SuperStoffer Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 dag fikk jeg endelig kabinettet til den nye pcen min Etter at jeg hadde satt sammen alle komponentene starta jeg den og alt funka fint! Å installere windows og alt det der var helller ikke noe problem.. Men da jeg fant ut at jeg skulle Sette opp fsb'en til 140 og cpu vcore til 1.675 gikk det til langt der nede!!! Når jeg hadde gjort det bare sto maskina og gikk og skjermen var helt svart... det skjer også når jeg rser eller starter den på nytt :-? kan noen plz hjelpe meg???? har cpuen gått til helvete eller noe? Har amd xp 2400+, a7n8x deluxe, twinmos 256 mb pc3200 cl2.5..... HELP!!!! Lenke til kommentar
Neo Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Ta å se i hovedkortmanualen. Det skal være mulig å resette bios vha en jumper som sitter på hovedkortet. Det er 3 pinner og en jumper. Flytt jumperen fram og tilbake mens maskinen er skrudd av. Da skulle det være tilbake til det normale hvis du da ikke har ødelagt cpu'en . Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 At CPUen har tatt dagen av ditt lille påfunn er vel heller usannsynlig. Sjekket du CPU temperaturen mens PCen fortsatt var oppegående? Reset BIOS og start opp igjen.. Lenke til kommentar
formann Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 kikk i manualen til HK ditt, og finn hvor du resetter ( clear cmos/bios ). Det er som regel en jumper i nærheten av batteriet som du flytter fra pinner 1-2 til 2-3, og deretter tilbake igjen. Husk å ta ut strøm kablen til pc´n og strøm til HK. Når du hard gjort dette vil alt gå tilbake til default. Husk bare å still inn alt på nytt. klokke,133Mhz fsb osv. Er så godt som bombesikker på at CPU´n din lever ennå. FreeFragz Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Reset BIOS'n du, og se hva som skjer... Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Opplevde det samme som deg for 1 uke siden. *Tok først å resatte cmos´en, Ikke noe skjedde. *Tok så ut batteriet (Ikke at det skulle bety noe), Ikke noe skjedde. *Tok så å skiftet skjermkort siden det ikke var noe signal til skjermen, Ikke noe skjedde *Skiftet Ram for å se om det var det så va gåent, Ikke noe skjedde. *Kom til den konklusjon at det enten måtte vær HK eller CPU som var gåent. *Bestilte nytt HK og CPU+++ *Testet den nye CPU´en i Hovedkortet, Ikke noe skjedde (Tenkte da at det var hovedkortet så var "gåent". Testet så den gamle CPU´en i det nye hovedkortet, Ikke noe skjedde da heller. ERGO: CPU og hovedkort var defekt?? merkelig!!! Satte så den nye CPU´en og det nye hovedkortet sammen, det funka.. herlig... Men det som irriterer meg er at her sitter jeg med et "deffekt" hovedkort og en "deffekt" CPU, BARE for jeg var litt dum :oops: og måtte fikle i BIOS.. irriterende.. Men for all del; det er jo ikke sikkert du er like uheldig som meg :wink: husk å si ifra hvis du klarer å fikse opp i problemet og hvordan du gjord det, hadde vært herlig å fått liv i de "døde" datadelene som ligger i skuffen her Edit: skrivefeil... Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Juhuu!!! Jeg gjorde som mange av dere sa og det funka som bare d Etter å ha reseta biosen funker det helt vakkert igjen!!!! Prøv å gjøre det du og da eskimobob.. kanskje det funker og hket ditt blir bra igjen Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Juhuu!!! Jeg gjorde som mange av dere sa og det funka som bare d Etter å ha reseta biosen funker det helt vakkert igjen!!!! Prøv å gjøre det du og da eskimobob.. kanskje det funker og hket ditt blir bra igjen Grabba! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå