FPettersen Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Hei. Skal kjøpe meg et nytt video kamera, og for å si det rett ut: Jeg har ingen idé om hva jeg bør gå for. Har dog satt opp noen kriterier som jeg håper dere kan hjelpe meg utifra: - Ikke så veldig stort (altså ikke noe store TV-kamera saker) - Helst rundt en 2 - 4 tusen, ny eller brukt. - Må tåle en del, spesielt høyere temperaturer og å falle i bakken. Trenger jeg å spesifisere ytterligere, så bare spørr. Setter pris på alle forslag! Endret 27. juli 2007 av lakso Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Ekstrem krav av typen tåle fall og temperaturer øker prisen dramatisk. Det du får for 4000k r er som regel de aller enkleste og billigste standard pal video kamera. Jeg ville tatt meg en tur på Elkjøp/Ekspert osv og sett på hva du får for pengene. Velg ut noen du synes er interesante og så post modellene her så kan folk fortelle deg mer om dem. Canon har ikke det beste ryktet på seg for billig kameraer. Der er Sony og Panasonic ganske bra. Men jeg kan si med engang at du for 4 000 kr ikke får ett kamera som er laget for å tåle fall og høye temperaturer. Da får du sjekke bruktmarkedet og finne ting som er 3 - 4 år gamle. Kjøp også kamera med DV tape. Det er uten tvil det mest robuste og enkleste formatet å forholde seg til når du skal redigere videoen etterpå. Pluss at DV tapene blir master kopier du kan ta vare på i mange år. Taper koster ikke stort heller. NB!! Husk å BARE bruke ett merke med taper. Blander du dem skaper det avleriring på sensorne i kamera. AKIRA Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Til 4000 får du Panasonic GS230 med 3CCD teknikk. Det anbefales på det sterkeste da du får overlegen fargegjengivelse og skarpere bilde enn noe annet 1CCD kamera i nærheten av samme prisklasse. Til noen få hundrelapper mer (ca. 4500 kroner) får du Panasonic GS320 med optisk bildestabilisator og Leica-lisensiert optikk i tillegg. Denne tråden er imidlertid feilpostet under Videoredigering, så jeg flytter den. Anbefaler også at du endrer emnetittelen da den er meget lite beskrivende for emnet. Lenke til kommentar
FPettersen Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 OK. Takk for svar. Har blitt fortalt at Sanyo Xacti CA6 etter sigende skal være et godt kjøp. Hva tenker dere om det? Og hvorfor bør jeg velge tape? Er ikke minnekort vell så bra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 SONY HandyCam 106e kjempe dvd-cam(les min tråd lenger ned i videokamera-delen. Koster ca 4k men er på tilbud på eliteFoto til 3k Lenke til kommentar
FPettersen Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Har fått tilbud om å kjøpe et brukt Samsung VP-D461. Hva synes dere om det kameraet? Hva bør prisen ligge på? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) De Sanyo Xacti kameraene er ikke "ekte" videokamera, og lagrer på minnekort som er smått og dyrt. Resultatet blir ihjelkomprimert video. Samsung videokamera er de som alltid havner nederst på listen i stortester. Kommer sjelden bra ut i det hele tatt. Sony er et bra kamera, men du bør styre unna DVD kameraer. Det er egentlig ikke noe å lure på. Panasonic lager faktisk de beste kameraene i de fleste prisklasser, også her. Spesielt til 4000 får du et 3CCD kamera som slår ut alt det andre i nærheten av samme prisområde (GS230). Les et fåtall andre poster, så ser du at det er nesten alltid Panasonic som blir varmest anbefalt. Panasonics tre 3CCD kamera har flere ganger kapret de tre øverste plassene i stortester med over 40 forskjellige kamera, og får alltid meget god omtale overalt hvor de blir testet. Er ikke det bevis godt nok for deg, så vet ikke jeg Les videokameraguiden jeg har lagt øverst i denne delen av forumet. Der står det hvorfor DVD, harddisk og minnekort er dårlige valg i forhold til mini-DV. Endret 28. juli 2007 av Afseth Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Har fått tilbud om å kjøpe et brukt Samsung VP-D461. Hva synes dere om det kameraet? Hva bør prisen ligge på? 9161088[/snapback] Under 2000,- Og forutsatt at den kan ta opp i widescreen. Du får en ny Panasonic NV-GS 60 for 2400,- på Elkjøp nå. Vil du ha et kamera med virkelig god bildekvalitet, velger du NV-GS 230, som Afseth sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå