, er pga manglende id løsning. Men hvem bryr seg?

Skandia er noe av det mest lønnsomme en kan skaffe seg, og skaffet meg Skandia selv for noen uker siden. VELDIG enkelt oppsett på hjemmesidene! En ting jeg misliker er manglende personlig service, men dette hadde jeg egentlig regnet med. Skal hovedsaklig bruke Skandia til mitt i usa-opphold 3 år fremover, og trenger kredittkort for å forskuttere flybilletter, depositumer, avgifter til ambassaden, skolemateriell osv. Etter en tlf samtale med Skandia fikk jeg høre at jeg må være kunde hos dem i 2 mnd før jeg kan søke om kred. kort. Greit nok.. jeg forstår dem veldig godt, men i mitt tilfelle var det litt problematisk, og det var absolutt ingen vei rundt denne ventetiden. Tja.. kanke si det er god personlig service, og hadde nok valgt en annen bank om jeg visste om denne ventetiden.

Endret av moestue
Lenke til kommentar
Jeg har ørten forskjellige bankforbindelser. Du kan jo beholde kontoen i dnbnor og få bankkort med bilde gjennom dem, og så bruke skandiabanken som hovedforbindelse.

9159690[/snapback]

Akkurat slik eg har gjort det.. :) Sjølv om eg har legitimasjon vha. sertifikat. Ein annan ting det er lurt å merke seg ved skandiabanken er at du ikkje kan "sette" inn penger. Du kan ikkje møte opp i "banken" med 10.000 kr i cash om du skjønner.. :p

Lenke til kommentar
Ein annan ting det er lurt å merke seg ved skandiabanken er at du ikkje kan "sette" inn penger. Du kan ikkje møte opp i "banken" med 10.000 kr i cash om du skjønner.. :p

9160084[/snapback]

Men du kan vel gå på postkontoret, fylle ut en giro til din Skandiabanken-konto og betale kontant i kassa? Ser ikke helt problemet her.

Lenke til kommentar
Ein annan ting det er lurt å merke seg ved skandiabanken er at du ikkje kan "sette" inn penger. Du kan ikkje møte opp i "banken" med 10.000 kr i cash om du skjønner.. :p

9160084[/snapback]

Men du kan vel gå på postkontoret, fylle ut en giro til din Skandiabanken-konto og betale kontant i kassa? Ser ikke helt problemet her.

9161052[/snapback]

Ikke noe problem bortsett fra at posten tar et gebyr på 50-60 kr om ikke jeg tar helt feil.

Lenke til kommentar
Ikke noe problem bortsett fra at posten tar et gebyr på 50-60 kr om ikke jeg tar helt feil.

9161187[/snapback]

Men hvor ofte har du behov for å sette inn kontanter? Hvis du gjør dette hver uke, ville jeg uansett opprettet en konto i nærmeste bank.

Lenke til kommentar

9161187[/snapback]

Men hvor ofte har du behov for å sette inn kontanter? Hvis du gjør dette hver uke, ville jeg uansett opprettet en konto i nærmeste bank.

9161232[/snapback]

Nettopp! Jeg setter aldri inn kontanter, men hva om trådstarter gjør det? Da bør han kanskje vurdere en annen bank.

Lenke til kommentar

Det ER et stort problem. Det hender i blant man får noen tusen i kontanter, irriterende å måtte ha de i lommeboka. Man kan fylle ut giro manuelt, men det vil jo da koste 70 kr++. Og det er det selvfølgelig ikke verdt.

Men Skandiabanken er så gunstig at ingen har råd til å la være, Storebrand har forøvrig omtrent samme deal.

Lenke til kommentar
Det hender i blant man får noen tusen i kontanter, irriterende å måtte ha de i lommeboka.

Legg noen av pengene igjen hjemme. Det er uansett lurt å ha noen kroner som ikke ligger i lommeboken, så blir det lettere å klare seg hvis man mister den og ikke får tatt ut penger på noen dager.

Lenke til kommentar

Det er som oftest ikke noe problem å ha konto i flere banker heller. Du kan f.eks ha en konto uten kort eller andre tjenester hos dnb eller sparebank1, og sette pengene inn dit. Men hold deg langt unna Postbanken :)

Forøvrig så hørte jeg at det var kommet nye regler hvor man måtte ha pass for å legitimere seg ved bytte av bank.. Det høres litt snodig ut spør du meg, men hvis du har pass så er det jo det enkleste og beste.

Lenke til kommentar
Forøvrig så hørte jeg at det var kommet nye regler hvor man måtte ha pass for å legitimere seg ved bytte av bank.. Det høres litt snodig ut spør du meg, men hvis du har pass så er det jo det enkleste og beste.

9167856[/snapback]

Jeg måtte vise pass på postkontoret da jeg skulle hente kodekortet til Skandia.

Lenke til kommentar

Kodekortet? Eller fikk du et infoskriv med litt sensitiv info i der også? Rekommanderte brev må hentes med gyldig id. Skandiabanken sender ut sine bankkort osv med rekommandert, mens noen andre sender bare i vanlig post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...