Gå til innhold

Nvidia vs Intel skjermkort

Anbefalte innlegg

Hvordan vil et Intel GMA X3100 skjermkort være i forhold til et NVIDIA GeForce 8400? Jeg skal ikke bruke til spilling, litt enkel videoredigering blir vel det tyngste!

Det står mellom en dv2510 og en dv2519

HP-Pavilion

Tenkte å bare kjøpe to nye 1G minnebrikker...

Endret av khaugnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro Nvidia kortet er RELATIVT mye kraftigere!

Er jo også et DX10 kort, så saken burde definitivt vært biff!

Edit: Ikke spilling nei... Kanskje like greit å kjøpe den billigste? ;) Siden skjermkortet stort sett kun har med spilling å gjør...

Vanskelig å si kalla du burde velge, den med 8400 kortet har 2 gig minne som er greit ved redigering, mens den andre har kraftigere prosessor som også er greit ved redigering! Er jo billigere og lettere å oppgradere minne enn prosessor!

Blir en avveiningssak!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Ble litt usikker med tanke på prosessoren også..-.er jo litt kraftigere på den 2519, men har vel ikke noe å si det heller kanskje? ;)

Hvis skjermkortet holder på den 2519, så tenkte jeg å bytte minnebrikker...koster vel ca 6-700 kroner for 2 stk 1G... Da blir prisen den samme for de to maskinene. Eneste forskjellen blir skjermkortet! Og bluetooth...

Endret av khaugnes
Lenke til kommentar

Kommer litt ann på pris og om du skal selge den videre. God cpu er viktig når du skal rendere så intelmaskinen vinner der med 1.8 vs 1.5 ghz men man trenger også minne så da tar nvidiamaskinen og flater det litt ut med 2gb kontra 1gb og intelmaskinen har 2*512mb rambrikker noe som gjør at du må kjøpe to nye 1gb rambrikker.

Aner ikke hva prisforskjellen er men jeg tror nvidiamaskinen vil ha en del bedre gjensalgsverdi pga skjermkortet men dette trenger du selvsagt ikke.

Så til ditt bruk ville jeg tatt intelmaskinen

Lenke til kommentar

Tror nok jeg havner på Intel-masinen. Prisen er 8490 for den, kontra 8990 for Nvidia.

Er dette riktig type minnebrikke for en slik maskin?

Minnebrikker

Så lenge Intelkortet holder til Vista, avspilling av film og enkel videoredigering er jeg fornøyd jeg :)

Endret av khaugnes
Lenke til kommentar

Den burde da klare å kjøre 1080p?

De fleste nye prosessorer (som belastes mest under HD avspilling) kjører 1080p greit med skikkelige codecs...

Trodde eg da....

Oppløsning er jo ikke et tema, man kjører ikke 1080p på lappisen ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Viktig å huske at du også får en god del bedre batterilevetid med Integrert Intel kort iforhold til Nvidia løsningen.

9157782[/snapback]

Noen som vet hvor stor denne forskjellen er i praksis?

9214496[/snapback]

Jeg testet for en stund tilbake med 2stk helt like T43 maskiner fra Lenovo. En med et FireGL kort fra ATI og den andre med std Intel. Mener forskjellen på de to var nesten 3 kvarter. Da bare stod de på skrivebordet i windows til de slo seg av... Antakelig blir forskjellen større ved mer belastning...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Dell vostro 1500 kommer på litt over 8000,- ink mva og frakt. Da har du en god prosessor og et godt grafikkort! Husk å ta alt på de billigste alternativene. Du får bestilt home premium uten ekstra tillegg over tlf.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...